250 000 betatestar Jumpgate Evolution

Robot
Medlem
250 000 betatestar Jumpgate Evolution

Ni skriver öppen beta men när jag går och skriver upp mej för betan på deras sida så står det Closed beta.
Fick mail nu att ja ska vänta och se om jag blir utvald.
Vatusan?

Medlem

Jadu Ballong, jag har varit uppskriven sedan mars i år och fortfarande inte hört något. Jag har signat upp mig på allt som går och fyllt i allt de vill ha.

Detta spel kommer troligen floppa av den enkla anledningen att folk tröttnar och att förväntningarna på spelet byggs upp så pass mycket att de inte kan mäta slutresultatet med dem.

Jag tror detta spel kommer få många spelare i början, men kommer efter 3 månader att gå samma väg som Age of Conan. Sorry JGE, ni skulle släppt nu i Juni. Nu är det försent.

Medlem

Det på deras sida kanske är den aktuella då. De har väl inte ordnat för den framtida än. Bara en gissning från min sida.

Någon som är med i betan som kan dela med sig lite? Eller har de något sorts avtal som gör att man absolut inte får?


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Anser inte det är försent bättre att det blir försenat än att det släpps med för mycket buggar.

Jag hoppar på detta spel ,det känns som att det kommer passa mig bättre en eve som är tråkigt o trista kontroller.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Förstår ändå inte varför FZ skriver "öppna betan" när de uppenbarligen är closed beta fortfarande.

Medlem

Och själv är man en av dom Ska köra lite idag, servern kl 18 - 01.. Blir kul det Får se om dom har gjort nått nytt sen sist


signatur

while(I.alive()){cout << I.says("Tjenare");}

Skrivet av Ballong:

Förstår ändå inte varför FZ skriver "öppna betan" när de uppenbarligen är closed beta fortfarande.

Håller med. FZ är helt uppenbart dumma i huvudet.

Medlem
Skrivet av Milliwayz:

J ni skulle släppt nu i Juni. Nu är det försent.

tss

Medlem

Den stängda betan är ju den som pågår just nu som ni kanske kommer in i om ni har tur. Det kan nog stämma att de planerar en open beta i slutet av året.


signatur

I got a Goldenshower.

Inaktiv
Skrivet av Milliwayz:

Detta spel kommer troligen floppa av den enkla anledningen att folk tröttnar och att förväntningarna på spelet byggs upp så pass mycket att de inte kan mäta slutresultatet med dem.

Jag tror detta spel kommer få många spelare i början, men kommer efter 3 månader att gå samma väg som Age of Conan. Sorry JGE, ni skulle släppt nu i Juni. Nu är det försent.

Nu förstår inte jag riktigt, om folk nu tröttnar på att vänta borde inte förväntningarna bli mindre då? Sedan har jag inte sett någon hype runt detta spelet i närheten lika stor som den var runt Age of Conan.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem

Jag är med i den stängda betan men jag fann det... rörigt. Kanske är för att det är just en beta, men, jag tror jag väntar tills spelet är klart, och sen kanske jag kör om det är något att ha. Annars finns ju EVE som jag precis återvänt till

Medlem

Hörde att det var riktigt carebear.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Ballong:

Förstår ändå inte varför FZ skriver "öppna betan" när de uppenbarligen är closed beta fortfarande.

Håller med. FZ är helt uppenbart dumma i huvudet.

Jodu!

Nä men, verkar ju vara felskrivet, ändra kanske så inte fler blir förvirrad?

Medlem
Skrivet av Lilleputten:
Skrivet av Milliwayz:

Detta spel kommer troligen floppa av den enkla anledningen att folk tröttnar och att förväntningarna på spelet byggs upp så pass mycket att de inte kan mäta slutresultatet med dem.

Jag tror detta spel kommer få många spelare i början, men kommer efter 3 månader att gå samma väg som Age of Conan. Sorry JGE, ni skulle släppt nu i Juni. Nu är det försent.

