Monkey Island-remaken toppsäljare på Steam

Medlem
Monkey Island-remaken toppsäljare på Steam

Inte så förvånande då det är ett mästerverk!

Medlem
Skrivet av Jozo:

Inte så förvånande då det är ett mästerverk!

+1.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Så rätt, har aldrig investerat en bättre hundring. Tvåan måste få sig en remake annars blir jag kinkig.

Medlem
Skrivet av qayotee:

Så rätt, har aldrig investerat en bättre hundring. Tvåan måste få sig en remake annars blir jag kinkig.

Jag håller med! GE OSS TVÅAN MED!!!! 8)

Dom borde göra Remake av alla spelen!!!


signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

MFC
Medlem
Skrivet av zyr0k:
Skrivet av Jozo:

Inte så förvånande då det är ett mästerverk!

+1.

*2


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

QRT
Medlem
Skrivet av SCORPION2000:

Dom borde göra Remake av alla spelen!!!

The Curse of Monkey Island behöver absolut ingen remake! Tycker även att 1an & 2an är bra som dom är också iof, men visst, grafiken är lite åldrad och voice acting är alltid trevligt. Men jag ser ingen anledning att göra en remake på 3an (curse).

Medlem

Jaaa.. ge oss 2:an och Grim Fandango!! bästa spelen genom tiderna


signatur

Stolt supporter av FZ.
"So, you would dance with a complete stranger, but despise being? near me?"

Medlem
Skrivet av QRT:
Skrivet av SCORPION2000:

Dom borde göra Remake av alla spelen!!!

The Curse of Monkey Island behöver absolut ingen remake! Tycker även att 1an & 2an är bra som dom är också iof, men visst, grafiken är lite åldrad och voice acting är alltid trevligt. Men jag ser ingen anledning att göra en remake på 3an (curse).

4:an skulle behöva re-make dock... I 2d.

Medlem
Skrivet av Hawake:

Jaaa.. ge oss 2:an och Grim Fandango!! bästa spelen genom tiderna

Ja tack.

Medlem

Hoppas att den här försäljningssuccén kan få även andra spelföretag att våga göra äventyrsspel igen.

Medlem

Och de sa att adventure-genren var död? Det verkar som det ännu finns hopp för mänskligheten. ^^

KoP
Medlem

Skönt att se att klassiker aldrig går ur tiden. Fler 2D äventyr till folket!

Medlem

Remake av LeChuck's Revenge och en bundle med Grim Fandango + The Curse of Monkey Island med en massa extramaterial vore inte helt fel. :heart:

Inaktiv
Skrivet av QRT:
Skrivet av SCORPION2000:

Dom borde göra Remake av alla spelen!!!

The Curse of Monkey Island behöver absolut ingen remake! Tycker även att 1an & 2an är bra som dom är också iof, men visst, grafiken är lite åldrad och voice acting är alltid trevligt. Men jag ser ingen anledning att göra en remake på 3an (curse).

Nej helt klart, Curse är bra som den är. Men 2:an skulle behöva en liten boost i grafik avdelningen :).
Escape from monkey island tycker iaf jag är bra som den är, iaf bättre styrning än i Tales. Jag kan se styrningen i tales fungera bra med en konsoldosa, styra gubben med ena spaken och pekaren med andra. Men med musen, uääääää, äckligt!

Medlem
Skrivet av Brandter:
Skrivet av QRT:
Skrivet av SCORPION2000:

Dom borde göra Remake av alla spelen!!!

The Curse of Monkey Island behöver absolut ingen remake! Tycker även att 1an & 2an är bra som dom är också iof, men visst, grafiken är lite åldrad och voice acting är alltid trevligt. Men jag ser ingen anledning att göra en remake på 3an (curse).

Nej helt klart, Curse är bra som den är. Men 2:an skulle behöva en liten boost i grafik avdelningen :).
Escape from monkey island tycker iaf jag är bra som den är, iaf bättre styrning än i Tales. Jag kan se styrningen i tales fungera bra med en konsoldosa, styra gubben med ena spaken och pekaren med andra. Men med musen, uääääää, äckligt!

Det går ju faktiskt utmärkt att styra med piltangenterna/wasd.

Det funkar inte perfekt, men det är betydligt bättre än med musen iaf.

Medlem

Jag tycker vi startar en röstinsamling på folk som vill se likadan remake på Lechuck's Revenge.

Fast gör gärna om det där halvflummiga slutet.


signatur

Kan du läsa detta så har jag lärt mig att använda en Signatur. /cheer

Medlem
Skrivet av QRT:
Skrivet av SCORPION2000:

Dom borde göra Remake av alla spelen!!!

The Curse of Monkey Island behöver absolut ingen remake! Tycker även att 1an & 2an är bra som dom är också iof, men visst, grafiken är lite åldrad och voice acting är alltid trevligt. Men jag ser ingen anledning att göra en remake på 3an (curse).

Nej, Curse både ser ju rätt bra ut och har bra voiceovers... Funkar fint i ScummVM dessutom, som ju kan skala upp saker och ting vid behov...

Medlem

Trodde Monkey Island var något konstigt party-spel med kringspringande apor.
Som tur var så hade jag fel!


