Fläskig film från Mafia 2

Medlem

Sjukt snyggt. Givet


signatur

Min mamma säger att jag är bra på Guitar Hero.

Medlem

"Nya", såg den här för länge sedan, och ja... då också högupplöst och med kommentarer, och dessutom ocensurerad.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem

Tycker spelet ser underbart roligt ut! Stämningen, grafiken och handlingen smälter ihop något så otroligt bra. Det enda de kan behöva putsa till lite är motståndar-AI:n, som ser lite halvdant ut än så länge. Det här blir ett garanterat köp från min sida, då ettan är ett av mina favoritspel!

Inaktiv

Blir nog ett köp, kommer svida i plånboken snart med alla bra spel som kommer.

Inaktiv

Frågan är ju hur mycket man tål också. Är det som i Mafia 1 blir det ju en utmaning ändå.


signatur

The true worth of a man, is not measured by what he does for himself, but what he does for someone else.

Medlem

Inget snack om saken! Här ska spenderas pengar! Hoppas det kommer en limited edition version oxå!

Inaktiv

Jag gillade ettan så tvåan är ett köp ofc!

Medlem

verkade nice, ser ju releaseklart ut

Medlem
Skrivet av Hammer:

Givet köp, frågan är om man ska skaffa det till PC eller PS3...:\

Sitter själv och klurar på den frågan, men en sak är säker. Jag köper inte ett spel när det är först released, speciellt inte till PS3 då prislappen ligger på 600 kr antagligen. Jag väntar till en prissänkning.

Hellre 3 spel för 200kr styck än 1 spel för 600.

Medlem

Detta kommer bli fett är ett stort fan av Mafia 1 då ja klarade ut main storyn drygt 3-5 gånger och tröttnade aldrig.

Inaktiv

De som klagar på gameplay, har ni spelat första Mafia?
Det var också skjuta fiender och ta skydd, skjuta nästa fiende etc.
Ser ingen direkt skillnad på detta spel, jag älskade ju iofs ettan och ser det som ett av de bästa spel som gjorts så av vad jag såg i filmen så kommer det bli kung.

Medlem
Skrivet av völund:

Ett månste i höstens regnrusk....

Filmen? För spelet är väl planerat till första kvartalet 2010.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Riktigt snyggt och lär bli grymt


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Inaktiv

Nej första mafia spelet var definitivt ingen GTA klon, det var alldeles för dåligt för att få kallas det...

Medlem

Som sagt cover funktioner i spel är bra, däremot är oftast AI'n på tok för dålig för det och ställer sig oftat på ett ställe och går ut och in i skydd tills du skjuter honom. Dessutom skulle jag gärna se att AI'n reagerar på att du är på samma ställe hela tiden dvs tittar du upp på samma ställe 2 ggr irad så borde den skjuta dig snabbare och träffsäkrare andra gången. Samt använda granater, molotovs eller dylikt. Så att man måste flytta sig för att kunna skjuta tillbaka effektivt, precis som ain borde göra. Vore även trevligt med supression som funkar åt båda håll. Få fienden att ducka genom att skjuta, och fienden som tvingar dig att ducka så andra kan flytta sig.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Tycker inte det ser något vidare ut, set lite halv knepigt ut grafiskt sett!

Sen hoppas jag verkligen det inte är så seg styrt som det ser ut att vara, förhoppningsvis är det han som spelar på en konsol..


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Inaktiv

Men... det här var väl ett tag sedan man fick se detta? Såg det på någon norsk sida.

Medlem

hoppas verkligen inte att det blir en konsollport. dock så känns det ju onekligen som att det kommer bli det

Medlem
Skrivet av Oconaghan:

Nej första mafia spelet var definitivt ingen GTA klon, det var alldeles för dåligt för att få kallas det...


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Grymt snyggt, ser verkligen fram emot det, speciellt om det har coop!

Finns dock två saker jag la märke till i filmen, förrutom den jobbiga censuren då:

- Sopig AI som dessutom siktar sämre än en blind alkoholpåverkad treåring (typiskt för konsoller)

- De som programmerat fysiken för bilarna har aldrig kört i snö. Bilen som kördes runt i videon har bättre grepp än dagens moderna bilar. På den tiden skulle han skrotat bilen flera gånger om. (Förmodar att det är för att göra konsoll-folket glada.)

Skrivet av mikey:

Hmmm, sök skydd, skjut en gubbe, gå fram till nästa skydd, skjut en gubbe o.s.v

Verkar lite enformigt?

Precis som alla andra konsoll-pangare, Gears of War är bästa exemplet på det.

Medlem

GE MIG NU! (Ettan är i min mening ett av världens bästa spel)

Medlem

Det såg en aning enformigt ut jo men verkade ändå ha ganska bra flyt i gameplay. Ettan var riktigt bra iaf och kanske räcker det för ett köp.

Medlem

grymt! ser fram emot detta.

Medlem

första maffia var grymt, det var allt som GTA borde ha varit...

men det här ser tyvärr riktigt tråkigt ut. storymässigt kommer det troligen leverera precis som första Maffia, men gameplaymässigt ser det riktigt gammalt och stelt ut


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

KoP
Medlem

Kanske man äntligen fattar tycke för Mafia serien. Tyckte 1'an var seg och tråkig. I tvåan verkar det vara lite mer ös.

Medlem
Skrivet av KoP:

Kanske man äntligen fattar tycke för Mafia serien. Tyckte 1'an var seg och tråkig. I tvåan verkar det vara lite mer ös.

Lär ju bli duktigt mycket mer bilkörande, dubbelt så stor stad, men knappast dubbelt så snabba bilar


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Bara jag som tycker att de är kul att storyn påminner en hel del om Gudfadern ? Michael Corleone kommer hem från kriget , går i sin fars fotspår lite senare , heter t om Vito. Ser en hel del likheter. Gameplayen ser lite stel ut , men de återstår att se mer av när man själv har spelet i hand , hoppas för övrigt att de finns massa "side missions" och annat kul att göra vid sidan av, de förhöjer alltid nöjet

Medlem
Skrivet av FL3JM:

- De som programmerat fysiken för bilarna har aldrig kört i snö. Bilen som kördes runt i videon har bättre grepp än dagens moderna bilar. På den tiden skulle han skrotat bilen flera gånger om. (Förmodar att det är för att göra konsoll-folket glada.)

De har du lite rätt i , dock så skulle de vara fullt realistiskt så skulle nöjet inte vara alls desamma.

Medlem

Piiiip... piip..piip piip... Vi låter det "spruta blod överallt" och vi låter "folk" utstöta plågade ljud när de skadas, men i hel**te att de ska få lära våra barn att svära! (De kan de ju redan alldeles för bra?)


signatur

i7 960 TRUE|Rampage III Formula x58|FD R4|XFX 850W|DDR3 3x4GB|RTX 3060|X25-M 160GB+Crucial m4 512GB
|i7 2600k|DDR3 2x8GB|GTX 760|

Medlem

Vill ha, tack!


signatur

"Some of the worst mistakes of my life have been haircuts." - Jim Morrison

123
Skriv svar