Inget Dante's Inferno till pc

Robot
Medlem
Inget Dante's Inferno till pc

Oh noes, en crappy version av en grym bok hamnar inte i burken! Oh noes!


signatur
Inaktiv

Då slapp vi den skiten till Pc Tack


signatur

The true worth of a man, is not measured by what he does for himself, but what he does for someone else.

KoP
Medlem
Skrivet av Tommy Angelo(Isak):

Då slapp vi den skiten till Pc Tack

Hur vet du att det blir skit? Har du spelat spelet? Du säger bara sådär för att det inte kommer till pc, annars hade det säkert varit annat ljud i skällan. Betänkt att det är teamet bakom Dead space som utvecklar så det kan mycket väl bli något att se fram emot. Slänga sig med förutfattade meningar är fattigt.

Inaktiv

Älskar action/action-rgp/hack & slash, så tycker det är trist att de inte ger ut Dante's Inferno på PC.

Om de nu måste pressa det till konsoll och är rädda för piratkopiering, så släpp en PC-version lite senare. Har inget emot att vänta, om de gör det bra på PC också.

Det är fullt möjligt med riktigt bra action-spel på PC, se bara på Wolverine som är riktigt bra. Det spelet bevisar även att det går att göra bra filmspel också (se och lär Terminator Salvation).

Medlem

Fuck Paradox!


signatur

"Friends applaud, the comedy is over." - Ludwig van Beethoven

Medlem

Tråkigt. Ingen kategori av spel jag vanligtvis skulle spela, men eftersom jag är en litteraturnörd så hade jag tänkt kolla in det. Det sägs ju i alla fall bygga på en känd bok.


signatur

Make 'em laugh; make 'em cry; make 'em wait.

Medlem

spelet ser skitdum ut. Skönt att vi slipper det.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Inaktiv

ehh KoP, Om du skulle veta vem jag va så skulle du veta att jag gillar djupa rollspel som tex baldurs gate 2 eller kotor vilket inte är jätte djupt men bra ändå och The Witcher grymt bra spel.

Så jag Anser att det där (Dante) verkar skit precis som jag anser att Crysis är skit jag gillar inte heller direkt half life 2.

Så nej jag är inte grinig för att vi inte fick det. Så om du säger att jag inte ska komma med förutfattade meningar kanske inte du heller ska göra det.

Du sa tex du säger bara så för att det inte kommer till PC..


signatur

The true worth of a man, is not measured by what he does for himself, but what he does for someone else.

Inaktiv

Jag själv hade väldigt gärna sett spelet till PC. Där förlorade EA en potentiell kund.

Inaktiv

Har du en konsol då ? eller missar du spelet helt då. Såfall så är det ju skit...


signatur

The true worth of a man, is not measured by what he does for himself, but what he does for someone else.

Inaktiv
Skrivet av Tommy Angelo(Isak):

Så jag Anser att det där (Dante) verkar skit precis som jag anser att Crysis är skit jag gillar inte heller direkt half life 2.

Så nej jag är inte grinig för att vi inte fick det. Så om du säger att jag inte ska komma med förutfattade meningar kanske inte du heller ska göra det.

Det är helt ok att tycka spelet ser ut som skit och inte vara intresserad av det. Det är en personlig åsikt.

Men grejen är den att du inte behöver köpa det om det kommer på PC. Därför har du full valfrihet att strunta i spelet oavsett.

Att det inte kommer på PC gör att de som var intresserade av spelet på PC inte kan spela det alls.

Därför tycker jag din tidigare kommentar är inskränkt.

Inaktiv

Kan så vara men det där känns typiskt som ett konsol spel som skulle få en skitdålig portning till Pc. Lika bra att det inte släpps till Pc och ger falska förhoppningar. (fast det kunde blivit bra bara vad jag tror)


signatur

The true worth of a man, is not measured by what he does for himself, but what he does for someone else.

Inaktiv

Jag spelar helst på PC även om jag har en 360. Därför tycker jag det är trist att man inte får valet att köpa det på PC. Action och hack & slash spel kan vara väldigt snygga på PC, och fungera bra om de lägger lite tid på spelet. De bästa konverteringarna är Devil May Cry 4 och Wolverine som båda ser bra ut och fungerar bra på PC.

Inaktiv

De mesta är bäst på pc om de är portat rätt tyvärr så blir många portningar skit. Jo både Devil may cry och wolverine fick ju bra betyg i PcG så det funkar nog bra på pc. Däremot 2 spel jag vill ha till Pc som inte kommer till PC som är Ps3 exklusiva är Agent och L.A. (LA) Noire. Sen hoppas man ju att max payne 3 gånger till Pc.

Men du har ju tur som har Xbox också så missar du ju det inte. finns ju folk som inte har det och missar de helt


signatur

The true worth of a man, is not measured by what he does for himself, but what he does for someone else.

