Wii Sports Resort

Robot
Wii Sports Resort

Nintendo uppdaterar sin wiimote och som bevis på dess förträfflighet släpps Wii Sports Resort, som innehåller dubbelt så många grenar som föregångaren. Är det här revolutionen vi har väntat på?

#ea-grand-slam-tennis


Medlem
FZ testar Wii Sports Resort

Klickar man på bannern för recensionen så står det att man inte har behörighet att läsa artikeln.

Men går man via nyhetslistan under så kan man läsa den.

Glöm vad jag skrev, man kan inte läsa recensionen alls. Försöker man klicka sig vidare till recensionen så står det som jag skrev ovanför.

Skägg.
10 Chambers
Medlem

Bra recension Verkar med andra ord vara lika många bra synpunkter som första Wii Sports fast betydligt fler nackdelar. Mer content helt i onödan med andra ord

Måste dock säga att jag ser framemot att testa pingisen!

Medlem

Hmm tänkte köpa det idag, men nu vet jag inte.
Låter som dom flesta sporter är tråkiga.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Wii kommer få det svårt när MS släpper Natal och ps3 släpper sin variant, ms och ps3´s vifta grejer är inte riktigt klara än,
men har ju redan nu bättre kontroll än vad Wii´s grejer har.
Så om nåt år så får Nintendo göra som dom brukar, försöka överleva genom att spotta ut Mariospel.

Medlem
Skrivet av Juno Reactor:

Wii kommer få det svårt när MS släpper Natal och ps3 släpper sin variant, ms och ps3´s vifta grejer är inte riktigt klara än,
men har ju redan nu bättre kontroll än vad Wii´s grejer har.
Så om nåt år så får Nintendo göra som dom brukar, försöka överleva genom att spotta ut Mariospel.

Jag tror nog att dem sålt så pass bra att dem har täckt sig många år framöver.

Medlem
Skrivet av reVVe:
Skrivet av Juno Reactor:

Wii kommer få det svårt när MS släpper Natal och ps3 släpper sin variant, ms och ps3´s vifta grejer är inte riktigt klara än,
men har ju redan nu bättre kontroll än vad Wii´s grejer har.
Så om nåt år så får Nintendo göra som dom brukar, försöka överleva genom att spotta ut Mariospel.

Jag tror nog att dem sålt så pass bra att dem har täckt sig många år framöver.

Du tror inte att Sony får svårt att kränga en konsol för 4000kr och sedan tillbehör för närmare 1000kr, sedan så lär även 360 få det svårt fastän priset är rätt på grund av att de saknar nintendos titlar.

Medlem

Mahlberg: Xbox 360 är ju billigare än Wii på det mesta.

Men som sagt, dessa spel är väl mest egentligen teknikdemon. Visar ju när man inte kan spela en hel match och liknande, utan det avbryts efter ett visst antal poäng t.ex.
Och som det även står i recensionen, Wii Sports är ju faktiskt ett av dom populäraste spelen, fast det bara är ett teknikdemo. Och Resorts lär väl säkert bli oerhört populärt med. Samtidigt visar det ju verkligen hur Wii är som konsol, där det knappt finns några vettiga spel och dom roligaste är demon.
Sen nämns det iofs inte, men jag kan redan känna mig sjuk på Wii-musiken som är med i Resort, utan att ens har spelat det. Wii Sports & Fit har båda samma jävla skit gullegull-musik som gör att man vill ta en penna o köra in i öronen.

Medlem
Skrivet av Håkan:

Sen nämns det iofs inte, men jag kan redan känna mig sjuk på Wii-musiken som är med i Resort, utan att ens har spelat det. Wii Sports & Fit har båda samma jävla skit gullegull-musik som gör att man vill ta en penna o köra in i öronen.

...och man får anta att det inte finns någon option att stänga av musiken i vanlig ordning? Kommer ihåg när jag spelade Mario64 och tillslut fick trycka "mute" på TV'n.. Efter att man hört en låt (som från början inte ens är i närheten av bra) så blir den inte direkt bättre efter att man hört den 500 ggr..

Nintendo har alltid haft ganska intressanta konsoler (har ägt/äger SNES, N64, GC, DS). Men det är svårt att ibland inte irritera sig på japsarna...

Lånade brorsans Wii, och det enda jag tycker är kul hittils (testat ett 10 tal titlar av de som fått bäst betyg på IGN/gamespot) är MarioKart. Lite tragiskt, både SNES, GC och N64 hade ju en hel del bra spel.. Wii Sports var kul i ungefär 35-40 minuter, kände som ett demo.


signatur
Medlem
Skrivet av Juno Reactor:

Wii kommer få det svårt när MS släpper Natal och ps3 släpper sin variant, ms och ps3´s vifta grejer är inte riktigt klara än,
men har ju redan nu bättre kontroll än vad Wii´s grejer har.
Så om nåt år så får Nintendo göra som dom brukar, försöka överleva genom att spotta ut Mariospel.

