Om rösterna i The Old Republic

Medlem
Skrivet av CentraX:

Spel ska inte vara äckligt perfekta. Är det starwars så är det starwars, det kommer bli toppen för dem som älskar starwars.

Just precis pga en sån inställning kvaliteten sänks för dom som vill ha mer än bara "ok".

Starwars är nog bland dom bästa filmerna jag vet, är ju just precis därför ja vill att dom ska fånga kännslan rätt, inte göra om allt dom vill så de ska passa i ett mmorpg.

men de är nog bara jag som är så petig

Medlem

Tyckte som några av dem tidigare som kommenterat att stilen på karaktärerna i spelet är lite cartoon-inspirerade och att då vapnen är lite för stora för att kunna hålla normalt i handen. Grafiken tyckte jag inte var något speciellt bra men om man tänker på hur grafiken ser ut på WoW så är det ju en förbättring. Men så är det ju några år sedan WoW kom också. Hoppades på att grafiken skulle vara bättre speciellt efter trailern man såg till spelet som var helt otroligt snygg. Förstår att spelet knappast kan vara så snyggt men lite bättre kunde den väl ha varit.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem
Skrivet av Ballong:
Skrivet av CentraX:

Spel ska inte vara äckligt perfekta. Är det starwars så är det starwars, det kommer bli toppen för dem som älskar starwars.

Just precis pga en sån inställning kvaliteten sänks för dom som vill ha mer än bara "ok".

Starwars är nog bland dom bästa filmerna jag vet, är ju just precis därför ja vill att dom ska fånga kännslan rätt, inte göra om allt dom vill så de ska passa i ett mmorpg.

men de är nog bara jag som är så petig

No offence men vem fan vill att de fångar känslan från filmerna? De ska fånga känslan från KotOR-spelen och allt det som gjorde dem überbra :heart:
Av vad jag har sett hittills verkar de vara på god väg att göra just det.

Inaktiv

grafiken såg tråkigt ut men röstskådespeleriet samt dialogerna var intressanta.


signatur

The definition of insanity?

Medlem

@Ballong

Håller med. Spelutvecklarna måste ha krav på sig för att kunna prestera. Har man inga krav vet jag av erfarenhet att kvalitén inte blir så hög. Jag minns några av skolprojekten vi hade. De skulle inte ges ut och säljas, vilket gjorde att spelen inte alls blev så bra som de kunde blivit. Vi hade inget att "kämpa för".

Det är bra, de ska ha en jävla press på sig när det jobbar. Det är då vi uppnår bra kvalité!

Medlem

En modern dator kommer nog att ha 350 FPS i detta spel.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Milliwayz:

@Ballong

Håller med. Spelutvecklarna måste ha krav på sig för att kunna prestera. Har man inga krav vet jag av erfarenhet att kvalitén inte blir så hög. Jag minns några av skolprojekten vi hade. De skulle inte ges ut och säljas, vilket gjorde att spelen inte alls blev så bra som de kunde blivit. Vi hade inget att "kämpa för".

Det är bra, de ska ha en jävla press på sig när det jobbar. Det är då vi uppnår bra kvalité!

Tack

Ett annat bra exempel på att folk är för blåögda är ju att kolla på mmo marknaden generellt.
Ja menar, hur bra är spelkvaliten på release? De är som att betala för en beta.
De är nåra enstaka som klagar (Som är självklart helt ok med tanke på att spelen är skräp vid release som man betalar fullpris för)
Medans dom få som klagar så svaras det för full lixom "Vänta bara ge de nåt år sen blire bra, efter några patchar"
Jag skiter väl fullständigt i hur bra de är om ett år, har man betalat fullpris för ett spel så förväntar man sej kvalite.

Ungefär dit kommer man med en inställning som nån svarade mej med tidigare i tråden.

