Robot
Medlem
Arma 2 filmat

Jo han ser lite ansträngd ut framför kameran.... men sådana här instruktioner är bra för personer som inte spelat bohemias spel tidigare.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

hade kanske varit ett bra spel om dom inte envisats med att försöka skapa konstgjord realism genom musacceleration i spelet som inte går att stänga av, testade demot men blev helt avskräckt. (och ja, har googlat runt som fn för att hitta lösning men finns ingen som funkar bra och utvecklarna kommenterar inte ens denna feature/bug som inte ens "drabbar" alla...)
surt som fan faktiskt, var riktigt sugen på en mer realistisk shooter.

Inaktiv
Skrivet av Vincent:

hade kanske varit ett bra spel om dom inte envisats med att försöka skapa konstgjord realism genom musacceleration i spelet som inte går att stänga av, testade demot men blev helt avskräckt. (och ja, har googlat runt som fn för att hitta lösning men finns ingen som funkar bra och utvecklarna kommenterar inte ens denna feature/bug som inte ens "drabbar" alla...)
surt som fan faktiskt, var riktigt sugen på en mer realistisk shooter.

Jag råkade ut för samma sak. Hur sjutton ska man kunna sikta om musen far iväg åt alla håll? Det förstörde alltihop.

Medlem

kan bara instämma med Vincent, helt fantastiskt att de lyckas förstöra ett för övrigt nice spel så totalt.. Realismfolket får säga precis vad dem vill, men de kommer att tappa all kanonmat (dvs vanliga spelare) pga det där, det är jag rätt säker på..

Medlem

Fattar inte vad ni snackar om, har inga alls problem med musen, funkar ju jättebra!


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Medlem

De är antagligen vana vid leksaksvapen i andra spel som man kan hiva omkring med millimeterprecision. Riktiga vapen väger en hel del. Jag har heller inga problem med att sikta.

Kan också bero på låg fps.

S_Z
Medlem

Har inte heller några som helst problem att sikta i Arma2.

I Arma1 däremot led jag av förskräcklig fördröjning av musrörelserna vilket gjorde det förbannat svårt att sikta.

Inaktiv
Skrivet av Darkseed:

De är antagligen vana vid leksaksvapen i andra spel som man kan hiva omkring med millimeterprecision. Riktiga vapen väger en hel del. Jag har heller inga problem med att sikta.

Kan också bero på låg fps.

Om vapnen är så i verkligheten är jag riktigt förvånad över att någon lyckas dö överhuvudtaget. Vapnen for runt som dom vore av papp.

Desutom spelade jag med 40FPS.

Medlem

Move 50 Meters south-east! Börjar bli lite irriterande, räcker för att inte bli ett köp

Medlem

Jag måste säga att jag blir fan inte imponerad någonstans! Det ser verkligen uselt och stelt ut, inte grafiskt utan i själva spelandet! Även om han bara visar upp nu..


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

är det många som spelar online? tänkte köpa... dock så kan man köpa cd Key från g2play.net för 151kr och köra med tankad version...då om spelet sög, enligt mig, har man knappt förlorat något.

Längtar till Operation Flashpoint: Dragon Rising
vilket man kommer köpa med box och allt ^^


signatur

Den som kan tala väl kan ljuga väl.

Medlem
Skrivet av Tommy_h:

Jag måste säga att jag blir fan inte imponerad någonstans! Det ser verkligen uselt och stelt ut, inte grafiskt utan i själva spelandet! Även om han bara visar upp nu..

Uselt? Stelt? Jämfört med vad?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Darkseed:

De är antagligen vana vid leksaksvapen i andra spel som man kan hiva omkring med millimeterprecision. Riktiga vapen väger en hel del. Jag har heller inga problem med att sikta.

Kan också bero på låg fps.

Riktiga vapen? Vilka vapen tänker du på då?
MP5 ca 3 kg, M4 ca 3,1 kg, M16 ca 4 kg... Låter inte så jäkla tungt precis.
M249 däremot ca 10 kg. Det verkar ganska tungt att släpa med sig överallt.

BTW, tänkte fråga om det fortfarande var många buggar i spelet. Antar att jag inte behöver det.


signatur

Make 'em laugh; make 'em cry; make 'em wait.

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Tommy_h:

Jag måste säga att jag blir fan inte imponerad någonstans! Det ser verkligen uselt och stelt ut, inte grafiskt utan i själva spelandet! Även om han bara visar upp nu..

