Om rösterna i The Old Republic

Medlem
Om rösterna i The Old Republic

Ser coolt ut.

Men ja kan inte sluta tycka de är fånigt att man hugger nån 10 gånger genom magen med en lightsabre innan dom dör
Det förstör starwars kännslan totalt för mej, den ska ju skära i saker som smör!

Medlem

Hm, in-game filmerna är väl inte från nya spelet hoppas jag?


signatur
Medlem

@Ballong

Håller med vad gäller spelkänslan, men som du kanske också vet skulle inte spelmekaniken tillåta att en Jedi kan hugga ihjäl en fiende på ett slag.

I övrigt tycker jag att videon är kanonbra, bland de mest informativa vi fått hittils. Den visar mycket ingame content och visar väldigt mycket hur det kommer att vara att faktiskt spela spelet, något vi inte sett förr i samma utsträckning.

Interfacet ser jättebra ut och inlevelsen verkar vara på topp, som alltid när Bioware är med och utvecklar. Det enda jag egentligen är lite besviken på är viss voice acting. Tyckte att skeppets kapten lät väldigt mesig och amatörmässig, om man jämför med "spelarkaraktären".

En annan sak som jag stör mig på rent allmänt är de totalt överdimensionerade ljussablarna. De ser ut som lego-ljussablar, så stora att de knappt får runt handen. Det tycker jag förstör mycket av inlevelsen tyvärr. Många i communityt klagar också på detta så vi får hoppas att de tänker över dem innan release. Men det är en småsak, spelet kommer bli grymt!

Medlem

Awesome! <- Fanboy.

Medlem

Mass Effect! D:


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Inaktiv
Skrivet av Boomer:

Mass Effect! D:

som har typ likadant upplägg som Kotor...

Medlem

Tror nog det blir lite som Age of Conan med rösterna... Men man får se!
(Det vill säga Singelplayer/början av spelet kommer det vara en hel del röster, senare i spelet knappt något), inget jag stör mig på direkt dock.

Medlem

Fler frisyrer åt folket!!


signatur

It is a mistake to think you can solve any major problems just with potatoes.

Medlem

Ser fram emot detta spelet.

Medlem

Ser också fram emot det, synd bara att det ser så fullt o töntigt ut. Fattar inte varför dom kör cartoon-stilen. Tycker om kotor estetiken mycket bättre. Dock skönt med dialog så man kommer in i stämningen lite mer.

Medlem

Hahahah
(When I've actually chosen to be kind to someone)
"Look, I'm not here to make a matyr of anyone"
(And then betray them later on?)
"*sliceslice* The Captains dead! Shut up and prepare to jump to lightspeed!"
(That actually means something!)

=D

Där drog dom linjen, detta spel ska jag köpa

Medlem

Det gör det vanliga misstaget att själva hylla det till skyarna innan det ens är släppt. Det mesta ser OK ut, men inte när karaktärerna springer som guppyfiskar eller svingar sablarna som tennisracket...

Medlem

Verkar som om de hade en massa skisser och modeller över från 'The Clone Wars' som de kände sig tvungna att använda..

Medlem

Helt ärligt, tycker inte ni andra också att grafiken ser lite väl gammal och tråkig ut?
Visst, finputsning i all äro, men jag tror knappast att de kommer ändra allt för mycket på hur spelet kommer se ut tills det är färdigt, speciellt inte nu när dom släpper den här typen av filmer på spelet.

Gillar inte riktigt hur dom själva sitter framför kameran och pratar om spelet som om det dom visar upp vore något helt fantastiskt, när det i själva värket inte alls är något att hurra för direkt.

Tror många kommer bli lite besvikna på hur detta spelet kommer vara efter att dom låtit sig hypas upp till skyarna bara för att spelet hade en fint animerad trailer... men men, time will tell i guess!

Medlem

Jag tycker det ser riktigt schysst ut. Jag fattar verkligen vad dom menar med att det blir roligare. Hur ofta känner man t.ex. "Han är rätt skön" om en npc i WoW? Dom är ju bara som klickautomater man gör saker med, det är ju mycket roligare om man verkligen kan snacka med dom så det känns som en riktig person.