Medlem
Skrivet av Ferren:

Samma princip grafikmässigt som alla andra spel som visas up när dom inte är klara, en sak att se en Alpha version och sedan att sen klar verision.. tanke på att det inte finns något release datum än så tror jag att grafiken kommer förbättras mycket.

Du har tyvärr fel. Grafiken är det första som blir färdigt i ett spel, knappast så att man gör om modeller och liknande.

Jag har spelat många alpha och beta-spel genom åren och grafikmässigt har det sett likadant ut i Final (förutom kanske några smådetaljer). Det dom gör nu är bygga ut spelvärlden, skriva quests, lägga till röster och i slutskedet balansera det och fixa de grövsta buggarna.


signatur
Medlem

trevligt med ordentlig voiceover.. kanske blir det som AoC var tänkt att vara från början?


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

Intressant att så många fokuserar på grafiken när själva videon är gjord för att illustrera ljudet. Det kommer säkert att bli ett väldigt trevligt spel, som inte alls bara är för den yngre publiken.Riktiga rollspel kan inte spelas "på rollspelsvis" om inte spelaren har nått en viss mognad. Dels för att dialogen kommer att kräva en viss nivå av förståelse, dels för att rollspel handlar om att sätta sig in i en ny identitet, vilket kan vara svårt om man ännu inte kommit underfund med sin egen identitet till fullo.

Starwars är långt ifrån en kvalitetsstämpel numera, men en sådan här titel har de inte råd att inte satsa allt på.

Medlem
Skrivet av MKultra:
Skrivet av Ferren:

Samma princip grafikmässigt som alla andra spel som visas up när dom inte är klara, en sak att se en Alpha version och sedan att sen klar verision.. tanke på att det inte finns något release datum än så tror jag att grafiken kommer förbättras mycket.

Du har tyvärr fel. Grafiken är det första som blir färdigt i ett spel, knappast så att man gör om modeller och liknande.

Jag har spelat många alpha och beta-spel genom åren och grafikmässigt har det sett likadant ut i Final (förutom kanske några smådetaljer). Det dom gör nu är bygga ut spelvärlden, skriva quests, lägga till röster och i slutskedet balansera det och fixa de grövsta buggarna.

Ja och nej. Det beror på vem som utvecklar och hur budgeten ser ut. De lär knappast göra om karaktärsmodeller eller dylikt, men föremål som inte kräver riggning eller dylikt kan göras om / bytas ut utan större problem. Det gör en grafiker på en kvart. Jag har gjort det själv.

Bioware & Lucasarts har ekonomin och attityden för att faktiskt förändra saker om spelets community verkligen ogillar något.

Medlem
Skrivet av Ghostknight:

Intressant att så många fokuserar på grafiken när själva videon är gjord för att illustrera ljudet.

Man ska kanske inte fokusera på det dåliga, men är svårt om man är nöjd med det andra. Grafiken har verkligen noll personlighet, det är trist tycker jag.

Milliwayz: det var det jag menade med "smådetaljer", sånt ändras såklart även när man nått BETA).


signatur
Medlem

mm ser väll ok ut och mass effects dialog system var rätt schjysst har jag för mig, testat det lite hos en polare förra året.
Jag tror nog dem kmr visa upp fler miljöer än rymdskepp så chilla ner lite
Sen hoppas jag att dem vågar leka med ljuset lite mer och ha både apple brightness och lite mer doom 3 mörkt på vissa maps
Men ja vet inte om ja kan tänka mig att spela ett mmo dock för mkt tid

Medlem

Känns som att man kommer spela det så länge man har karaktärer
och klasser att prova och "levla" sen kommer man lägga ner.

De har inte visat på något MP spel alls, finns det ens nåra guild
features i spelet mer än instanser eller uppdrag att spela
tillsammans? Crafting? Housing? De har lite att visa för mig som
gammal SWG-räv.

Tror inte det kommer att ersätta SWG på det sätt vi hoppas,
man får nog hoppas på SWG pre-cu emulatorerna ett tag till.

12
Skriv svar