Star Wars: The Force Unleashed till pc

Robot
MFC
Medlem
Star Wars: The Force Unleashed till pc

Sorry lucasarts.. men några slantar för det spelet på PC får ni inte av mig...


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Yay. Men det sägs att spelet inte var så bra? :/

Medlem

I trailern visas oxå en xbox logga på slutet, kanske vi som äger x lådorna får lite DLC snart då?

Inaktiv

NICE!


signatur

OG GANGSTA PARTY

Medlem

http://nukem.se/pc/star-wars-the-force-unleashed-kommer-till-...

Nyheten är 3 dagar gammal, bättre kan ni FZ.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Friggin finally.... det var många som klagade på att LucasArts dissade pc'n, den enda plattformen som inte fick Force Unleashed :/ Bättre sent än aldrigt antar jag.

Note: Vem gör det inte nu för tiden? Dvs utveckla konsoll först och pc sen.

Medlem

PC, yay. Men då spelet inte blev alltför väl mottaget på konsol vet jag inte om där finns så stor anledning att bli glad? De har väl knappast gjort om spelet något nämnvärt, kan jag tänka mig. Förhoppningsvis har de väl lagt denna tid på att i nanonivå finslipa kontrollen för den nya plattformen.

I den första nyheten häromdagen var det tal om att de ska göra en Lost Chapters-grej av det hela. Samtidigt som släppet till PC utkommer den nya versionen även till konsol-folket, med det nya materialet.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

De dissade mig förra året så de kan glömma att jag köper det i år!!!!!!!!!!!!!:|


signatur
Medlem

Givet köp av DLC:n till PS3:an.
Gillade spelet dels pga att de helt skippade skjutandet och fokuserade enbart på att använda lightsabern, något som gjorde att spelet passade till konsolerna.
På ett sätt skönt att slippa en massa pew-pew och i stället köra snygga kombos med sabern. Det funkar. Enda som jag kan anmärka på är att kameran ibland vill fokusera på något helt annat än de där 20 fienderna som man fajtas mot och ja det kan bli något enformigt nötande när man ska kämpa sig igenom horder av fiender.
Har trots det varvat spelet 4-5 gånger på PS3:an.


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

jag har inte spelat spelet ännu men tidigare starwars spel har ju varit härliga till PC och det roliga är ju alltid när man enbart kör med lightsaber och sina force skills.

blir PC version av detta, hoppas datorn klarar.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Ska självklart köpas oavsett betyg tidigare. Det känns smått patetiskt att behöva plocka upp gamla Jedi Acadamy när lightsabertarmen suger för mycket...

Medlem
Skrivet av Molotov:

jag har inte spelat spelet ännu men tidigare starwars spel har ju varit härliga till PC och det roliga är ju alltid när man enbart kör med lightsaber och sina force skills.

blir PC version av detta, hoppas datorn klarar.

Jämför du detta med den utmärkta Jedi Knight-serien så kommer du bli besviken. Force Unleashed är ett dåligt God of War med Star Wars-tema och extremt överdrivna force-krafter. (ja jag är medveten om att jag just sa "kraft-krafter")

Inaktiv

Det som jag tycker saknas i xboxversionen som jag spelar mycket är co-op eller som på wii nån form av duel mode så det blir lite variation i slaktandet. Laddade hem Jedi Temple add-on och testade lite. Tyckte det var en cool bana men lite kort måste jag säga om man jämnför med typ sista banan vanliga läget

Medlem
Skrivet av Zelaxe:

http://nukem.se/pc/star-wars-the-force-unleashed-kommer-till-...

Nyheten är 3 dagar gammal, bättre kan ni FZ.

Gör reklam någon annanstans, kthx.

Medlem

The FOrce Unleashed vart en besvilkelse, sämre "auto-aim" får man leta efter. Helöt omöjligt att få karaktären att plocka upp rätt sak eller sikta på fienden, nej han satsade på att fokusera på alla miljoner små skrotbitar som fanns spridda längst banorna...

Inaktiv

JJJJJJAAAAAAAAAAAAAA111111111111

MFC
Medlem

Tycker att Lucasarts beter sig lagom svinigt. På frågan om man skulle utveckla till PC var frågan strängt besvarad med NEJ och det fanns inga planer på att ens TÄNKA OM.

