Sacred 2 patchat

Robot
Inaktiv
Sacred 2 patchat
Citat:

Reflection damage from NPCs has been reduced.

Denna är en rätt viktig fix om man vill överleva något lättare i Hardcore. Efter att det dödat ett antal HC spelare och blev känt, så fick man undvika alla mobs med Reflection förmågor. I och för sig har nu damage sänkts för väldigt många (de har justerat stats på en massa items), så burst är inte lika hög längre.

Innan patchen så betydde hög burst damage mot mob med Reflection en död spelare på några sekunder.

Medlem

Är spelet bra enligt dig? Äger du det på konsoll eller pc?
Någon skrev för ett tag sedan (kanske var du?) att det är lite variation mellan skills och spellsen mellan de olika klasserna?
Stämmer det och isåfall i vilken utsträckning? Jag gillar när klasser skiljer sig åt mycket...

Inaktiv

Det är definitivt värt 99:- på PC, vilket är vad det kostar på Webhallen.
http://www.webhallen.com/prod.php?id=77606

Det är kul, speciellt om man spelar ond och världen är imponerande. Det stora problemet jämfört med andra spel som D2 eller Titan Quest är att det inte har ett skillträd. I spel med skillträd så har man något att se fram emot när man bygger sin karaktär och levlar, att kunna låsa upp en ny cool ability vid högre level. I Sacred 2 är allt intressant tillgängligt direkt (combat arts får man från runor som droppar, så första karaktären tar ett litet tag innan man fyllt alla). När man nått en viss level och fått gear känns karaktären väldigt likadan alla levels efter det.

Spelet är enkelt i början (starta på Silver som är den svårare). Men det är ungefär som andra liknande spel (även D2 var enkelt på Normal)

Spelet har "closed net" servrar och även hardcore läge om man vill, vilket är det jag kör. Gillar att man lever lite farligt, dock är lagg väldigt risky om man är i en hård strid. Det finns en del som kör closed.net så det går att hitta grupper att spela med, även om de flesta kör solo.

Medlem

Kan bara hålla med Buio. Sacred2 ær ruskigt kul om man tycker om ARPG och æven om det tyværr inte ær særskilt mycket utmaning i børjan så vinner spelet i længden, ruskigt snyggt ær det dessutom.

Ursækta danskan gott folk, men jag sitter på jobb i Køpenhamn.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Inaktiv

Håller med, det är riktigt snyggt.

Expansionen är inte så långt borta heller, med en ny klass och två nya områden m.m.

Medlem

Sådärja, patchat och klart, nu borde man kanske försöka spela igen? Jag tröttnade dessvärre ganska snabbt, främst pga den ofantliga mängd uppdrag och att storyn inte hade visat sig alls efter 4 - 5 timmars spelande, alla spel behöver lite struktur och jag saknade den här.

Kanske värt att göra ett andra försök?


signatur
Inaktiv

Det är ingen skillnad sen tidigare, om du inte gillade det då så är det samma nu.

Jag tycker det är skoj med många uppdrag, speciellt en del av dem när man körde onda kampanjen. Men kan hålla med att de borde jobbat mer på att göra huvudkampanjen mer episk, fixat så att den sticker ut från de vanliga uppdragen. Dialog, korta filmer, unika uppdrag etc.

1
Skriv svar