Osäkert vem som gör nästa Resident Evil

Robot
Medlem
Osäkert vem som gör nästa Resident Evil

Vaddå antiklimax? Själv tyckte jag spelet var mycket bra!

Jodå, spelet har fått jättebra kritik från de flesta håll. Men med tanke på vilket mästerverk (enligt många) fyran var, så räcker det inte riktigt med att vara ett "superbra" spel, då folk nästan automatiskt förväntar sig ett lika banbrytande mästerverk till. Ungefär som problemen Zelda haft efter Ocarina of Time... då varje spel som kommit efter det målats upp som "det nästa OoT" och så vidare...

Poängen jag försöker få fram är att ibland kan uppföljare till vissa titlar få smått orimliga förväntningar att leva upp till.

Medlem

Ja låt några som vet hur man gör ett skräckspel på 2000-talet få göra det istället. RE 5 var värt att spela igenom enbart för att det hade RE i namnet. Utan det hade det hamnat i papperskorgen direkt när jag insåg att man inte kunde skjuta och röra på sig samtidigt.

Medlem

Fyran som fick 2½ av FZ? Har inte spelat fyran själv, kommer nog inte göra det, men jag tycker femman iaf är ett visuellt mästerverk om inte annat. Inte många spel som står i klass på den fronten! (skräckexempel: Prototype)

Medlem

Personligen så tyckte jag 4an var en katastråf, de har ju tagit bort exakt allt som RE handlade om, att lösa gåtor och pussel, Istället fanns det enbart en third person shotter och inget annat. Några ULTRA lätta pussel fanns det förvisso men det var allt.

Feman har ju gått ändå längre ifrån serien, vist en OK shotter men det är inget mer än det.

De gamla må hända inte vara några mästervärk, men de är inte de nya alls heller, utan mer mainstream spel än någonsin.

Medlem
Skrivet av BeeJac:

Fyran som fick 2½ av FZ? Har inte spelat fyran själv, kommer nog inte göra det, men jag tycker femman iaf är ett visuellt mästerverk om inte annat. Inte många spel som står i klass på den fronten! (skräckexempel: Prototype)

Det var det till PC, det var ett antal buggar i det. Det till Wii fick 4a, förmodligen så hade det till Gamecube fått en 5a om dom hade recencerat det då.
Och va? Ja.. Prototype är ju läskigt? haha

Medlem

Kan inte skaparen av resident evil 3 komma tillbaks -.-
Kazuhiro Aoyama

Medlem

Shinji Mikami är den ända som kan göra ett bra RE spel enligt mig.

1:an och 4:an var bäst. Vilket han var director för.

http://en.wikipedia.org/wiki/Shinji_Mikami


signatur

Den som vet vet.

Medlem

Ge mig ett RE6 nu!!!!! Allting i Re5 var toppen förutom att skräcken var borta! Visst fanns det spänning men det är inte samma som att bli rädd och nervös!

Slutet i RE5 gillade jag inte riktigt heller då han förtjänar ett bättre avslut! Tummen ner för det!

Spelet skulle ha varit minst 5 timmar till också! Klara ut det alldeles för snabbt (eller så är det jag som är ett fanatiskt Resident Evil fan)!

Jag längtar till en RE6 och det får absolut gärna vara mycket mycket mer skräck i del 6!

Coop behövs inte! Mindre läskigt då. Fast det hade sin egna charm!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

RE5 är suveränt trots den korta speltiden.

Medlem

Förstår inte hur folk kan tycka RE5 var så jävla bra... Det var ett helt okej spel men inte mer än det. Var ju skrattretande hur spelet hade skenat iväg med alla stationära kulsprutor och fiender med automatvapen. Kändes mer som gears of war än resident evil.

Medlem

Vill ha Zombiesar!!!


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

ja och mera skräck för fan.. det är på tok för mycket action i dom sista två.. back to the roots this time.