Jag tvivlar på att barnfamiljer köper en PS3 eller en 360, när det finns Wii som alla andra har. Dom köper ju det mer pålitliga märket, och det är ju Nintendo eftersom det är så många barnfamiljer som äger en Wii.

Man associerar inte PS3 och 360 med rörelsekänslighet, det är Wii's grej.


signatur

What else could I say?
Everyone is gay.

Inaktiv

Basket fungerar så där, kanot också, cykling suger, och svärd är som vanligt "random-shaking-fu". Resten fungerar riktigt bra. Men det är som vanligt, känns mer som ett Tech demo för vad wii moten klarar av, denna gång då för motion plus.

Inaktiv
Skrivet av MKultra:
Skrivet av Håkan:

Sen nämns det iofs inte, men jag kan redan känna mig sjuk på Wii-musiken som är med i Resort, utan att ens har spelat det. Wii Sports & Fit har båda samma jävla skit gullegull-musik som gör att man vill ta en penna o köra in i öronen.

...och man får anta att det inte finns någon option att stänga av musiken i vanlig ordning? Kommer ihåg när jag spelade Mario64 och tillslut fick trycka "mute" på TV'n.. Efter att man hört en låt (som från början inte ens är i närheten av bra) så blir den inte direkt bättre efter att man hört den 500 ggr..

Nintendo har alltid haft ganska intressanta konsoler (har ägt/äger SNES, N64, GC, DS). Men det är svårt att ibland inte irritera sig på japsarna...

Lånade brorsans Wii, och det enda jag tycker är kul hittils (testat ett 10 tal titlar av de som fått bäst betyg på IGN/gamespot) är MarioKart. Lite tragiskt, både SNES, GC och N64 hade ju en hel del bra spel.. Wii Sports var kul i ungefär 35-40 minuter, kände som ett demo.

Ja men fråga, utav de 10 spel du har provat, hur många av dem är gjorda av nintendo? Ungefär alla eller hur?

Det finns för lite BRA tredjeparts spel till Wii tyvärr.
Spelen som nintendo gör håller sin kvalité, men det finns kopiösa mängder skit tyvärr.

Medlem

Bra recensioN! =D

Medlem
Skrivet av Juno Reactor:

Wii kommer få det svårt när MS släpper Natal och ps3 släpper sin variant, ms och ps3´s vifta grejer är inte riktigt klara än,
men har ju redan nu bättre kontroll än vad Wii´s grejer har.
Så om nåt år så får Nintendo göra som dom brukar, försöka överleva genom att spotta ut Mariospel.

Och du har testat både PS3's dildos och MS kamera eller?

Medlem
Skrivet av Handa:

Och du har testat både PS3's dildos och MS kamera eller?

Tror inte det behövs, både MS och Sony satsar mer pengar på sina tekniker än Nintendo som körde på budget redan från början, dessutom måste MS/Sony göra bra produkter för att kunna erövra lite marknadsandelar från Nintendo, så de ser nog till att de gör bra saker skulle jag tro.

Att överträffa en Wii-motes rörelsesensorer är inte ens att kalla en utmaning, även med motion plus så är de ganska dåliga (motion plus borde ha ingått från början, sen förbättrats ytterligare).

@ Brandter
Visselrigen håller jag klart med om att de flesta skitspel som finns till Wii kommer från tredjepartsutvecklare, det är alldeles sant. Men det är Nintendo som reglerar spelutbudet till sin konsol, godkänner vilka spel som får/ska släppas och inte. Om vi ska vara ärliga så skulle säkert 50-70% av alla Wii spel aldrig ha fått släppas till PS3/xbox 360.

Sen är det så att Nintendo inte direkt gör många bra spel heller. Har spelat på deras konsoler från NEs-tiden och kvaliten har klart sjunkit. Visst finns Mario kart, Zelda, Smash och andra "storspel" men är de nya egentligen?
De mesta som Nintendo släpper är just remakes av gamla spel, lite nya banor, lite ny grafik men samma spel i en ny förpackning.

Sen har de släppt många egna spin-off (mjölkningsspel) som mario tennis, golf, olympics, matlagning, däckbytare (de sista var oseriösa, men bara för att visa hur långt det gått.) Istället för att släppa bra spel, så slänger de in MArio (Mr. MMjölkad) i nästan varje titel, bara för att det får konsumnterna att tro det är ett bra spel (som super matrio bros etc.)

