Dead Space kan bli film

Medlem
Dead Space kan bli film

Det finns ju annars en film.... Dead Space Downfall, som handlar om vad som hände innan man kommer ombord i spelet

Medlem

Men den är ju tecknad. Hoppas det här blir något

Medlem

Spelet var grymt bra.

Medlem

Kommer att likna Alien-filmerna alldeles för mycket... =/


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

Tror det kan bli något bra!

Medlem

Najs! D.J Caruso är riktigt duktig. Han gjorde en film med Val Kilmer för några år sen som heter Salton Sea, superfilm helt enkelt. Tror att en Dead Space film kan göras rätt bra med rätt folk bakom den.

Den andra Caruso är ett stort skämt dock som jag inte kan låta bli att irritera mig på.

Medlem

Varför inte. Sceneriet är som upplagt för en bra action-rulle, kanske kan någon sci-fi regissör ta ann sig projektet och göra något bra...

KoP
Medlem

Älskar sci-fi rysare så hoppas på att det kan bli något bra utav detta.

Medlem
Skrivet av WaltX:

Kommer att likna Alien-filmerna alldeles för mycket... =/

Du säger det som om det är något dåligt? Alien filmerna är ju bäst!

Medlem

Då både serierna (serietidningarna) och den tidigare filmen var riktigt bra så tror jag nog också på en "seriösare och mer påkostad" produktion. SJälva grundstoryn i Dead Space är som gjorde för både spel och film

Medlem

Gör bra, Vill ha!


signatur

Rawr

Medlem

Vem fan är D.J Caruso?????

Spelet till PC var ett mästerverk.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Strumpa:
Skrivet av WaltX:

Kommer att likna Alien-filmerna alldeles för mycket... =/

Du säger det som om det är något dåligt? Alien filmerna är ju bäst!

need i say more?!?!?!

--------

kan bli riktigt bra! bara det inte blir någon action skräckis av det hela! utan det ska vara en renodlad jävla skräckfilm med skräck och rädsla som största element! jag menar fan hela jävla upplägget är ju perfekt för en skräckis

tänk er blairwitch project + Alien
man ska höra jävla monstrerna men icke se förrens vid rätt tidpunkt då dem poppar fram och skrämmer skitet ur småbarn

hmm..

Medlem

Det va längesen man såg en bra horror / sci-fi rulle... senast va väl event horizon.... Den va helt i min smak, och känns även som dead space spelet låg lite inom samma ramar.

Jag tror filmen kan funka, om den blir sådär obehagligt spännande, precis som Event Horizon.

Medlem

Den tecknade filmen var lite småmysig faktiskt.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av WaltX:

Kommer att likna Alien-filmerna alldeles för mycket...

kanske kan hålla med något. Men det beror ju helt på vilken av filmerna du menar. Samt att mutationer innehåller ju inte Alien-filmerna speciellt mycket. Samt det är inte lika mycket röjsåg som i tvåan. Och förhoppningsvis inte lika mycket skit som trean och fyran.
Min poäng är: Det finns en möjlighet till en bra rymdskräckis.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

tänker på Event Horizon direkt när jag ser detta, och det är en väldigt bra sak! EH är en av mina absoluta favoriter!


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Inaktiv

Dead space har perfekt atmosfär för en film.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem

Kan ju bli en underhållande film, men vidare originell tror jag inte den blir eftersom temat är lite uttjatat. Spelet är ju en bra grund att göra film på, men det var ju både Alone in the Dark och Resident Evil också. Den första(Alone) blev ju en katastrof och den andra(Resident) var ok, men inte mer.

Medlem
Skrivet av Dashiva:

Den andra Caruso är ett stort skämt dock som jag inte kan låta bli att irritera mig på.

Citat:

[...] ej ska förväxlas med indirekt komiske David Caruso [...]

Vad folk verkligen inte förstår är att även om det är smått komiskt såhär alla "ta på sig solglasögon"-klipp efter varandra, så är det Caine's (Caruso's rollkaraktär) trademark. Ingen skillnad mot att han tar på sig solglasögonen emot att Batman skulle ta på sig huvan eller handskarna, eller [valfri superhjälte som gör sitt trademark]. Att det blir roligt beror ju på att han gör det hela tiden, för att man ska känna "ja, nu drar det igång". Programmen är ju gjorda för att ses en gång i veckan.
BTW, såg nyss om Batman & Robin och jag tyckte det var komiskt/äckligt att de visade Batmans och Robins rumpor iklädda de latex-liknande dräkterna (de verkligen zoomade in på dem). Det reagerade i alla fall jag på...
För övrigt vill jag säga att jag tycker CSI: Miami är den överlägset bättre utav alla serierna. De har snyggast kameravinklar (bara att jämföra) och bäst karaktärer, samt att de vågar pusha gränsen för vad som går att göra rent visuellt (syftar än en gång på kameravinklarna och inklippen i samma scen).

Just det, OnT:
Jag tror att det kommer bli en bra film (om det nu blir bra folk som gör den). Har inte vågat spelat spelet själv ännu, men vet vad det går ut på, verkar riktigt bra.


signatur

Make 'em laugh; make 'em cry; make 'em wait.

1
Skriv svar