Nu kryper man till korset. Vaddå, var försäljningen dålig eller?

Att dom ändrar sig bevisar bara att man vill mjölka de som redan betalt för spelet! Har två bekanta som köpte XBox360 bara för att ha detta spel. Vad ska de säga nu?


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av Mikzarn:

[quote="Zelaxe"]http://nukem.se/pc/star-wars-the-force-unleashed-kommer-till-pc/

Nyheten är 3 dagar gammal, bättre kan ni FZ. :|[/quote]

Gör reklam någon annanstans, kthx.

Jag gör ingen reklam, jag bara påpekar att nyheten är lastgammal, Nukem är inte år efter i sin nyhetsrapportering åtminstone.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv

Najs! Nu blir min Star Wars-fanboy brorsa glad!

Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av Mikzarn:

[quote="Zelaxe"]http://nukem.se/pc/star-wars-the-force-unleashed-kommer-till-pc/

Nyheten är 3 dagar gammal, bättre kan ni FZ. :|[/quote]

Gör reklam någon annanstans, kthx.

Jag gör ingen reklam, jag bara påpekar att nyheten är lastgammal, Nukem är inte år efter i sin nyhetsrapportering åtminstone.

Ni postade nyheten 2 dagar innan FZ, än sen? Känns bara omoget av er att hålla på med sådanna kommentarer.

Medlem

Så kommer det en ny DLC med
Då man får spela som Sith.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Tackar, nu blev dagen räddar, härligt, härligt, klart den ska till PC med, varför inte Läste jag "Ultimate Sith Edition" i slutet av trailern?

Medlem
Skrivet av anon_19389:

Najs! Nu blir min Star Wars-fanboy brorsa glad!

Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av Mikzarn:

[quote="Zelaxe"]http://nukem.se/pc/star-wars-the-force-unleashed-kommer-till-pc/

Nyheten är 3 dagar gammal, bättre kan ni FZ. :|[/quote]

Gör reklam någon annanstans, kthx.

Jag gör ingen reklam, jag bara påpekar att nyheten är lastgammal, Nukem är inte år efter i sin nyhetsrapportering åtminstone.

Ni postade nyheten 2 dagar innan FZ, än sen? Känns bara omoget av er att hålla på med sådanna kommentarer.

Jag har inget med Nukem att göra mer än att jag läser nyheter där.

FZ, som är Sveriges största spelsajt, är också om möjligt Sveriges långsammaste också. De behöver en spark i baken för att komma på rätt köl helt enkelt.

Capisce?


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Härligt, 360-demot var riktigt kul!

Medlem
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av Dannie:

Najs! Nu blir min Star Wars-fanboy brorsa glad!

Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av Mikzarn:

[quote="Zelaxe"]http://nukem.se/pc/star-wars-the-force-unleashed-kommer-till-pc/

Nyheten är 3 dagar gammal, bättre kan ni FZ. :|[/quote]

Gör reklam någon annanstans, kthx.

Jag gör ingen reklam, jag bara påpekar att nyheten är lastgammal, Nukem är inte år efter i sin nyhetsrapportering åtminstone.

Ni postade nyheten 2 dagar innan FZ, än sen? Känns bara omoget av er att hålla på med sådanna kommentarer.

Jag har inget med Nukem att göra mer än att jag läser nyheter där.

FZ, som är Sveriges största spelsajt, är också om möjligt Sveriges långsammaste också. De behöver en spark i baken för att komma på rätt köl helt enkelt.

Capisce?

Så du menar att man måste vara snabbast på nyheter bara för att man räknas som en av de största spelsajterna? Sen att nukem postade nyheten på en lördag kanske har nåt med saken att göra också, alla orkar inte sitta framför datorn och kolla nyheter dygnet runt varenda dag, vissa spelsajter har ledigt på helgerna.

Angående nyheten i sig är jag glad för detta då jag inte hunnit skaffa det själv ännu, men funderar på om jag inte ska skaffa det till PS3 eller Xbox 360 istället då det ändå känns ganska skönt att köra demot med handkontroll.

Medlem
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av Dannie:

Najs! Nu blir min Star Wars-fanboy brorsa glad!

Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av Mikzarn:

[quote="Zelaxe"]http://nukem.se/pc/star-wars-the-force-unleashed-kommer-till-pc/

Nyheten är 3 dagar gammal, bättre kan ni FZ. :|[/quote]

Gör reklam någon annanstans, kthx.