Medlem

Betänkt att det är teamet bakom Dead space som utvecklar så det kan mycket väl bli något att se fram emot.

Och Dead Space som var så bra... Och nej, jag var inte ironisk.

Medlem
Skrivet av KoP:

Betänkt att det är teamet bakom Dead space som utvecklar så det kan mycket väl bli något att se fram emot.

Dead Space: den där hopplöst klyschiga, konsolhandikappade ursäkten för ett skräckspel?


signatur

Och dessa förbannade jävla Jehovas vittnen, Muammar Khaddaffi och göteborgare med deras putslustiga vitsar och deras uppblåsta lokalpatriotism

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

är du 12år eller?

Nej, det är jag inte. Jag är tillräckligt gammal för att känna igen en halvtaskig konsollportning när jag ser den och spelat tillräckligt många spel/sett tillräckligt många filmer för att känna igen klyschor. Dessutom har jag fått min beskärda del av skräck, och "monster hoppar fram från bakom hörn och skriker samtidigt som 150 lysrör blinkar" är inte läskigt, och har aldrig varit läskigt.


signatur

Och dessa förbannade jävla Jehovas vittnen, Muammar Khaddaffi och göteborgare med deras putslustiga vitsar och deras uppblåsta lokalpatriotism

Medlem
Skrivet av P1nGviN:

Dead Space: den där hopplöst klyschiga, konsolhandikappade ursäkten för ett skräckspel?

Nog 17 är det klyschigt alltid, men jag älskar den sortens sci-fi, så för min egen del gör det absolut ingenting att det gjorts förut. Det visuella är tillräckligt orginellt för att det ska kännas eget, i alla fall. Och jag skulle ljuga om jag påstod att jag inte var bitvis livrädd när jag spelade igenom det.

Sen vet jag inte heller om man kan kalla det konsolhandikappat. Kontrollerna är hemska, men jag tror att konsolversionerna är ungefär lika illa.

Medlem
Skrivet av RaZorwire:

Nog 17 är det klyschigt alltid, men jag älskar den sortens sci-fi, så för min egen del gör det absolut ingenting att det gjorts förut. Det visuella är tillräckligt orginellt för att det ska kännas eget, i alla fall. Och jag skulle ljuga om jag påstod att jag inte var bitvis livrädd när jag spelade igenom det.

Gunmetal Grey och blinkande lysrör... jag har för mig att jag sett det förut.

Skrivet av RaZorwire:

Sen vet jag inte heller om man kan kalla det konsolhandikappat. Kontrollerna är hemska, men jag tror att konsolversionerna är ungefär lika illa.

Inte bara kontrollerna som är dåliga. Fienderna är långsamma för att tröga konsollspelare ska hinna med i svängarna, det är något som jag hatar.


signatur

Och dessa förbannade jävla Jehovas vittnen, Muammar Khaddaffi och göteborgare med deras putslustiga vitsar och deras uppblåsta lokalpatriotism

Medlem
Skrivet av P1nGviN:
Skrivet av RaZorwire:

Nog 17 är det klyschigt alltid, men jag älskar den sortens sci-fi, så för min egen del gör det absolut ingenting att det gjorts förut. Det visuella är tillräckligt orginellt för att det ska kännas eget, i alla fall. Och jag skulle ljuga om jag påstod att jag inte var bitvis livrädd när jag spelade igenom det.

Gunmetal Grey och blinkande lysrör... jag har för mig att jag sett det förut.

Skrivet av RaZorwire:

Sen vet jag inte heller om man kan kalla det konsolhandikappat. Kontrollerna är hemska, men jag tror att konsolversionerna är ungefär lika illa.

Inte bara kontrollerna som är dåliga. Fienderna är långsamma för att tröga konsollspelare ska hinna med i svängarna, det är något som jag hatar.

en liten pcfjant kid som du ska vara glad att utvecklarna släpper spel till pc, var nöjd eller fortsätt lira cs med dina moppe polare, och sluta kånka ner på konsol, jävla omoget så att det skriker om det. :|:evil:


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

en liten pcfjant kid som du ska vara glad att utvecklarna släpper spel till pc, var nöjd eller fortsätt lira cs med dina moppe polare, och sluta kånka ner på konsol, jävla omoget så att det skriker om det. :|:evil:

Oj, hormonproblem relaterade till puberteten?

Jag avstår hellre från dåliga spel, ärligt talat kan konsollägare få behålla spel som utvecklarna inte klarar av att porta. PC är en överlägsen plattform när det kommer till spel, det är tråkigt att det finns så mycket pengar hos konsollmarknaden.


signatur

Och dessa förbannade jävla Jehovas vittnen, Muammar Khaddaffi och göteborgare med deras putslustiga vitsar och deras uppblåsta lokalpatriotism

1
Skriv svar