Uselt? Stelt? Jämfört med vad?

Med ett helt vanligt fps? kolla animationerna, tar ju år för gubben att lägga sig ner! Ah men hur länge tror du att du klarar att hålla 4kg helt stilla och sikta? Tro mej det gör du inte såvida du är bra tränad!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av SkinVision:
Skrivet av Darkseed:

De är antagligen vana vid leksaksvapen i andra spel som man kan hiva omkring med millimeterprecision. Riktiga vapen väger en hel del. Jag har heller inga problem med att sikta.

Kan också bero på låg fps.

Riktiga vapen? Vilka vapen tänker du på då?
MP5 ca 3 kg, M4 ca 3,1 kg, M16 ca 4 kg... Låter inte så jäkla tungt precis.
M249 däremot ca 10 kg. Det verkar ganska tungt att släpa med sig överallt.

BTW, tänkte fråga om det fortfarande var många buggar i spelet. Antar att jag inte behöver det.

Det är alltid bra att läsa tekiska specar och så men man vet inte riktigt förrän man test på riktigt. 3kg låter lätt men blir tungt efter ett tag. Smäll på en packning + stridväst så är man inte heller så smidig. Bara att gå sakta framåt och skjuta, i endast shorts om du vill, är fan en konst (där till träffa det man vill)...

Edit: Är det floatingzone som alla tycker är dåligt, det går ju att stänga av!?


signatur

E6600 @ 3ghz | 4GB 800MHz DDR2 | P5N-E SLI | 2 x MSI GeForce GTX 260 896MB "Twin Frozr OC" (SLI) | Corsair 850W | Gigabyte Aurora Case

Medlem

Gillar inte riktigt sättet man förflyttar sina AI's. Försökte få samtliga att ta ställning bakom en mur för ett bakhåll. Två ställde sig på fel sida rakt upp (var i aware mode), den andra lade sig ner på rätt sida. Gjorde allt för att "beordra" dem rätt men det gick helt enkelt inte. När det gäller förflytta/positionera AI's borde dom tittat lite på BIA serien, enkelt/snabbt.

Edit: Vad jag eftersöker är ett bättre "Move to..."


signatur

E6600 @ 3ghz | 4GB 800MHz DDR2 | P5N-E SLI | 2 x MSI GeForce GTX 260 896MB "Twin Frozr OC" (SLI) | Corsair 850W | Gigabyte Aurora Case

Medlem
Skrivet av SkinVision:

Riktiga vapen? Vilka vapen tänker du på då?
MP5 ca 3 kg, M4 ca 3,1 kg, M16 ca 4 kg... Låter inte så jäkla tungt precis.
M249 däremot ca 10 kg. Det verkar ganska tungt att släpa med sig överallt.

BTW, tänkte fråga om det fortfarande var många buggar i spelet. Antar att jag inte behöver det.

Nu tänkte du inte till riktigt, va?
Gör lumpen och uttala dig efteråt. Eller låt bli.

Automatkarbiner och k-pistar skall man ha uppe vid axeln i anläggning eller färdigställning under långa perioder, därav spelar vikten stor roll. 4-5 kg kan kännas tungt att peka runt med, speciellt om du är trött och tungt lastad i övrigt.
Kulsprutor bär och skjuter man i axelband om man inte ligger ned med dem, så där är vikten inte lika avgörande för träffsäkerheten. Mindre KSP såsom FN Minimi som du nämnde kan man dock verka med från axeln under kortare stunder.

S_Z
Medlem
Skrivet av Baxalasse:

Gillar inte riktigt sättet man förflyttar sina AI's. Försökte få samtliga att ta ställning bakom en mur för ett bakhåll. Två ställde sig på fel sida rakt upp (var i aware mode), den andra lade sig ner på rätt sida. Gjorde allt för att "beordra" dem rätt men det gick helt enkelt inte. När det gäller förflytta/positionera AI's borde dom tittat lite på BIA serien, enkelt/snabbt.

Edit: Vad jag eftersöker är ett bättre "Move to..."

Håller med där. Väldigt svårt att placera ut "move to" markören på önskad position, speciellt ifrån förstaperson-vyn.