Jag gör ingen reklam, jag bara påpekar att nyheten är lastgammal, Nukem är inte år efter i sin nyhetsrapportering åtminstone.

Ni postade nyheten 2 dagar innan FZ, än sen? Känns bara omoget av er att hålla på med sådanna kommentarer.

Jag har inget med Nukem att göra mer än att jag läser nyheter där.

FZ, som är Sveriges största spelsajt, är också om möjligt Sveriges långsammaste också. De behöver en spark i baken för att komma på rätt köl helt enkelt.

Capisce?

Vem bryr sig, några dar hit eller dit. Stressa ned.

Medlem

Det skrevs ju i tråden här på forumet om nyheten bara någon timme efter att den kom ut, jag blogga om den här typ 9 timmar efter. Så visst är pcgamer lite sega
Fast Lucasarts är ännu segare, TFU skulle ju ha kommit till PC samtidigt som till de andra konsolerna.
Har själv bara testat spelet till Wii, så det blir lite annorlunda nu till PC. Skiter fullt i det inte så imponerande betygen spelet fått överallt. Enda jag själv klagar över är speltiden på under 10 timmar... Spelet är snyggt, bra handling, maffiga krafter, varierande miljöer och fiender. Duger gott och väl för mig.

Medlem
Skrivet av Darkseed:
Skrivet av Molotov:

jag har inte spelat spelet ännu men tidigare starwars spel har ju varit härliga till PC och det roliga är ju alltid när man enbart kör med lightsaber och sina force skills.

blir PC version av detta, hoppas datorn klarar.

Jämför du detta med den utmärkta Jedi Knight-serien så kommer du bli besviken. Force Unleashed är ett dåligt God of War med Star Wars-tema och extremt överdrivna force-krafter. (ja jag är medveten om att jag just sa "kraft-krafter")

Vadå överdrivna krafter? Det är ju askul om man är extrem stark och kan slunga folk till höger och vänster. Gör spelet mycket häftigare enligt mig. Men spelet behöver verkligen multiplayer. Fatta vad kul att vara några stycken som duellerar och tar tag i varandra med force grip och slänger iväg dem typ 50 m rakt in i en vägg. Mmm, min våta dröm


signatur

Live like a windrammer as you fuck!

Medlem
Skrivet av Doed:

Så du menar att man måste vara snabbast på nyheter bara för att man räknas som en av de största spelsajterna? Sen att nukem postade nyheten på en lördag kanske har nåt med saken att göra också, alla orkar inte sitta framför datorn och kolla nyheter dygnet runt varenda dag, vissa spelsajter har ledigt på helgerna.

Angående nyheten i sig är jag glad för detta då jag inte hunnit skaffa det själv ännu, men funderar på om jag inte ska skaffa det till PS3 eller Xbox 360 istället då det ändå känns ganska skönt att köra demot med handkontroll.

Bör man inte vara det då? Är man en sida med 19 skribenter (vilka alla inte skriver nyheter, förvisso) känns det som att åtminstone en person borde investera 30 minuter om dagen för att få tag i en relativ färskvara.

En stor del av nyhetsvärdet ligger just i hur ny eller gammal nyheten är. Vi är inte här för att ersätta FZ, för det kan vi aldrig. De är Sveriges största spelsida av en anledning, då de har några riktigt bra communityfunktioner och dedikerade administratörer. Skribenterna har en annan journalistisk skolning än oss ynlingar, och är antagligen på det planet vida överlägsna Nukem.

Vi är däremot till för att ge ett annat perspektiv än den bleka, s k "objektiva" bilden. Det är ofta vi använder oss av mer än en källa, det är ofta vi går längre än att bara läsa vad som står på framsidan av spelsida X eller forum Y. Men som sagt, vi är inte här för att ersätta FZ - de gör många saker väldigt bra, och några saker mindre bra. Vi är här för att sporra dem, om en underdog liksom oss nu någonsin kan få tillräckligt med inflytande att göra en sådan bravad.

Blev lite långt nu, men samtidigt tittar jag ju på "nyheter dygnet runt varenda dag", så det var nog ett bra avbrott.

Medlem

Hu...rra


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

123
Skriv svar