Coral Sea nu även på Playstation 3

Robot
KoP
Medlem
Coral Sea nu även på Playstation 3

Grattis alla som spelar det på PS3!

Medlem

Rättelse: 43 miljoner frags

Medlem

Trevligt. BF 1943 är riktigt kul även fast man själv suger fett. Bara roligt att hoppa in och kriga en stund, då och då.

Medlem

Om bara inte flygplanen var så usla
Handkontrollen har ju perfekta förutsättningar för utmärkt flygning men så gör de såhär *skakar näven mot flygplanen*

Medlem

Köpte det igår och det var skitskoj


signatur

Sånt e livet

Medlem

Bra jobbat PS3 spelare : )

Inaktiv

Det står fel. Det ska vara 43 miljoner kills inte 34.

Jag älskar BF 1943, och så klart är alltid X360 före!

inK
Medlem

Äntligen var vi framme, bidrog med en del kills. Dock tycker jag att övriga banor är roligare än Coral Sea.


signatur

Every trophy counts...

Avstängd

Det måste vara för att alla PS3 spelare är bättre och inte dör lika vårdslöst

Medlem

Gratulerar PS3! Skulle vara skoj om man kunde utveckla community tävlingar till att alla plattformar kan få möta varann ingame.

Medlem

Klart att coral Sea låstes upp först på 360, folk verkar fortfarande inte inse att 360 började säljas 2 år före ps3 + att ps3 är mycket dyrare,
det är av dom anledningarna att det sålts mer 360 vilket ger mer spelare.
Hade ps3 och 360 börjat säljas samma år och haft samma pris då hade det vart jämnt skägg eftersom det då vart ungefär lika många spelare på båda konsollerna,

för övrigt är BF 1943 ett kanonspel, och man har tillochmed lärt sig flyga, även om man inte ännu vågar göra för tvära svängar för då käkar man träd eller vatten,
men snart är man ett ace i luften som på marken.

Medlem

Otroligt roligt när man kör Coral Sea och halva motståndar laget inte har en aning om hur man använder flyget

Medlem

Hadde varit roligare om de sett till att det bara var samma mängd spelares frags som räknades så om PS3 hadde 25 000 spelare och Xboxen 50 000 så skulle bara de top 25 000 på xboxen räknas. Fortfarande inte jämnt kanske men betydligt jämnare och roligare på det viset. Men kul grej ändå tycker jag.

Dock saknas fortfarande en bana med mycket stridsvagnar, fält, skog och hus. Så man kan få lite schyssta tank fighter...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av Killbom:

Det måste vara för att alla PS3 spelare är bättre och inte dör lika vårdslöst

Hahaha eller så är dom världens sämsta skyttar.

Medlem
Skrivet av Wardancer:

Hadde varit roligare om de sett till att det bara var samma mängd spelares frags som räknades så om PS3 hadde 25 000 spelare och Xboxen 50 000 så skulle bara de top 25 000 på xboxen räknas. Fortfarande inte jämnt kanske men betydligt jämnare och roligare på det viset. Men kul grej ändå tycker jag.

Dock saknas fortfarande en bana med mycket stridsvagnar, fält, skog och hus. Så man kan få lite schyssta tank fighter...

BULGE!!!!!


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Inaktiv

What? jag märkte inte detta XD jag som har spelat detta hela tiden

Medlem
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av Wardancer:

Hadde varit roligare om de sett till att det bara var samma mängd spelares frags som räknades så om PS3 hadde 25 000 spelare och Xboxen 50 000 så skulle bara de top 25 000 på xboxen räknas. Fortfarande inte jämnt kanske men betydligt jämnare och roligare på det viset. Men kul grej ändå tycker jag.

Dock saknas fortfarande en bana med mycket stridsvagnar, fält, skog och hus. Så man kan få lite schyssta tank fighter...

BULGE!!!!!

ehm kursk va väl något ballare slag än bulge. iaf om vi snackar episka tank strider lr?


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Medlem
Skrivet av Juno Reactor:

Klart att coral Sea låstes upp först på 360, folk verkar fortfarande inte inse att 360 började säljas 2 år före ps3 + att ps3 är mycket dyrare,
det är av dom anledningarna att det sålts mer 360 vilket ger mer spelare.
Hade ps3 och 360 börjat säljas samma år och haft samma pris då hade det vart jämnt skägg eftersom det då vart ungefär lika många spelare på båda konsollerna,

för övrigt är BF 1943 ett kanonspel, och man har tillochmed lärt sig flyga, även om man inte ännu vågar göra för tvära svängar för då käkar man träd eller vatten,
men snart är man ett ace i luften som på marken.