Har alltid gillat att sätta upp bra anfall med AI medspelare. Placera ut dem på bra positioner med "hold fire", ge dem specifika mål och sen när alla är redo ge "open fire"-kommandot och se fienden falla. Kan inte påminna mig att jag hade riktigt samma problem med placeringarna i föregångarna till Arma2.

Det fungerar bäst från kommando-vyn, alltså tredjepersons-vyn där man kan zooma ut rätt mycket så man kan placera ut markören mer uppifrån så att säga men gillar inte att behöva använda mig av den vyn.

Medlem

Har spelat igenom nästan alla scenarion, förutom dom sista som är lite komplicerade. Har inte än direkt fattat min roll i dessa. Iallafall, är nu klar med första uppdraget i kampanjen. Är skitnöjd med spelet hittills. Här fungerar inga självuppoffrande kamikaze-attacker, man får ta det lugnt och metodiskt. Man får en speciell inlevelse i spelet, hjärta dunkar snabbare när FI-fordon närmar sig, man beordrar sina kamrater att gömma sig, och man springer iväg för att ta täckning. Och sen försöker man få en visuell på fordonet utan att röja sig själv.

Har inte haft några problem med move-to kommandot, tror nog inte att det är till för att ställa alla gubbar på en rad bakom en mur. Om man säger åt hela gruppen att göra så sprider dom ut sig istället och försöker täcka åt alla håll. Det kanske fungerar istället om man beordrar en gubbe i taget.

Vill tillägga att Jan Pražák är min nya medie-idol! Älskar hans osäkra och bekymrade PR-roll!


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Inaktiv
Skrivet av Forcie:
Skrivet av SkinVision:

Riktiga vapen? Vilka vapen tänker du på då?
MP5 ca 3 kg, M4 ca 3,1 kg, M16 ca 4 kg... Låter inte så jäkla tungt precis.
M249 däremot ca 10 kg. Det verkar ganska tungt att släpa med sig överallt.

BTW, tänkte fråga om det fortfarande var många buggar i spelet. Antar att jag inte behöver det.

Nu tänkte du inte till riktigt, va?
Gör lumpen och uttala dig efteråt. Eller låt bli.

Automatkarbiner och k-pistar skall man ha uppe vid axeln i anläggning eller färdigställning under långa perioder, därav spelar vikten stor roll. 4-5 kg kan kännas tungt att peka runt med, speciellt om du är trött och tungt lastad i övrigt.
Kulsprutor bär och skjuter man i axelband om man inte ligger ned med dem, så där är vikten inte lika avgörande för träffsäkerheten. Mindre KSP såsom FN Minimi som du nämnde kan man dock verka med från axeln under kortare stunder.

Måste ändå hålla med om att musaccen förstör hela spelet. (Är samma acceleration för pistol som för karbin) Vilket känns ganska mupp. Blir ingen känsla i spelet, kanske kul för hardcore realism missbrukarna där ute. Men jag hoppas mer på OPF

Medlem
Skrivet av Vantskruv:

Det kanske fungerar istället om man beordrar en gubbe i taget.

Jo, så har man alltid fått göra i denna serien, tyckte det var dags för något nytt/enklare mer innovativt sätt att dirigera sina enhet. Allt känns lite - "gå ditt där borta och gör ~något." Inte gå ditt, täck den ytan/området. En bra referens är Ghost Recon serien där man sa "gå ditt täck denna ytan" med ett enkelt klick o dra.

Kul att du börjar gilla Arma 2, välkommen i "truppen" ;)! Hoppas det går bättre för dig på dom sista uppdragen än det gjorde för mig. Fick 'endmission'a på 2 av dem...

Edit: Men det är i MP det händer intressant saker...


signatur

E6600 @ 3ghz | 4GB 800MHz DDR2 | P5N-E SLI | 2 x MSI GeForce GTX 260 896MB "Twin Frozr OC" (SLI) | Corsair 850W | Gigabyte Aurora Case

S_Z
Medlem
Skrivet av Baxalasse:
Skrivet av Vantskruv:

Det kanske fungerar istället om man beordrar en gubbe i taget.

Jo, så har man alltid fått göra i denna serien, tyckte det var dags för något nytt/enklare mer innovativt sätt att dirigera sina enhet. Allt känns lite - "gå ditt där borta och gör ~något." Inte gå ditt, täck den ytan/området. En bra referens är Ghost Recon serien där man sa "gå ditt täck denna ytan" med ett enkelt klick o dra.

