Filmfrossa från Dirt 2

Robot
Medlem
Filmfrossa från Dirt 2

old


signatur

OORRYYEE!!

Medlem

mm, typ en hel dag

Medlem

Om det skulle vara så att man kunde svetsa ihop sin egen bil så skulle jag köpt det på en gång


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Grafiken var ju galet långt ifrån de bullshots man fick se när spelet först visades. Nu ser det ju ut som ettan..

Medlem
Skrivet av kebbe:

Grafiken var ju galet långt ifrån de bullshots man fick se när spelet först visades. Nu ser det ju ut som ettan..

Okej, det var lite överdrivet.
För ettan ser ut som Colin McRae Rally 2005,
och det gör inte detta.

Men jag håller med om att det såg bättre ut när de först visade det.


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Alltså... i Dirt hade bilarna sjukt bra bromsar. Bilarna tvärnitade på några meter... på grus... det föstörde verkligen känslan eftersom man aldrig riskerade att hamna utanför vägen. Bara att bromsa så stannade man omedelbart. Skulle vara intressant om de ändrat detta i tvåan.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

De har ju totalt tappat känslan för bilspel. Blir mer och mer Arkad.


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Undra ifall dom har hjulspår-deformering som i sega rally revo.. kanske bara är texturer (svårt att se i blurret film4).


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Avstängd

eh, i de gamla videosen så blev jag sjukt imponerad av ljudet, dessa bilar lät ju som gräsklippare på högvarv allihopa :/

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Alltså... i Dirt hade bilarna sjukt bra bromsar. Bilarna tvärnitade på några meter... på grus... det föstörde verkligen känslan eftersom man aldrig riskerade att hamna utanför vägen. Bara att bromsa så stannade man omedelbart. Skulle vara intressant om de ändrat detta i tvåan.

Finns även en annan sak dem tidigare Colin spelen lider av och det är fartkänslan är alldeles för hög gentemot hastigheten. och man tappar även känslan på den puinkten. Iaf tycker jag det.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Alltså... i Dirt hade bilarna sjukt bra bromsar. Bilarna tvärnitade på några meter... på grus... det föstörde verkligen känslan eftersom man aldrig riskerade att hamna utanför vägen. Bara att bromsa så stannade man omedelbart. Skulle vara intressant om de ändrat detta i tvåan.

Samt att många bilar gärna accelererar 0-100 på under 3 sekunder... på grus...

Medlem

Var inget nytt för mig (har sett dom på deras hemsida).

Men i alla fall så längtar jag verkligen tills det kommer ut

Medlem

Jag som inte bryr mig om ett bilspel är arkadigt eller ej tyckte iallafall att det såg riktigt kul ut, speciellt första videon. Men jag måste nog ta och skaffa mig en 360-kontroll till PC:n, att köra bilspel med tangentbordet är ingen höjdare.


signatur

E4500@2.800Ghz(8*350) StockVolt, 2GB DDR2 PC5300@700Mhz StockVolt, Gigabyte Radeon HD 4850 512MB, MSI P35 NEO-FI

Medlem

Detta kommer bli min Xbox höjdpunkt!

Medlem

Kommer nog bli riktigt roligt.
Tyckte första var hur kul som helst så jag tror uppföljaren kommer bli bättre

Medlem
Skrivet av Tobbe:

Undra ifall dom har hjulspår-deformering som i sega rally revo.. kanske bara är texturer (svårt att se i blurret film4).

Jag undrade också det faktiskt. I DiRT var det ju redan lagda däckspår på banan och man kunde inte lägga egna. Men i Sega Rally kan man som sagt, det är coolt. Nu har ju Codemasters köpt upp Segas rally team så det kanske hänger med i DiRT 2 då? Hoppas!
Aja, åtminstone fick vi vindrutetorkare med regnsensor.

Medlem
Skrivet av reVVe:
Skrivet av Tobbe:

Undra ifall dom har hjulspår-deformering som i sega rally revo.. kanske bara är texturer (svårt att se i blurret film4).