Medlem
Skrivet av Cane:

Förstår inte hur folk kan tycka RE5 var så jävla bra... Det var ett helt okej spel men inte mer än det. Var ju skrattretande hur spelet hade skenat iväg med alla stationära kulsprutor och fiender med automatvapen. Kändes mer som gears of war än resident evil.

Jag håller verkligen med.. Plus att alla verkar glömma vilken horibel jävla styrning spelet har.. - "Tja, Chris. Allt väl?.. Jag e världens bästa soldat men jag kan inte röra mig å skjuta samtidigt. Och jag siktar långsammare än precis alla andra i hela världen."
Bra soldat.. Go!

Medlem
Citat:

Plus att alla verkar glömma vilken horibel jävla styrning spelet har.. - "Tja, Chris. Allt väl?.. Jag e världens bästa soldat men jag kan inte röra mig å skjuta samtidigt. Och jag siktar långsammare än precis alla andra i hela världen."
Bra soldat.. Go!

Håller med om att styrningen är fasansfull, fast så fungerar det i samtliga Resident Evil spel så det är ju inget unikt för just 5:an...

I Resident Evils värd så är styrningen mera skrämmande än fienderna.

Fast co-op var det bästa som hänt serien, behåll den men ta bort dom springande "28 dagar senare" mupparna och släng dit vanliga hederliga slöa zombies UTAN skjutvapen så blir jag en glad människa.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av MacNille:

Vill ha Zombiesar!!!

need i say more!?!??!?!?!

Capcom har lovat oss att efter femman så skulle dem ta tillbaks resident evil till RESIDENT EVIL

så jag hoppas verkligen dem håller vad dem lovat! JAG VIll inte ha ännu ett zombielöst aktionspel utan jag vill ha mitt skräckspel med pussel och massor av zombies och bra story!

coop får gärna finnas kvar, jag tycker om att man har en partner!

ARAGHHHAHH jag blir sur på capcom efter vad dem gjort med mitt älskade resident evil

Medlem

CooP kan dom ha kvar om det inte är påtvingad CooP. 5:an sög balle eftersom man i princip var tvingad att spela med nån annan. Och spelade man själv sög ai:n så horribelt.

Jag vill ha ett spel lite mer som 4:an. Inget påtvingat CooP och ett inventory system som inte suger balle. En mer strömlinje formad värld och inte levels som det var i 5:an. Och sist men inte minst, mer skräck och mer zombies.


signatur

Den som vet vet.

Inaktiv

Fan vad det gnälls på styrningen! har man kunnat gå och skjuta i dom äldre spelen? :/

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:
Skrivet av BeeJac:

Fyran som fick 2½ av FZ? Har inte spelat fyran själv, kommer nog inte göra det, men jag tycker femman iaf är ett visuellt mästerverk om inte annat. Inte många spel som står i klass på den fronten! (skräckexempel: Prototype)

Det var det till PC, det var ett antal buggar i det. Det till Wii fick 4a, förmodligen så hade det till Gamecube fått en 5a om dom hade recencerat det då.
Och va? Ja.. Prototype är ju läskigt? haha

Han syftar på att Prototype är en grafisk katastrof. Så svårt är inte svenska.

Medlem
Skrivet av ghoül:
Skrivet av MacNille:

Vill ha Zombiesar!!!

need i say more!?!??!?!?!

Capcom har lovat oss att efter femman så skulle dem ta tillbaks resident evil till RESIDENT EVIL

så jag hoppas verkligen dem håller vad dem lovat! JAG VIll inte ha ännu ett zombielöst aktionspel utan jag vill ha mitt skräckspel med pussel och massor av zombies och bra story!

coop får gärna finnas kvar, jag tycker om att man har en partner!

ARAGHHHAHH jag blir sur på capcom efter vad dem gjort med mitt älskade resident evil

Nu lovade capcom att femman skulle gå tillbaka till rötterna med. vi såg ju hur det gick.
har tappat all förhoppning att det kommer att göras ett nytt riktigt resident evil.


signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

1
Skriv svar