Levines nästa det mest ambitiösa han gjort

Robot
Levines nästa det mest ambitiösa han gjort
Medlem
Levines nästa det mest ambitiösa han gjort
Skrivet av Ken Levine:

Det är ännu mer, klart mer ambitiöst än Bioshock.

Oj oj, han sätter ribban högt. Minst sagt.

Inaktiv

Jag är en av dem som inte alls gillade Bioshock (jag vet att jag är i minoritet). Så jag tycker ribban ligger i limboläge.

Medlem

inte gilla bioshock?? does not compute....


signatur

subterranean homesick alien

FM-guru
F.d. Sisyr

Buio; Vad har ens åsikter gällande bra och dåligt med ambitiöst att göra? :S Du verkar inte förstå ordets innebörd.

Inaktiv

Har aldrig lirat bioshock, förstår inte grejen.
Men de är bra att han säljer sin själ till djävulen!

Medlem

Bioshock blev nerdummat p.g.a. att speltestarna inte förstod sig på systemet. AIn var t.ex. inte lika riktad på att slåss bara med spelaren utan även med varandra. Detta var tydligen förvirrande för provspelarna :/

Inaktiv
Skrivet av Sisyr:

Buio; Vad har ens åsikter gällande bra och dåligt med ambitiöst att göra? :S Du verkar inte förstå ordets innebörd.

Snarare är det du som inte förstår. Han säger "Det är ännu mer, klart mer ambitiöst än Bioshock." Eftersom jag tycker Bioshock var kasst, är det enligt mig inte speciellt svårt för han att vara mer ambitiös i nästa spel. Då hans uttalande jämför sig med Bioshock gäller för mig de nivåer jag anser att Bioshock kom upp till.

Sen accepterar jag förstås att andra tycker Bioshock var bra, men jag håller inte med om det.

Medlem

Det kommer att vara Dinosaurer, IN SpACE!


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

System Shock 3! (System Shock krossar ju för övrigt Bioshock på alla plan)


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Jag älskar System Shock 2 (missade tyvärr 1an). Jag fastnade dock aldrig i Bioshock. Jag trodde verkligen att jag skulle älska det, kanske var det för höga förväntningar, jag vet inte riktigt. Levde mig aldrig in i storyn och då kändes spelet inte så intressant.

Nya projekt är ändå intressanta, jag gillar spel med lite mera djup än vad ofta är fallet.

Medlem
Skrivet av MacNille:

Det kommer att vara Dinosaurer, IN SpACE!

Dino Crisis 3?

Medlem

Jag håller mina tummar för att det är deras nya X-COM spel. Dom köpte rättigheterna för denna franchise 2007 från Atari.

Medlem

Aha, han försöker göra en Duke Nukem Forever...

Medlem
Skrivet av MacNille:

Det kommer att vara Dinosaurer, IN SpACE!

Turok?

Inaktiv
Skrivet av Wardancer:

System Shock 3! (System Shock krossar ju för övrigt Bioshock på alla plan)

Kan alltid hoppas.

Men det är EA som äger System Shock. Så om ett spel görs är det EA som bestämmer. Men med tanke på att Bioshock sålde bra, och Deadspace också blev lyckat så kanske System Shock kan vara moget för en revival.

Medlem

Ambitioner är viktigt att ha.
Att leva upp till dem lyckas dock inte så ofta.
Good luck, Levine.


signatur

Make 'em laugh; make 'em cry; make 'em wait.

Medlem
Skrivet av Kaleid:

Bioshock blev nerdummat p.g.a. att speltestarna inte förstod sig på systemet. AIn var t.ex. inte lika riktad på att slåss bara med spelaren utan även med varandra. Detta var tydligen förvirrande för provspelarna :/

Fan, jag älskar spel där man kan få datorstyrda karaktärer att slåss med varandra. Första spelet jag var med om det var i Quake där den där tjockisen med granatkastaren ofta träffade andra fiender och så utbröt det världens bråk.
Kan inte komma på några andra spel där AI'n kan göra sånt faktiskt.

Medlem

Tja, vad skulle han säga?
Han kan ju knappast påstå till pressen att det kommer vara hans NÄST mest ambitiösa projekt någonsin


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

KoP
Medlem
Skrivet av ImpossibleFFS:

Har aldrig lirat bioshock, förstår inte grejen.
Men de är bra att han säljer sin själ till djävulen!

Då kanske det är läge att sätta sig ner och lira Bioshock då.

1
Skriv svar