Jag undrade också det faktiskt. I DiRT var det ju redan lagda däckspår på banan och man kunde inte lägga egna. Men i Sega Rally kan man som sagt, det är coolt. Nu har ju Codemasters köpt upp Segas rally team så det kanske hänger med i DiRT 2 då? Hoppas!
Aja, åtminstone fick vi vindrutetorkare med regnsensor.

känns som ni hittat det viktigaste i ett bilspel där.

Medlem

Ser inte ut som att de kör med ratt direkt, annars är det horribelt dålig styrning :/


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Lär säkert vara underhållande som föregångaren. Ser dock inga större förbättringar än så länge. Lite snyggare grafik kanske?

Lite kritik:
Deras "Dirt" ser fortfarande ut som små dammoln som jagar efter bilarna. När som dom lära sig att riktigt damm/sand hänger kvar länge i luften, det lägger sig inte och totaltförsvinner på 1 sekund. (hittils ingen speltillverkare som fattat detta så vitt jag känner till)

Imprezan i introt låter riktigt fint men vad hände med in-game versionen av densamma? Låter som dom plockat bort en cylinder eller nått, inte alls som en boxermotor.

Trophy/Stadiumtruckarnas dämpningsväg såg ut att vara rätt ihoptryckt, hela tiden. Ett kännetäcken för just dessa är att när dom hoppas så droppar dämpningen något kopiöst.

Är sjukt petig, ja. Men nått måste dom ju förbättra om dom nu ändå ska släppa en ny version.

Medlem
Skrivet av pattern:

Lär säkert vara underhållande som föregångaren. Ser dock inga större förbättringar än så länge. Lite snyggare grafik kanske?

Lite kritik:
Deras "Dirt" ser fortfarande ut som små dammoln som jagar efter bilarna. När som dom lära sig att riktigt damm/sand hänger kvar länge i luften, det lägger sig inte och totaltförsvinner på 1 sekund. (hittils ingen speltillverkare som fattat detta så vitt jag känner till)

Imprezan i introt låter riktigt fint men vad hände med in-game versionen av densamma? Låter som dom plockat bort en cylinder eller nått, inte alls som en boxermotor.

Trophy/Stadiumtruckarnas dämpningsväg såg ut att vara rätt ihoptryckt, hela tiden. Ett kännetäcken för just dessa är att när dom hoppas så droppar dämpningen något kopiöst.

Är sjukt petig, ja. Men nått måste dom ju förbättra om dom nu ändå ska släppa en ny version.

Du får hoppas att Polyphone får Gran Turismo rätt. De har trots allt WRC-licens så du kommer nog kunna få se Loeb.

Medlem

Trub:
Hjulspåren påverkar köregenskaperna, men det kanske du tycker är oviktigt.
(sen blir det ju "snyggare" oxo).

Skrivet av pattern:

När ska dom lära sig att riktigt damm/sand hänger kvar länge i luften

Det beror nog tyvärr fortfarande på filratebrist men kanske också av spel"vänlighet".


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem
Skrivet av pattern:

Lär säkert vara underhållande som föregångaren. Ser dock inga större förbättringar än så länge. Lite snyggare grafik kanske?

Lite kritik:
Deras "Dirt" ser fortfarande ut som små dammoln som jagar efter bilarna. När som dom lära sig att riktigt damm/sand hänger kvar länge i luften, det lägger sig inte och totaltförsvinner på 1 sekund. (hittils ingen speltillverkare som fattat detta så vitt jag känner till)

Imprezan i introt låter riktigt fint men vad hände med in-game versionen av densamma? Låter som dom plockat bort en cylinder eller nått, inte alls som en boxermotor.

Trophy/Stadiumtruckarnas dämpningsväg såg ut att vara rätt ihoptryckt, hela tiden. Ett kännetäcken för just dessa är att när dom hoppas så droppar dämpningen något kopiöst.

Är sjukt petig, ja. Men nått måste dom ju förbättra om dom nu ändå ska släppa en ny version.

Richard Burns och ett annat lite äldre rally spel är vad jag kan komma på som har bra dammrök efter bilarna.

Medlem

Jag gillar cmr 2 bäst fortfarande.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

1
Skriv svar