Inaktiv

Som vanligt med mmorpgs pentium3 grafik så så många som möjligt kan köpa det.

Medlem

Jag håller med de föregående talarna i allt:
- Fler character models (och hår).
- Fixa ljussablarnas storlek, samt combatsätt (man kanske i alla fall kan göra ljussabelstriderna, sabel mot sabel alltså, så att man blockar istället för skär någon tills någon av parterna "tagit för mycket skada" och dör, då får man in ett dödande hugg).
- Bra med röster.
- Mass Effect g0es KotOR.
- Grafiken ser lite löjlig ut.
- Hoppas på finputs.


signatur

Make 'em laugh; make 'em cry; make 'em wait.

Medlem

Vare jag 14 år gammal då skulle jag säkert älska detta. De väljer att inrikta sig till yngre och konkurrera med WoW. Går ju inte att missa det...Dessutom lär det vara konsolanpassad och förenklad. Kanske första stora MMO till konsoler?

Medlem
Skrivet av ArtMan:

Vare jag 14 år gammal då skulle jag säkert älska detta. De väljer att inrikta sig till yngre och konkurrera med WoW. Går ju inte att missa det...Dessutom lär det vara konsolanpassad och förenklad. Kanske första stora MMO till konsoler?

tjena du hänger med mycket, wow är det väl inte bara unga som spelar? grafiken om det är den du tänker på är enkel för att dom flesta mmo vill ha en bred public som kan köra det på sina datorer utan problem. du borde väl vara gammal nog att inse hur lite grafiken spelar roll.

Skrivet av Aneo:

Som vanligt med mmorpgs pentium3 grafik så så många som möjligt kan köpa det.

usa är ett u land med många potentiella kunder.

Medlem

Oj vad generiskt det ser ut

Tyckte de tidigare filmerna såg sjukt mycket bättre ut, såg ut som dom hade fått till en lite speciellt still där (inspiererat från Clone Wars-serien).

Sen har man verkligen noll koll om man säger att mest 14-åringar spelar WoW. Jag spelade i flera år och det var inga som helst problem att hitta gillen där medelåldern låg på 30-35, många seriösa gillen tillåter inte yngre folk (som ofta inte kan spela taktiskt).


signatur
Medlem
Skrivet av Milliwayz:

@Ballong

Håller med vad gäller spelkänslan, men som du kanske också vet skulle inte spelmekaniken tillåta att en Jedi kan hugga ihjäl en fiende på ett slag.

Tja, de skulle ju kunna se till att de visuella indikationerna såg lite annorlunda ut. Lyckas en fiende överleva en lightsaber-sving så skulle de ju kunna visa det som att han undviker sabeln istället för att bli träffad - men till slut lyckas han inte undvika den längre och blir slicad. Antar dock att det inte funkar med större/slöare karaktärer.
I strider mot andra lightsaber-virtuoser skulle motståndaren kunna blocka med sabeln, som vanligt.


signatur
Medlem

Jag hoppas verkligen att de håller sig till KotOR-musiken, lite halvtaskigt av Bio att använda sig av filmmusiken istället för deras egenkomponerade guldklimpar.

Hursomhelst, det här spelet kommer att bli grymt.:heart:

Edit: Fan vad jag suktar efter en Doktor-titel!

Medlem

Har några synpunkter på några av kommentarerna:

1. Det är inget fel att återanvända ett mycket bra system från ett syster-spel (dialogstruktur från Mass Effect, vilket är briljant).

2. Japp, spelet är tyvärr nu överhypat. I början tog Bioware och Lucasarts det väldigt lugnt vilket var bra, men nu börjar de falla för det kända syndromet "Vårt spel är det bästa spelet någonsin.". Tro mig, man blir lätt jättefrälst i spelet man utvecklar, så jag kan inte riktigt klandra dem.