Det enda till Wii som Nintendo gjort, och som faktiskt ger en glimt av "gamla" Nintndo, som brydde sig om spelare och erbjöd spel värda namnet, är Mario Galaxy. Det är snyggt, nyskapande, kul och använder mario på rätt sätt, inte som försäljningsargument utan som en naturlig del av spelet.

Skulle Nintendo släppa fler nya spel, som var bra, så skulle jag kanske återfå förtroendet för dem, men för tillfället ser det mörkt ut. De satsar på så kortsiktiga vinster, tids nog märker även "casual" spelare att de inte finns mycket som är kul i längden till Wii, och då lär Nintendo tappa stort. Inte denna generation, men troligen nästa om de fortsätter så här...

Medlem
Skrivet av MKultra:
Skrivet av Håkan:

Sen nämns det iofs inte, men jag kan redan känna mig sjuk på Wii-musiken som är med i Resort, utan att ens har spelat det. Wii Sports & Fit har båda samma jävla skit gullegull-musik som gör att man vill ta en penna o köra in i öronen.

...och man får anta att det inte finns någon option att stänga av musiken i vanlig ordning? Kommer ihåg när jag spelade Mario64 och tillslut fick trycka "mute" på TV'n.. Efter att man hört en låt (som från början inte ens är i närheten av bra) så blir den inte direkt bättre efter att man hört den 500 ggr..

Nintendo har alltid haft ganska intressanta konsoler (har ägt/äger SNES, N64, GC, DS). Men det är svårt att ibland inte irritera sig på japsarna...

Lånade brorsans Wii, och det enda jag tycker är kul hittils (testat ett 10 tal titlar av de som fått bäst betyg på IGN/gamespot) är MarioKart. Lite tragiskt, både SNES, GC och N64 hade ju en hel del bra spel.. Wii Sports var kul i ungefär 35-40 minuter, kände som ett demo.

Hmm du är nog en av ytterst få som klagar på musiken i Mario 64 som överlag anses vara ett mästerverk:)
Men men smaken är som baken!

Själv äger jag alla 3 konsolerna och kan ju bara säga att Wiin är den som står och samlar damm mest, efter ps3an. 360 är den som spelas mest.

Wiin är underlig, det finns underbara spel på den som Zelda, Mario Galaxy och Metroid Prime, men utöver dessa få så är resten ytterst ointressanta.

Lite svårt att ha en konsol som enbart har ett par riktigt bra spel, hur bra dom än råkar vara.

Annars används Wiin mest till att lira gammla NES och SNES spel och det är ju kul, men knappast varför man köper en konsol.

Ångrar inte köpet pga de få spel som verkligen är bra, men ändå jag förstår att folk klagar på brist på bra spel.

Medlem

är det rörelse ni eftersöker, dra fingarna i ett väggutag då eller skaffa gymkort, nintendo och motiontracker är ok, men grafiken suger ju apa, 360 och PS3 behöver inte sån jox, räcker bara att langa fram bra titlar resten struntar jag i


signatur

Denon / Pioneer

Medlem
Skrivet av 7an:

är det rörelse ni eftersöker, dra fingarna i ett väggutag då eller skaffa gymkort, nintendo och motiontracker är ok, men grafiken suger ju apa, 360 och PS3 behöver inte sån jox, räcker bara att langa fram bra titlar resten struntar jag i

Grafiken suger för att vissa idioter anser att grafik i stil med PS2-portar är helt tillräckligt. Kolla på Super Mario Galaxy så ska du se att det finns utrymme för rätt fin grafik (NEJ jag säger INTE att det är PS3-prestanda under huven men det är fortfarande närmare tre gånger så mycket pulver som Gamecube som är kraftigare än PS2:an).

Little King's Story verkar ha skön grafik, Punch-Out Wii har riktigt fin grafik, The Conduit visar att det finns mycket potential och jag minns nåt gammalt teknikdemo på en Bethesda-motor (om jag inte minns fel) som såg ruggigt fin ut, och flöt på bra på Wii.

Säger du att motiontracking är "sån jox" som PS3 och 360 inte behöver så kan jag lika gärna säga att grafiken är nåt jag inte behöver så länge Wii har de bra titlarna, om man nu gillar de spelen. Ska vi prata grafik är fortfarande PC överlägset och framför allt GÅR faktiskt FPS-spel styra på en dator till skillnad från analogspaksvalsen man får dra med de jobbiga handkontroller MS och Sony erbjuder idag. Särskilt många unika titlar ser man inte heller, MS har Halo och Sony har MGS och FF typ.

Medlem

Den största skillnaden konkurrensmässigt mellan Wiis kontroll och de som kommer till XBOX360/PS3 är att Wiis är standard och att alla spel därmed stödjer dem och byggs kring dem. Så kommer det inte vara till de andra konsolerna, på gott och ont.