Nu förstår inte jag riktigt, om folk nu tröttnar på att vänta borde inte förväntningarna bli mindre då? Sedan har jag inte sett någon hype runt detta spelet i närheten lika stor som den var runt Age of Conan.

Som du sett i kommentarerna så skriver folk om att det förhoppningsvis är buggfritt och så vidare. Visst det kan stämma, men mycket mer talar för att de håller på att pumpa in nya features i spelet och detta kommer mycket troligtvis att leda till fler buggar. Folk förväntar sig ett buggfritt spel och kommer få något som, precis som de flesta spel, har en hel del buggar kvar. Dessutom brukar större utvecklingstid ofta uppfattas som "oj nya features, coolare grejer. Shit det här spelet kommer bli STORT".

Men jag kan ha fel, I'm no expert!

Sen om det ni andra skriver om stängd och öppen beta så uppfattar jag det som att det just nu är stängd beta och att den öppna betan är den alla väntar på, som inte ännu kommit. Jag har i alla fall anmält mig till två betor på deras hemsida, den öppna OCH den stängda. Därför finns det alltså två.

Medlem
Skrivet av Milliwayz:

Jadu Ballong, jag har varit uppskriven sedan mars i år och fortfarande inte hört något. Jag har signat upp mig på allt som går och fyllt i allt de vill ha.

Detta spel kommer troligen floppa av den enkla anledningen att folk tröttnar och att förväntningarna på spelet byggs upp så pass mycket att de inte kan mäta slutresultatet med dem.

Jag tror detta spel kommer få många spelare i början, men kommer efter 3 månader att gå samma väg som Age of Conan. Sorry JGE, ni skulle släppt nu i Juni. Nu är det försent.

Vadå sorry JGE? Hur fan kan dom släppa ett spel som inte är klart?

Medlem
Skrivet av Gagoff:

Jag är med i den stängda betan...

I call BS.

Medlem
Skrivet av OOmiz:
Skrivet av Gagoff:

Jag är med i den stängda betan...

I call BS.

Jag kan ju vidarebeforda de mail jag får av dem ibland när de har nya test, eller så kan du helt enkelt tro mig.
Vad är det som är så konstigt?
Varför man skulle ljuga om något sådant förstår jag faktiskt inte

Medlem
Skrivet av Strumpa:
Skrivet av Milliwayz:

Jadu Ballong, jag har varit uppskriven sedan mars i år och fortfarande inte hört något. Jag har signat upp mig på allt som går och fyllt i allt de vill ha.

Detta spel kommer troligen floppa av den enkla anledningen att folk tröttnar och att förväntningarna på spelet byggs upp så pass mycket att de inte kan mäta slutresultatet med dem.

Jag tror detta spel kommer få många spelare i början, men kommer efter 3 månader att gå samma väg som Age of Conan. Sorry JGE, ni skulle släppt nu i Juni. Nu är det försent.

Vadå sorry JGE? Hur fan kan dom släppa ett spel som inte är klart?

Det handlar inte om det. Jag är "all for" att inte släppa spel förrän de är klara, men jag är emot för tidig start av hype och för tidigt satta release datum. Är ett release datum satt, så ska det hållas. Är man osäker på om man kan hålla det så ska man inte sätta ett datum. Så enkelt är det!

* För tidig Hype:
- Kan leda till att folk tröttnar, letar efter andra spel.

* Uppskjuten release
- Varför gå och längta efter ett spel som kan komma att skjutas upp flera gånger till? Jag personligen erfarade detta när jag väntade på Age of Pirates. Det sköts upp i flera år innan det äntligen släpptes. Jag var besviken på spelet och insåg att jag aldrig ska lägga energi mer på ett spel som skjuts upp flertalet gånger. Kan jag vara konkretare?

Medlem
Skrivet av Gagoff:

Vad är det som är så konstigt?