3. Alltså grafiken är inte gammaldags. De har gjort ett sjukt smart val att ha den grafiska stil som de nu har. De kan återanvända sina animationsriggar och animationer väldigt enkelt, vilket gör det enklare att få in mer content i spelet. Dessutom ger den "enkla" stilen utrymme till bättre flyt i spelet och mer tid att skapa mer content, istället för att få lov att sitta och pilla med smådetaljer på allting som ingen ändå lägger märke till. Spelet är content-fokuserat och det tycker jag vi ska vara glada över. Se bara på Aion som lagt mer fokus på snygg grafik än rolig spelmekanik.

4. Angående ljussablar att de ska döda på ett hugg och allt det där. Jag tror att få konceptet som du Åke beskriver att fungera i dueller med de olika typerna av fiender kan bli svårt. I Jedi vs Sith vore det nog inga problem, men om det ska funka för alla, krävs så otroligt många nya animationer bara för ljussabel-strider specifikt. Det utesluter all form av återanvändbarhet vad gäller animation och det blir mycket extra arbete som man kunnat lägga ner på annat skoj. Men jag håller med dig, jag tycker en ljussabel ska döda med ett hugg, men jag förstår varför de väljer att inte gå den vägen.

Medlem
Skrivet av Åke Vader:

Tja, de skulle ju kunna se till att de visuella indikationerna såg lite annorlunda ut. Lyckas en fiende överleva en lightsaber-sving så skulle de ju kunna visa det som att han undviker sabeln istället för att bli träffad - men till slut lyckas han inte undvika den längre och blir slicad. Antar dock att det inte funkar med större/slöare karaktärer.
I strider mot andra lightsaber-virtuoser skulle motståndaren kunna blocka med sabeln, som vanligt.

Precis de ja menar.
Med det jag skrev i början av tråden, ja menar ja förstår att de är svårt som tusan att göra så, typ omöjligt förmodligen.
Men ändå, hur svårt de än är att göra så förstör det kännslan för mej som jag får av starwars och ljussablar överhuvetaget.

Jag lär inte välja att spela jedi i de här spelet, skulle bara kännas korkat att svinga me ljussabel och inte mörda folk åt höger och vänster.

För mej så blir det så himla knasigt bara, jedis ska döda me ett hugg för deras svärd ska skära genom saker.
Som att göra ett super hjälte spel, där man kan vara massa superhjältar, bla Superman, men tar man superman så kan man inte flyga för att ingen annan karaktär kan det.
Blir bara så knasigt, ska man inte göra de rätt så ska man inte göra det alls imo.

Medlem

Samma princip grafikmässigt som alla andra spel som visas up när dom inte är klara, en sak att se en Alpha version och sedan att sen klar verision.. tanke på att det inte finns något release datum än så tror jag att grafiken kommer förbättras mycket.

Medlem
Skrivet av Bergstromo:

Ser också fram emot det, synd bara att det ser så fullt o töntigt ut. Fattar inte varför dom kör cartoon-stilen. Tycker om kotor estetiken mycket bättre. Dock skönt med dialog så man kommer in i stämningen lite mer.

Fullt av vadå? 8)


signatur

Dr Tom
[]#####||(
===================================

Medlem

Spel ska inte vara äckligt perfekta. Är det starwars så är det starwars, det kommer bli toppen för dem som älskar starwars.

Medlem

@Ferren

Helt sant. Tror mycket kommer ändras till Release. Bioware och Lucasarts är kända för att lyssna på sina fans och att värna om kvalitét. Vi ska nog inte oroa oss för mycket, men det är jättebra att vi uttrycker oss så att de kan ta vara på våra reaktioner och ha dem i åtanke vid finslipningen sen.

Medlem
Skrivet av CentraX:

Spel ska inte vara äckligt perfekta. Är det starwars så är det starwars, det kommer bli toppen för dem som älskar starwars.

Ja precis! Ställ inga krav! Så fort det har Starwars i namnet blir det bra!

Klart spelet är inriktad till yngre. Ser ni inte det eller vill inte se det? Kolla bara på karaktärerna.

Klart det finns MMO-spel mer inriktade till äldre. Age of Conan är en av de. Bra mycket snyggare än detta också.

12
Skriv svar