Medlem

När man tänker sig ett sånt spel som Wii så förväntar man sig att dem rörelser man gör på riktigt med kontrollen ska också hända i spelet. T ex som med Zelda där man ska kunna slå åt höger och gubben i spelet gör samma sak. Men inte då. Den slår åt ett helt annat håll, precis som när man spelar vanligt spel med en spel-kontroll. Det är som att bara trycka på knappen och den gör en förutbestämd rörelse. Detta sänkte mitt intresse för Wii helt. Men som det låter med pingisen och bågskytten så låter det mer som det som man förväntade sig första gången.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem
Skrivet av Mr.Waterboy:

När man tänker sig ett sånt spel som Wii så förväntar man sig att dem rörelser man gör på riktigt med kontrollen ska också hända i spelet. T ex som med Zelda där man ska kunna slå åt höger och gubben i spelet gör samma sak. Men inte då. Den slår åt ett helt annat håll, precis som när man spelar vanligt spel med en spel-kontroll. Det är som att bara trycka på knappen och den gör en förutbestämd rörelse. Detta sänkte mitt intresse för Wii helt. Men som det låter med pingisen och bågskytten så låter det mer som det som man förväntade sig första gången.

Zelda TP är en Gamecube-port, med andra ord är det PRECIS som du säger att en viftning = knapptryckning. Har nu spelat Wii Sports Resort i eftermiddag och måste säga att fäktningen kändes väldigt naturlig, tänkte inte ens på att jag stod och höll i en kontroll som t.ex boxningen i gamla Wii Sports då man hela tiden fick koncentrera sig på hur man skulle göra för att lura kontrollen till att slå ett slag. Blir svärdet lika naturligt i Zelda som svärdet/pinnen i Wii Sports Resort är så kommer det bli en jäkla känsla, särskilt med rätt fysik så fienderna faktiskt reagerar naturligt

Pingisen var också jäkligt härlig, visst hade jag önskat lite tydligare skruvar då de nu inte kändes påverka bollens bana så våldsamt mycket men visst såg man att de gjorde sitt. Kort och gott är detta vad Wii skulle ha fått vara från första början, å andra sidan hade det inte spelat nån roll då vi ÄNDÅ bara hade fått se taskigt kalibrerade skitspel medan konceptet varit så fräscht att tredjepartsutvecklade kunnat mjölka pengar genom skitspel. Nu när det sållats lite och många spel börjar bli jäkligt bra kommer MotionPlus kunna ge oss helt fantastisk spelupplevelse, det är jag helt övertygad om.

Medlem

De som hoppas på ps3 och 360:s rörelsekontroller lär nog få vänta, tror nästan Nintendo hinner göra ett helt nytt "wii 2" innan det inträffar. vad jag har läst och sett så är de inte ens i närheten till en färdig produkt...


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Nintendo introducerar motion + på ett bra sätt. Det ser bra ut inför framtiden och spelarens möjligheter att kunna interagera med spelet och dess miljöer.


signatur

Life is a game, live it double up!

Medlem
Skrivet av Lidodido:

Pingisen var också jäkligt härlig, visst hade jag önskat lite tydligare skruvar då de nu inte kändes påverka bollens bana så våldsamt mycket men visst såg man att de gjorde sitt. Kort och gott är detta vad Wii skulle ha fått vara från första början, å andra sidan hade det inte spelat nån roll då vi ÄNDÅ bara hade fått se taskigt kalibrerade skitspel medan konceptet varit så fräscht att tredjepartsutvecklade kunnat mjölka pengar genom skitspel. Nu när det sållats lite och många spel börjar bli jäkligt bra kommer MotionPlus kunna ge oss helt fantastisk spelupplevelse, det är jag helt övertygad om.

Håller med Lidodido och sportspel är ju de som passar konsollen bäst. Jag har aldrig innan kunna hantera t ex golfen i Tiger Wood tills jag köpte en Wii. Gamla NFS Carbon har jag spelat fler gånger med plastratten och wii än på PC (fast jag inte gillar spelet). NFS Undercover hade skrattretande grafik på Wii men Hilka Himmell vad det var bekvämt att styra med det två wii-kontrollerna, brett sittande, i vardera knät. En rullstolsbunden pojke tyckte detta var fantastiskt men gapskrattade också över grafiken.

Hur är Wii Sport Resort för handikappade barn?

Just med barn med muskelsjukdommar var gamla wii sport bättre eftersom utan motion+ kan de i princip bara slå kontrollen i knät (att lyfta armen i en full rörelse kan vara svårt för många av dem). Svetten haglar och humöret på topp. Jag har nu låtit dem prova motion+ i Sport resort och fäktningen och cyklingen passar bra, resten gjorde dem deprimerade av otillräcklighet.


signatur

Det var detta...

1
Skriv svar