Kul att du börjar gilla Arma 2, välkommen i "truppen" ;)! Hoppas det går bättre för dig på dom sista uppdragen än det gjorde för mig. Fick 'endmission'a på 2 av dem...

Edit: Men det är i MP det händer intressant saker...

Att få dem täcka ett område har ju dock aldrig varit svårt när man väl placerat ut soldaterna, bara markera soldaterna, hålla in alt och vänsterklicka åt ett visst rikting/hus/fiendesoldat. Jäkligt smidigt tycker jag.

Jag har heller inget problem med att själv behöva placera ut dem när jag vill, för speciella anfall. Önskar bara att det gick enklare att precisera positionen bättre.

Medlem

Du har helt rätt s_Z, det är inte speciellt svårt, mitt argument är snarare att det borde vara lättare/snabbare/enklare. Det känns som man ger robot kommandon som dom utför utan någon taktisk närvaro oftast.


signatur

E6600 @ 3ghz | 4GB 800MHz DDR2 | P5N-E SLI | 2 x MSI GeForce GTX 260 896MB "Twin Frozr OC" (SLI) | Corsair 850W | Gigabyte Aurora Case

Medlem
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Tommy_h:

Jag måste säga att jag blir fan inte imponerad någonstans! Det ser verkligen uselt och stelt ut, inte grafiskt utan i själva spelandet! Även om han bara visar upp nu..

Uselt? Stelt? Jämfört med vad?

Med ett helt vanligt fps? kolla animationerna, tar ju år för gubben att lägga sig ner! Ah men hur länge tror du att du klarar att hålla 4kg helt stilla och sikta? Tro mej det gör du inte såvida du är bra tränad!

Så det är animationerna du jämför med "vanliga fps". Menar du sådana som cod4, cs och bf2 då?

Ibland känns det som om folk inte förstår vad ett spel lagt krutet på.

Jämföra spel med en spelarea på 500 gånger 500 meter med ett som har närmare 500 kvadratkilometer och förvänta sig exakt samma detaljer.

Jämföra spel utan AI, eller med AI som "spawnar" när man kommer nära dem, med ett som sköter AI för alla hundratals kvadratkilometer i realtid.

Fasen, arma2 beräknar detaljer från rikoshetter av kulor till tidvattnet på banorna.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

http://vimeo.com/5636201

Här kan man ser hur eldobservatörer ur kinesiska folkarmén samverkar med attackflyg för att slå ut en fientlig radarstation i ArmA2. De kinesiska enheterna är moddar.

Kanske funkar som en aha-upplevelse för de som fortfarande inte har greppat skalan av spelet jämfört med ett vanligt FPS.

Medlem
Skrivet av Forcie:

http://vimeo.com/5636201

Här kan man ser hur eldobservatörer ur kinesiska folkarmén samverkar med attackflyg för att slå ut en fientlig radarstation i ArmA2. De kinesiska enheterna är moddar.

Kanske funkar som en aha-upplevelse för de som fortfarande inte har greppat skalan av spelet jämfört med ett vanligt FPS.

Du tror att det vanliga adhd-drabbade fps-folket är intresserade av eldobservatörer? De får ju inte några frags alls! ;D

Medlem
Skrivet av Forcie:

http://vimeo.com/5636201

Här kan man ser hur eldobservatörer ur kinesiska folkarmén samverkar med attackflyg för att slå ut en fientlig radarstation i ArmA2. De kinesiska enheterna är moddar.

Kanske funkar som en aha-upplevelse för de som fortfarande inte har greppat skalan av spelet jämfört med ett vanligt FPS.

Tittade på videon.

Kommentar: Uselt, stelt och fult. Det tar ju ett år för gubben att slänga sig på marken.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Jaja, det här är ett spel i rätt riktning iaf, om 4-5 år så kommer vi nog ha riktigt realistiska krigssimulatorer utan massa buggar, stela animationer och "3, move to, that, tree, at, 5, o'clock"-skit.

Medlem
Skrivet av FL3JM:

Jaja, det här är ett spel i rätt riktning iaf, om 4-5 år så kommer vi nog ha riktigt realistiska krigssimulatorer utan massa buggar, stela animationer och "3, move to, that, tree, at, 5, o'clock"-skit.

Verkligen. Det här spelet är i rätt riktning, men animationerna är fan under all kritik, och radiorösterna likaså.

12
Skriv svar