1. Den stängda betan som du hävdar att du är med i har inte börjat än.

2. Sannolikheten att du räknas som f&f är mycket liten med tanke på att du med största sannolikhet bryter mot någon form av NDA genom att posta här.

Skrivet av Gagoff:

Varför man skulle ljuga om något sådant förstår jag faktiskt inte

Inte jag heller. Speciellt inte i ett sånt här fall där det är pinsamt uppenbart.

Medlem

gagoff kanske pratar om alpha betan


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av OOmiz:
Skrivet av Gagoff:

Vad är det som är så konstigt?

1. Den stängda betan som du hävdar att du är med i har inte börjat än.

2. Sannolikheten att du räknas som f&f är mycket liten med tanke på att du med största sannolikhet bryter mot någon form av NDA genom att posta här.

Skrivet av Gagoff:

Varför man skulle ljuga om något sådant förstår jag faktiskt inte

Inte jag heller. Speciellt inte i ett sånt här fall där det är pinsamt uppenbart.

Skrivet av FZ:

250 000 betatestar Jumpgate Evolution

Medlem
Skrivet av OOmiz:

Löjlig text

Ja, F&F-betan.
Jag betvivlar starkt att man bryter mot ett NDA bara för att man nämner att man är med. Så länge man inte distribuerar information om spelets innehåll tror jag ingen bryr sig

Medlem
Skrivet av OOmiz:
Skrivet av Gagoff:

Vad är det som är så konstigt?

1. Den stängda betan som du hävdar att du är med i har inte börjat än.

2. Sannolikheten att du räknas som f&f är mycket liten med tanke på att du med största sannolikhet bryter mot någon form av NDA genom att posta här.

Skrivet av Gagoff:

Varför man skulle ljuga om något sådant förstår jag faktiskt inte

Inte jag heller. Speciellt inte i ett sånt här fall där det är pinsamt uppenbart.

Stängda betan håller på för fullt, känner flera som är med i den. Oftast bryter du dock inte mot NDA om du nämner att du är med, men du får ju inte berätta någont mer

Medlem

Det verkar vara lite Gremlins i systemet, verkar intressant spel, hoppas det släpps någon gång...

Medlem

Kan bara säga det jag vet, nda och stuff, det är den sämsta skiten jag någonsin spelat. Och att kalla det EVE konkurrent? Snälla, besudla inte EVE genom att ens kalla det samma genre.

Medlem
Skrivet av Notumforce:

gagoff kanske pratar om alpha betan

Inte för att vara petig och jobbig, men Alpha är en sak och Beta en annan. Alpha gör man när man nått feature complete och görs oftast bara "inhouse" så att säga. Beta är ett senare stadium där man oftast letar sig ut till sin community.

Sen, bryter man troligtvis inget NDA genom att nämna att man är med. Det man inte får nämna är saker man ser i spelet som ännu inte är annonserade. Man får oftast rådet att inte prata alls om sina spelupplevelser, men om det är något som redan annonserats så bryter man egentligen inte mot NDA:t, utan mer om man avslöjar något som företaget ej valt att göra officiellt ännu.

Medlem
Skrivet av OOmiz:
Skrivet av Gagoff:

Vad är det som är så konstigt?

1. Den stängda betan som du hävdar att du är med i har inte börjat än.

2. Sannolikheten att du räknas som f&f är mycket liten med tanke på att du med största sannolikhet bryter mot någon form av NDA genom att posta här.

Skrivet av Gagoff:

Varför man skulle ljuga om något sådant förstår jag faktiskt inte

Inte jag heller. Speciellt inte i ett sånt här fall där det är pinsamt uppenbart.

Jag är också med I den stängda betan, den är öppen. Blev inbjuden för ett himla bra tag sen. Tror det var i slutet av vintern. Jag skulle kunna lägga upp clip på Gameplays, men det kan jag bli bannad för så jag tänker inte ta den risken:|:O


signatur

while(I.alive()){cout << I.says("Tjenare");}

1
Skriv svar