Unreal Tournament vilar några år

Robot
Medlem
Unreal Tournament vilar några år

Epic släpper väl bara nya UT titlar varje gång de släpper sin nya grafikmotor? Och med tanke på att Unreal Engine 3s potential inte alls är maximerad i dagsläget så kan det dröja ett tag.

Medlem
Skrivet av BeeJac:

Epic släpper väl bara nya UT titlar varje gång de släpper sin nya grafikmotor? Och med tanke på att Unreal Engine 3s potential inte alls är maximerad i dagsläget så kan det dröja ett tag.

Unreal Tournament 2004 är väl baserat på Unreal Engine 2.5?

Medlem

Hm, ja UT3 blev väl inte den succé de hade väntat sig..

Avstängd

Ingen som kör det spelet online. Ganska värdelöst spel förutom multiplayern...

Flakmonkey
Skrivet av mullins:

Hm, ja UT3 blev väl inte den succé de hade väntat sig..

Känns faktiskt inte som om de är spelets fel i sig... det är genren som inte längre tilltalar den stora massan vilket är synd då jag tycker de här spelen ger betydligt mer tillbaka i det långa loppet jämfört med lättare MP-FPS... och de som spelar såna här spel fortfarande är ju de mest bakåtsträvande personerna man kan tänka sig som vägrar ge något nytt en riktig chans... så spelet hamnar ju i ett ingemansland... dock så tror jag nog att det sålde helt okej ändå jämfört med många andra spel, men inte jämfört med tidigare UT...

Lär ju komma ett med nästa grafikmotor som ju kommer först när nästa Xbox och Playstation kommer.

Medlem

Lika bra det kanske. Det enda bra enligt mig är det första. UT spelen innehåller många kartor men väldigt få är faktiskt något att ha.

MFZ
Medlem

ut3 är trist för att det inte är nån fart i det.

imho.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem

Communityn för UT2004 är fortfarnde mycket stor, och större än UT3, så ser ändå ingen idé med att släppa ett nytt UT ifall ingen kommer att spela det ifall det slutar som UT3.

btw, inget tipstack?

Medlem

Anser UT skulle börjat med likanden cod och bf system: ranking och challenges.
Har själv lirat UT på hög nivå, men då man blivit lite äldre blir det bara public, och då behövs ranks, upplåsningar o.d för överleva.

Medlem

Tråkigt med samma gamla uttjatade vapen som varit med sen unreal 1.

Medlem
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av mullins:

Hm, ja UT3 blev väl inte den succé de hade väntat sig..

Känns faktiskt inte som om de är spelets fel i sig... det är genren som inte längre tilltalar den stora massan vilket är synd då jag tycker de här spelen ger betydligt mer tillbaka i det långa loppet jämfört med lättare MP-FPS... och de som spelar såna här spel fortfarande är ju de mest bakåtsträvande personerna man kan tänka sig som vägrar ge något nytt en riktig chans... så spelet hamnar ju i ett ingemansland... dock så tror jag nog att det sålde helt okej ändå jämfört med många andra spel, men inte jämfört med tidigare UT...

Lär ju komma ett med nästa grafikmotor som ju kommer först när nästa Xbox och Playstation kommer.

Jo, jag gillade spelet i sig. Gameplayet kände snabbare och fräschare, men samtidigt kändes det som jag försökte navigera ett 360-spel på datorn när jag ramlade runt i menyerna osv. Ingen vettig serverbrowsern gör ju sig.. Visserligen är de flesta sakerna säkert fixade nu, men suget är borta

inK
Medlem
Skrivet av KrejzY:

Ingen som kör det spelet online. Ganska värdelöst spel förutom multiplayern...

Jag spelar det online. Och tro mig...

..det spelas.


signatur

Every trophy counts...

Flakmonkey
Skrivet av mullins:

Jo, jag gillade spelet i sig. Gameplayet kände snabbare och fräschare, men samtidigt kändes det som jag försökte navigera ett 360-spel på datorn när jag ramlade runt i menyerna osv. Ingen vettig serverbrowsern gör ju sig.. Visserligen är de flesta sakerna säkert fixade nu, men suget är borta

Själv så har jag helt enkelt inte tiden som krävs för att det ska vara roligt... har man en gång varit bra så tar det emot att börja lira litegranna och vara kass (relativt sett då förstås) och för att vara bra i UT och Quake så måste man verkligen nöta nöta nöta nöta... är ju det som är så bra i cod, bf, etc där kan man bara spela lite matcher ibland och det är kul ändå, mycket tack vare att man kan satsa på annat än att vinna med ranking, medaljer, etc etc...

