Filmfrossa från Dirt 2
Grafiken var ju galet långt ifrån de bullshots man fick se när spelet först visades. Nu ser det ju ut som ettan..
Okej, det var lite överdrivet.
För ettan ser ut som Colin McRae Rally 2005,
och det gör inte detta.
Men jag håller med om att det såg bättre ut när de först visade det.
| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |
Alltså... i Dirt hade bilarna sjukt bra bromsar. Bilarna tvärnitade på några meter... på grus... det föstörde verkligen känslan eftersom man aldrig riskerade att hamna utanför vägen. Bara att bromsa så stannade man omedelbart. Skulle vara intressant om de ändrat detta i tvåan.
Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.
Alltså... i Dirt hade bilarna sjukt bra bromsar. Bilarna tvärnitade på några meter... på grus... det föstörde verkligen känslan eftersom man aldrig riskerade att hamna utanför vägen. Bara att bromsa så stannade man omedelbart. Skulle vara intressant om de ändrat detta i tvåan.
Finns även en annan sak dem tidigare Colin spelen lider av och det är fartkänslan är alldeles för hög gentemot hastigheten. och man tappar även känslan på den puinkten. Iaf tycker jag det.
Alltså... i Dirt hade bilarna sjukt bra bromsar. Bilarna tvärnitade på några meter... på grus... det föstörde verkligen känslan eftersom man aldrig riskerade att hamna utanför vägen. Bara att bromsa så stannade man omedelbart. Skulle vara intressant om de ändrat detta i tvåan.
Samt att många bilar gärna accelererar 0-100 på under 3 sekunder... på grus...
Jag som inte bryr mig om ett bilspel är arkadigt eller ej tyckte iallafall att det såg riktigt kul ut, speciellt första videon. Men jag måste nog ta och skaffa mig en 360-kontroll till PC:n, att köra bilspel med tangentbordet är ingen höjdare.
E4500@2.800Ghz(8*350) StockVolt, 2GB DDR2 PC5300@700Mhz StockVolt, Gigabyte Radeon HD 4850 512MB, MSI P35 NEO-FI
Undra ifall dom har hjulspår-deformering som i sega rally revo.. kanske bara är texturer (svårt att se i blurret film4).
Jag undrade också det faktiskt. I DiRT var det ju redan lagda däckspår på banan och man kunde inte lägga egna. Men i Sega Rally kan man som sagt, det är coolt. Nu har ju Codemasters köpt upp Segas rally team så det kanske hänger med i DiRT 2 då? Hoppas!
Aja, åtminstone fick vi vindrutetorkare med regnsensor.
Undra ifall dom har hjulspår-deformering som i sega rally revo.. kanske bara är texturer (svårt att se i blurret film4).
Jag undrade också det faktiskt. I DiRT var det ju redan lagda däckspår på banan och man kunde inte lägga egna. Men i Sega Rally kan man som sagt, det är coolt. Nu har ju Codemasters köpt upp Segas rally team så det kanske hänger med i DiRT 2 då? Hoppas!
Aja, åtminstone fick vi vindrutetorkare med regnsensor.
känns som ni hittat det viktigaste i ett bilspel där.
Lär säkert vara underhållande som föregångaren. Ser dock inga större förbättringar än så länge. Lite snyggare grafik kanske?
Lite kritik:
Deras "Dirt" ser fortfarande ut som små dammoln som jagar efter bilarna. När som dom lära sig att riktigt damm/sand hänger kvar länge i luften, det lägger sig inte och totaltförsvinner på 1 sekund. (hittils ingen speltillverkare som fattat detta så vitt jag känner till)
Imprezan i introt låter riktigt fint men vad hände med in-game versionen av densamma? Låter som dom plockat bort en cylinder eller nått, inte alls som en boxermotor.
Trophy/Stadiumtruckarnas dämpningsväg såg ut att vara rätt ihoptryckt, hela tiden. Ett kännetäcken för just dessa är att när dom hoppas så droppar dämpningen något kopiöst.
Är sjukt petig, ja. Men nått måste dom ju förbättra om dom nu ändå ska släppa en ny version.
Lär säkert vara underhållande som föregångaren. Ser dock inga större förbättringar än så länge. Lite snyggare grafik kanske?
Lite kritik:
Deras "Dirt" ser fortfarande ut som små dammoln som jagar efter bilarna. När som dom lära sig att riktigt damm/sand hänger kvar länge i luften, det lägger sig inte och totaltförsvinner på 1 sekund. (hittils ingen speltillverkare som fattat detta så vitt jag känner till)
Imprezan i introt låter riktigt fint men vad hände med in-game versionen av densamma? Låter som dom plockat bort en cylinder eller nått, inte alls som en boxermotor.
Trophy/Stadiumtruckarnas dämpningsväg såg ut att vara rätt ihoptryckt, hela tiden. Ett kännetäcken för just dessa är att när dom hoppas så droppar dämpningen något kopiöst.
Är sjukt petig, ja. Men nått måste dom ju förbättra om dom nu ändå ska släppa en ny version.
Du får hoppas att Polyphone får Gran Turismo rätt. De har trots allt WRC-licens så du kommer nog kunna få se Loeb.
Trub:
Hjulspåren påverkar köregenskaperna, men det kanske du tycker är oviktigt.
(sen blir det ju "snyggare" oxo).
När ska dom lära sig att riktigt damm/sand hänger kvar länge i luften
Det beror nog tyvärr fortfarande på filratebrist men kanske också av spel"vänlighet".
Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.
Lär säkert vara underhållande som föregångaren. Ser dock inga större förbättringar än så länge. Lite snyggare grafik kanske?
Lite kritik:
Deras "Dirt" ser fortfarande ut som små dammoln som jagar efter bilarna. När som dom lära sig att riktigt damm/sand hänger kvar länge i luften, det lägger sig inte och totaltförsvinner på 1 sekund. (hittils ingen speltillverkare som fattat detta så vitt jag känner till)
Imprezan i introt låter riktigt fint men vad hände med in-game versionen av densamma? Låter som dom plockat bort en cylinder eller nått, inte alls som en boxermotor.
Trophy/Stadiumtruckarnas dämpningsväg såg ut att vara rätt ihoptryckt, hela tiden. Ett kännetäcken för just dessa är att när dom hoppas så droppar dämpningen något kopiöst.
Är sjukt petig, ja. Men nått måste dom ju förbättra om dom nu ändå ska släppa en ny version.
Richard Burns och ett annat lite äldre rally spel är vad jag kan komma på som har bra dammrök efter bilarna.