Quake 3 till Xbox Live Arcade plåtat

Robot
Medlem
Quake 3 till Xbox Live Arcade plåtat

hmm.. quake 3 med dosa? Naaah, jag skippar nog det där

KoP
Medlem
Citat:

Kommer det snabba spelet fungera med gamepads?

Självklart. Eftersom man spelar emot andra som också sitter med likadana kontrollers som en själv så förutsättningarna blir densamma för alla.

Medlem
Skrivet av KoP:
Citat:

Kommer det snabba spelet fungera med gamepads?

Självklart. Eftersom man spelar emot andra som också sitter med likadana kontrollers som en själv så förutsättningarna blir densamma för alla.

ja men fan, då kan man ju lira nå spel som är mer anpassat för dosa, som lär bli roligare. menar quake 3, svårt att se hur du kan bhoppa fram, rocketjumpa, plasmaclimba och allt det godiset du kan göra. Jag passar nog iaf

Medlem

Old School när man satt ett gäng och nötade Quake III - Classic!

Kommer aldrig att få pc känslan! I Doubt that!

Inaktiv

Quake 3 Arena: the snail wars.

Medlem

Funkade på PS2, kommer funka till Xbox.

Medlem

det kommer funka, xbox kontrollen funkar skitbra med fps

Medlem

Fungera visst, men det kommer bli hur tråkigt som helst.

Har MS lite vett så ändrar dom sig på punkten att tillåta mus/tangentbord på 360n. Å sen i själva spelet ska det självklart finnas ett filter för "gamepads only".

Då kanske det varit något, nu känns det meningslöst.

Medlem

Tycker det är sjukt kul att lira spel på konsol, spelar massor med fps men som gammal Q3/Ra3 spelare så kommer det nog kännas otroligt slött att spela Q3 på Xbox360, visst det kommer gå, men det kommer juh inte vara Quake, tjuvärr :/

Medlem

Alla de häftiga "moven" som man gjorde för att vinna blir ju svåra (läs: omöjliga) att utföra. Men det kanske kan vara kul att fragga folk ändå?


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Kul, men varför släppa gamla spel till krysslådan istället för att göra nya?...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

FPS fungerar på konsoll, det har vi redan fått bevisat.
Men Quake3arena var så snabbt på pc och riktigt kul pågrund av det.
Så därför tror jag inte detta kommer fungera nu då dem flesta som kommer köpa det kommer vara gamla q3 spelare.

Flakmonkey

Sen finns ju också Quake Live som de flesta bör kunna spela på sin PC och gratis.

Medlem
Skrivet av BeeJac:

Funkade på PS2, kommer funka till Xbox.

Japp. Vill minnas att det gick att bli rätt grym på Q3 till PS2.

Medlem

FPS funkar fint på konsoll ja, men Quake e på tok för snabbt.
Blir som med Unreal Tournament, bara irriterande att man inte kan vara så snabb som man är van vid från pc- tiden.

QRT
Medlem

haha quake med gamepad :D:D:D vilket skämt

Medlem
Medlem

Doom finns ju på xbla, jag skulle gärna vilja se Quake 1 där också,
för det var ju ändå en hyfsad singelplay körning i Quake 1 även om det kanske inte var så långt.

Och gärna Heretic och Hexen som inte är så snabba spel direkt, men jäkligt kul skjutande och lite finurligt letande efter hemligheter.

KoP
Medlem
Skrivet av conthox:

Kul, men varför släppa gamla spel till krysslådan istället för att göra nya?...

För att det är kul att få gamla klassiker såsom MI.. tindrar i ögonen av nostalgi vid sådana tillfällen.

Inaktiv

Quake3 har väl aldrig varit särskilt snabbt, raketerna kanske rörde sig snabbt, kanske därför jag har en otrevlig spamkänsla av det spelet. (Om vi nu inte snackar CPMA vilket jag tvivlar på)
Rörelsemönstret var väl inte riktigt någon höjdare heller, stelopererat och tungrott tills döden skiljer oss åt.
Därför tror jag spelet kommer funka, trots den semidigitala kontrollen som xbox erbjuder (kan ingen ägna lite tid åt kontrollmetoder istället för att utveckla halvfärdiga produkter med bra grafik, så dator/tv-spel kan återgå till att bli ett underhållningsmedie).