Tror det skulle fått en starkare community om de hade skippat tiden de la ner på SP, etc och istället la ner den på att anpassa spelet till målgruppen som verkligen gillar såna här spel och gör att de lever dvs tävlingsinriktat... men men

Inaktiv

Tyckte först det verkade skräp också när det kom, kändes segt... Men efter mycket fixande med settings så blev det riktigt bra.

Skrivet av KrejzY:

Ingen som kör det spelet online. Ganska värdelöst spel förutom multiplayern...

Jag spelar det online.

Medlem

jag vil lse ett UT spel med riktig singelplayer, asa typ som far cry2 eller liknande fast med ut desig känslan så! är ju ett grymt kul spel i multiplayer men singenplayern lika tråkig hela tiden: (


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av Mooe:

Communityn för UT2004 är fortfarnde mycket stor, och större än UT3, så ser ändå ingen idé med att släppa ett nytt UT ifall ingen kommer att spela det ifall det slutar som UT3.

btw, inget tipstack?

Anledningen till att UT2k4 e större e för att MPn e sååååå mycket bättre och sååååå mycket roligare! Men som någon sa, det e bara att nöta spelet för att bli bra då allt går så hisskelles fort, och det är bra! Kommer ihåg klan-matcherna man hade

Medlem

Dom kan väl göra Unreal 3 i alla fall.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Neatherblade: Håller med.

UT kan jag gott klara mig utan men get mig ett Unreal 3!
2:an var ju skoj.

Medlem
Skrivet av Neatherblade:

Dom kan väl göra Unreal 3 i alla fall.

+1

Medlem

Vänta lite här nu! Har jag missat något??! Var UT3 ett fiasko?? Fick det dåliga recensioner och folk håller sig borta från det eller??


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

UT3 spelas fortfarande och är riktigt kul. Speciellt med tanke på alla custom kartor som existerar, och moddar som är på gång.

inK
Medlem
Skrivet av miffot:

jag vil lse ett UT spel med riktig singelplayer, asa typ som far cry2 eller liknande fast med ut desig känslan så! är ju ett grymt kul spel i multiplayer men singenplayern lika tråkig hela tiden: (

Då är det nog inte ett nytt UT du söker, utan ett nytt Unreal. Som nämns här nedan; Ett Unreal 3.


signatur

Every trophy counts...

inK
Medlem
Skrivet av bapelsin:
Skrivet av Neatherblade:

Dom kan väl göra Unreal 3 i alla fall.

+1

+2


signatur

Every trophy counts...

Medlem

Dom hajpade ju singelplayerdelen till UT3 men när jag spelade den var det ju precis samma som i alla tidigare UT-spel eller Quake 3 för den delen. Så ska dom satsa på singeldel får dom nog ta in bättre folk. Sen så var spelet inte dåligt men allt skit i menyerna, buggarna osv. gjorde att folk inte tyckte om det helt enkelt och det dog trots att mycket fixades.
Min käpphäst här är att det tog 2-3 patchar innan man ens kunde copy-paste från irc. Man körde ett litet extraprogram som en spelare gjort. Avsaknaden av UTV och riktig demorecording var ju också en pinsam avsaknad i ett modernt spel.
Som man bäddar får man ligga helt enkelt. Ska Epic sälja nya spel till PC får man helt enkelt bevisa sig på nytt.


signatur

once there was a time when games had soul, games had character.
it wasn't all about graphics, it wasn't all about capitalism.

Medlem

Skönt att höra, nu kan dom vila några år och komma på flera nya idéer så nästa UT titel känns väldigt fräsch och efterlängtad.

Nu hoppas man bara på att dom släpper ett Unreal 3 medans UT vilar


signatur

Game long and prosper

Medlem

Någpn mer än jag som fullkomligt älskade Unreal 2?

Inte så innovativt kanske, men själva spelet är otroligt välgjort. Vapnen är balanserade, banorna roliga (Hell ) grafiken bra

Speciellt själva känslan hade de fått rätt - speciellt på alla vapnen. Shotgunen kändes otroligt härlig att använda, osv.

Kanske bara jag...

Medlem

UT3 är skoj... jag nötte iofs det första UT mest av alla, nu är det mer casual.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Tyckte UT3 var skitkul i början... Men sen när jag upptäckte att de tagit bort ASSAULT, gick jag i taket. (Assault för tusan!)
UT3 var klart roligast i Gameplay, enligt min åsikt. Men fy skäms att dom tog bort Assault...


signatur

PIRANHA BYTES FTW

Medlem

tycker serien har gjort sitt, ganska överskattat spel..

12
Skriv svar