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

Gryyyymt spel! bara o vänta på remakes på dom andra spelen! lr iaf ny utgåvor av cursed o escaped som garanterat funkar utan problem på nya datorer

KoP
Medlem
Skrivet av Mr.Waterboy:

Trodde Monkey Island var något konstigt party-spel med kringspringande apor.
Som tur var så hade jag fel!

Färsking.

Inaktiv

Gu va glad jag blir som nån sa det finns hopp för mänskligheten.

Tips: Simon The Sorcerer 1 & 2 finns billigt på Good old games http://www.gog.com/en/search/sort/search/simon

Medlem
Skrivet av Mr.Waterboy:

Trodde Monkey Island var något konstigt party-spel med kringspringande apor.
Som tur var så hade jag fel!

ape escape?


signatur

woop woop

Medlem
Skrivet av Fargo:
Skrivet av QRT:
Skrivet av SCORPION2000:

Dom borde göra Remake av alla spelen!!!

The Curse of Monkey Island behöver absolut ingen remake! Tycker även att 1an & 2an är bra som dom är också iof, men visst, grafiken är lite åldrad och voice acting är alltid trevligt. Men jag ser ingen anledning att göra en remake på 3an (curse).

4:an skulle behöva re-make dock... I 2d.

Ähh, fyran är underskattad. En jäkla massa gnäll på fyran för att de bytt från 2D till 3D men det funkar fasen fin fint ändå. Ett av tidernas mest under skattade spel

Medlem
Skrivet av Fargo:
Skrivet av QRT:
Skrivet av SCORPION2000:

Dom borde göra Remake av alla spelen!!!

The Curse of Monkey Island behöver absolut ingen remake! Tycker även att 1an & 2an är bra som dom är också iof, men visst, grafiken är lite åldrad och voice acting är alltid trevligt. Men jag ser ingen anledning att göra en remake på 3an (curse).

4:an skulle behöva re-make dock... I 2d.

Ähh, fyran är underskattad. En jäkla massa gnäll på fyran för att de bytt från 2D till 3D men det funkar fasen fin fint ändå. Ett av tidernas mest under skattade spel

Edit: Någon som vet var man kan få tag i Discworld spelet? Ännu en klassiker som försvunnit.

Medlem

10monkeyislands

Medlem

Ge oss en fortsättning på Grim Fandango!!


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem
Skrivet av Nielsen:
Skrivet av Fargo:
Skrivet av QRT:
Skrivet av SCORPION2000:

Dom borde göra Remake av alla spelen!!!

The Curse of Monkey Island behöver absolut ingen remake! Tycker även att 1an & 2an är bra som dom är också iof, men visst, grafiken är lite åldrad och voice acting är alltid trevligt. Men jag ser ingen anledning att göra en remake på 3an (curse).

4:an skulle behöva re-make dock... I 2d.

Ähh, fyran är underskattad. En jäkla massa gnäll på fyran för att de bytt från 2D till 3D men det funkar fasen fin fint ändå. Ett av tidernas mest under skattade spel

Edit: Någon som vet var man kan få tag i Discworld spelet? Ännu en klassiker som försvunnit.

Discworld II kom jag över för inte allt för länge sen. Men håller med, var är ettan?


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem
Skrivet av Nielsen:
Skrivet av Fargo:
Skrivet av QRT:
Skrivet av SCORPION2000:

Dom borde göra Remake av alla spelen!!!

The Curse of Monkey Island behöver absolut ingen remake! Tycker även att 1an & 2an är bra som dom är också iof, men visst, grafiken är lite åldrad och voice acting är alltid trevligt. Men jag ser ingen anledning att göra en remake på 3an (curse).

4:an skulle behöva re-make dock... I 2d.

Ähh, fyran är underskattad. En jäkla massa gnäll på fyran för att de bytt från 2D till 3D men det funkar fasen fin fint ändå. Ett av tidernas mest under skattade spel

Edit: Någon som vet var man kan få tag i Discworld spelet? Ännu en klassiker som försvunnit.

Håller inte med. 4an lever på dess 3 föregångare. Escape from MI saknar mycket av det som gör MI till MI.
Det många inte kommer ihåg är att Curse också blev kritiserat för hur Guybrush och många karaktärer såg ut. Men eftersom spelet hade den rätta Monkey Island-känslan har man kommit över det (samma sak tror jag sker med Tales of MI). Men det var inte något 4an lyckades med.
Men självkalrt är inte Escape ett dåligt spel. Jag hade väldigt roligt när jag spelade det, men spelupplevelsen är inte jämförbar med Secret, Revenge och Curse.

Medlem

Fungerar bättre som ett nostalgiskt minne. Har provat att spela äldre äventyrsspel men man blir ju bara besviken på hur satans linjära spelen brukade vara förr, blir som att läsa en bok men mer struligt att ta sig till nästa sida.. Själva spelmekaniken är ju sjukt torftig. Hade nog hellre sett att man gjort film på några av dessa gamla spel, många av dom har ju jättecharmig story, och det är ju iaf ett medium som inte känns helt dött än.

Testade även denna remake. Tycker grafiken var sjukt generisk och tråkig, ser ut som en ihophaffsad dussinserie som sänds på Nickelodeon men med sämre animeringar :/


signatur
12
Skriv svar