När och varför började egentligen spelen bli så nerbantade rent spelmässigt? Quake1 var snabbt och hade airmove vilket möjliggjorde bunnyjump. Quake2 kommer jag inte ihåg om det var strafejump eller något annat snusk i. Quake3 och UT (hela serien egentligen) började stelna till riktigt ordentligt.
Det enda spelet jag på rak arm kommer ihåg som snabbt är Team Fortress Classic (var inte med på den tiden då QTF var inne). Hell, i TFC behövde man i teorin inte skjuta en kula och ändå va bäst på plan (scout+bunnyjump+concjumps och hämta flag). Synd att communityn bestod av EN värdig server mot slutet, vilken ändå levde ett jäkla tag.
Nästan en klump i halsen när man tänker tillbaka på det gamla goa TFC. Om någon får för sig att köra igång igen så säg bara till.

Oj vad handlade tråden om, lyckades mala på där ett tag.
Ett långt och gnälligt inlägg blev det iallafall som jag ber så hemskt mycket om ursäkt om. :]

Godnatt.

Medlem

aldrig någonsin att jag lirar fps på konsol.. det är fan våldtäkt på spel. mus och tangentbord till fps och dosa till resten

Medlem

Quake 3 med xbox dosan känns lite som formel 1 med en cykel, visst du kommer runt banan men hur kul kan det vara i jämförelse med formel 1 bilen?

Medlem

Haha jag har väntat på den här dagen. Satt och skämtade om att "snart kommer väl Quake 3 till konsol" angående just hur segt det är att spela FPS på konsol, och att vissa spel inte borde fungera alls (Quake 3). Ska bli intressant att se vad folk kan göra efter lite träning, dock kommer jag personligen inte ens leka med tanken att prova det.

Medlem
Skrivet av conthox:

Kul, men varför släppa gamla spel till krysslådan istället för att göra nya?...

Nya spel är dåliga? Quake 3 är bäst?

Skrivet av QRT:

haha quake med gamepad :D:D:D vilket skämt

Haha, jag vet, jävla april.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Märkligt att de inte väljer att porta Quake 4 istället, eller det kanske redan finns till Xbox? Jag tror att målgruppen för ett sånt här spel (läs: ett FPS på konsol) hade fastnat mer för ett nyare spel i serien än ett gammalt Quake 3 (även om Quake 4 var lika hett som en säck med skit när det släpptes).

Vill ni lira ett manligare spel på PC så finns det på http://www.nquake.com och http://www.quakeworld.nu


signatur
Medlem
Skrivet av Åke Vader:

Märkligt att de inte väljer att porta Quake 4 istället, eller det kanske redan finns till Xbox? Jag tror att målgruppen för ett sånt här spel (läs: ett FPS på konsol) hade fastnat mer för ett nyare spel i serien än ett gammalt Quake 3 (även om Quake 4 var lika hett som en säck med skit när det släpptes).

Vill ni lira ett manligare spel på PC så finns det på http://www.nquake.com och http://www.quakeworld.nu

Quake 4 var ett av release-spelen till 360n.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av Åke Vader:

Märkligt att de inte väljer att porta Quake 4 istället, eller det kanske redan finns till Xbox? Jag tror att målgruppen för ett sånt här spel (läs: ett FPS på konsol) hade fastnat mer för ett nyare spel i serien än ett gammalt Quake 3 (även om Quake 4 var lika hett som en säck med skit när det släpptes).

Vill ni lira ett manligare spel på PC så finns det på http://www.nquake.com och http://www.quakeworld.nu

Quake 4 var ett av release-spelen till 360n.

Då ser jag än mindre mening med att släppa Quake 3 på denna plattform. :}


signatur
1
Skriv svar