Sen får vi inte glömma att de släpptes en dag före på Xbox 360, dom flesta som har båda valde nog 360n före PS3.

Hur som helst va banan grymt skoj, ser fram emot fler banor.

Medlem

Qoute: Rainbearer #4
Om bara inte flygplanen var så usla
Handkontrollen har ju perfekta förutsättningar för utmärkt flygning men så gör de såhär *skakar näven mot flygplanen*
-------------------------------
Jag tycker flygplanen har perfekt flygkänsla och styrning. Smaken är väl som baken. Jag älskar BF1943 och tycker dom har fått med känslan från 1942 med briljans. Det som också är skönt är hur balanserade dom båda nationernas vapen och fordon är. Speciellt flygplanen.

Medlem
Skrivet av Mahone:
Skrivet av Juno Reactor:

Klart att coral Sea låstes upp först på 360, folk verkar fortfarande inte inse att 360 började säljas 2 år före ps3 + att ps3 är mycket dyrare,
det är av dom anledningarna att det sålts mer 360 vilket ger mer spelare.
Hade ps3 och 360 börjat säljas samma år och haft samma pris då hade det vart jämnt skägg eftersom det då vart ungefär lika många spelare på båda konsollerna,

för övrigt är BF 1943 ett kanonspel, och man har tillochmed lärt sig flyga, även om man inte ännu vågar göra för tvära svängar för då käkar man träd eller vatten,
men snart är man ett ace i luften som på marken.

Sen får vi inte glömma att de släpptes en dag före på Xbox 360, dom flesta som har båda valde nog 360n före PS3.

Hur som helst va banan grymt skoj, ser fram emot fler banor.

-------------------------------
Fel. Community Challenge för att låsa upp den sista ´mappen "Coral Sea" började på exakt samma klockslag på båda konsolerna. Spelet släpptes 1 dag innan på Xboxen. Säg att detta var en Onsdag (har jag för mig.) Då släpptes spelet på Torsdagen för PS3. Community Challenge började inte förrens Fredagen alltså den 3:e dagen. Samma klockslag båda konsoler.

Medlem

Två anledningar jag tror det hände först på 360:n. Ett är att flera människor har 360 än PS3 och kanske resulterar i också att flera som har spelet till 360? Och andra skälet är att 360 kontrollen är mycket bättre anpassad till FPS spel än PS3 handkontrollen. Handlar inte om fanboyism då jag har båda konsoller och har själv spelet till ps3. Så jag vet.

Ps. Grymt bra spel, synd att extra banan är för flyg bara då jag suger med plan och som nån sade är flygplanen inte speciellt bra i spelet rent kontrollmässigt. Hoppas dem patchas till det bättre, mer som i BF2. Vet inte varför flygplanen/helikopptrarna alltid blir så dåliga på konsoll?? Kontrollerna är jämt dåliga enligt mig??


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av HaZe303:

Två anledningar jag tror det hände först på 360:n. Ett är att flera människor har 360 än PS3 och kanske resulterar i också att flera som har spelet till 360? Och andra skälet är att 360 kontrollen är mycket bättre anpassad till FPS spel än PS3 handkontrollen. Handlar inte om fanboyism då jag har båda konsoller och har själv spelet till ps3. Så jag vet.

Ps. Grymt bra spel, synd att extra banan är för flyg bara då jag suger med plan och som nån sade är flygplanen inte speciellt bra i spelet rent kontrollmässigt. Hoppas dem patchas till det bättre, mer som i BF2. Vet inte varför flygplanen/helikopptrarna alltid blir så dåliga på konsoll?? Kontrollerna är jämt dåliga enligt mig??

visst går det att flyga
kolla in den här snubben
http://www.youtube.com/watch?v=1_mfRDsp81E


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av JocheNSwe:

Fel. Community Challenge för att låsa upp den sista ´mappen "Coral Sea" började på exakt samma klockslag på båda konsolerna. Spelet släpptes 1 dag innan på Xboxen. Säg att detta var en Onsdag (har jag för mig.) Då släpptes spelet på Torsdagen för PS3. Community Challenge började inte förrens Fredagen alltså den 3:e dagen. Samma klockslag båda konsoler.

Det är klart att det spelar in att spelet släpptes före till 360. Alla köper inte spelet samma dag det kommer ut. Spelet hade alltså funnits att köpa ca dubbelt så lång tid till 360 när "tävlingen" började.

1
Skriv svar