Robot
Trine

Finska utvecklaren #Frozenbite gör ingen hemlighet av att de precis släppt ett spel som bygger på de gamla klassikerna. Det handlar om list, styrka, magi och en stor dos nostalgi. Men lyckas man skapa en plats i historieböckerna för #Trine?

#frozenbite, #trine, #littlebigplanet, #braid


Medlem
FZ testar Trine

Det verkar ju vara ett riktigt mysigt lir, hur kan jag helt ha missat det?

Bra recension.

Medlem

Älskade demot, väntar fortfarande på att Trine ska komma till Impulse eller D2D.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Ingenting om de repetiva och tråkiga fiender som respawnar i evighet nästan?


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Äh Zelaxe, det är ju för att spelet inte skall ta slut så fort, se det från den positiva sidan. Hehe.

Älskar spelet, köpte det så fort det kom upp på Steam.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Prova detta! Jag är personligen lite uttråkad av dagens spel och behövde något som byggde på enkel spelglädje ... detta passade perfekt! Det är hur mysigt som helst och verkligen en fröjd att spela. Lite kort bara!

Medlem
Skrivet av Zelaxe:

Ingenting om de repetiva och tråkiga fiender som respawnar i evighet nästan?

Exakt, det förstörde känslan ordentligt.

Sen fick jag mig en ordentlig chock på slutet. Svårighetsgraden hade varit helt okej fram till sista nivån (antar att det är sista) där det fullständigt sliter en i stycken. Vafan?! Satt å svor i timmar och har inte vågat återvända

Medlem

Gillar Trine skarpt, men själv tycker jag att kontrollen, i varje fall till PC, är det som förstör spelet. Kontrollerna på PC är riktigt oresponsiv och när man hoppar, så blir inte karaktärens hopp så man förväntar sig, de hoppar kortare/längre än vad man kan förvänta sig och det känns bara onaturligt. Ett platformspel behöver ett bra hopp och Trine har det inte.

Annars så kan jag bara hålla med om att spelet är riktigt trevligt.

Medlem

helt underbart spel älaskr slutet så himmla kul synd bara att spelet är litte kort tycker jag men riktigt skoj 4/5 är bra betyg


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem

Provade demot. Blir inte ett köp. Visst var det ganska skönt men det var stundtals för svårt (och irriterande) och så fattades något som jag inte kan sätta fingret på.

Grymt vackert spel, dock.

Medlem
Skrivet av qayotee:
Skrivet av Zelaxe:

Ingenting om de repetiva och tråkiga fiender som respawnar i evighet nästan?

Exakt, det förstörde känslan ordentligt.

Sen fick jag mig en ordentlig chock på slutet. Svårighetsgraden hade varit helt okej fram till sista nivån (antar att det är sista) där det fullständigt sliter en i stycken. Vafan?! Satt å svor i timmar och har inte vågat återvända

Ungefär som sista stället i Mirror's Edge och man ska skaffa no guns achievement?


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem

Har precis börjat lira det och gillar det hittills.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Har köpt det. Recomenderar starkt!

Medlem

Såg hur mysig ut som helst! Synd bara att det inte kommer till XBLA. Antar att det får bli PC version för min del, kanske Steam ^_^

Medlem

Men vad är det för fel på Frozenbyte som verkar vägra göra spel så att dom går att spela online.
Blev jättesugen på att få spela coop...

Medlem

Rätt intressant egentligen. Nu för tiden finns det så många "stor"titlar att man nästan drunknar, ändå är det de moderna tolkningarna av klassiska spelupplägg som lockat mitt intresse mest. Typ dessa:

Braid, World of Goo, Trine, Shadow Complex och snart även Alien Breed-remaken.

edit: Glömde säga, bra recension! Trine-demot är übermysigt.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

myspys varför kommer det till ps3:an och inte kexet? >_<


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Jag måste ju bara säga att Trine är det grafikmässigt snyggaste spelet som jag sett. FrozenBytes tidigare, Shadowgrounds (som man kan kalla för en Alien Breed-remake) var ganska grått och stack inte ut alls grafiskt.

Men Trine är förtrollande (!) snyggt. Så snyggt att man lätt förlåter alla små brister.

Och musiken går inte av för hackor heller. Den är riktigt skön och stämningsfull.

Medlem
Skrivet av Kovski:

Gillar Trine skarpt, men själv tycker jag att kontrollen, i varje fall till PC, är det som förstör spelet. Kontrollerna på PC är riktigt oresponsiv och när man hoppar, så blir inte karaktärens hopp så man förväntar sig, de hoppar kortare/längre än vad man kan förvänta sig och det känns bara onaturligt. Ett platformspel behöver ett bra hopp och Trine har det inte.

Annars så kan jag bara hålla med om att spelet är riktigt trevligt.

Är du knäpp? Inget oresponsivt med kontrollerna, och angående hoppandet: Trycker du snabbt på knappen, hoppar du kort, håller du inne, hoppar du långt.

Medlem

Vad tusan, har aldrig hört talas om detta spel. Det blir att beställa det på en gång, ser riktigt mysigt ut.

Medlem

Oh såg bild på PC box här, jag trodde detta bara släpptes via digital download tjänster. När kommer detta i "fysisk" form jag hittar inge info vare sig på webhallen eller discshop? :/

Inaktiv

"Med inpiration från bland annat Lost Vikings"... Finns det ens ett ord som är "inpiration"?


signatur

CZorg will rise again...

Medlem

Hur pass bra är denna finnländska plattforms

?


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Det är nice, Beroende framkallande!

Medlem
Skrivet av CZorg:

"Med inpiration från bland annat Lost Vikings"... Finns det ens ett ord som är "inpiration"?

Nej. Men det kan vara så att det är ordet inspiration fast i felstavad form. Vem vet.

Spelet verkar riktigt mysigt, till och med mor min har tjatat om hur underbart det är. Så det verkar som att man införskaffa och spela igenom det.

Medlem
Skrivet av Boomer:

Hur pass bra är denna finnländska plattforms

?

Ursäkta?

Medlem

Mycket blandad respons. Ska gräva vidare om det för det såg lite fräsigt ut.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

Jag rekommenderar VARMT folk att testa spela i tvåspelarläget med en kompis. Det spelas på samma dator genom att man tex ansluter en xbox-kontroller och spelar på samma skärm. Spelet blir HELT annorlunda och man måste hjälpa varandra att ta sig förbi alla hinder. Fantastiskt roligt med coop.

Medlem

HAr spelet,som jag köpte via steam riktigt kul...är på sista banan nu..hmm jobbig

Medlem

Kan tänka mig att det är helt perfekt och underbart till konsol, har lirat det på PC och det förstör lite, sitta och köra det här spelet med tangentbord och mus tar bort lite tycker jag, och det är verkligen tokmysigt, grymt mysig musik, grafik och karaktärerna är helsköna så är det mysigt med berättaren mellan varje bana

Ni som funtar på spelet skulle jag vilja säga köp det till PS3an isåfall, kan tänka mig att det gör spelet mycket bättre, kan juh koppla in 360 dosan till datorn annars, kanske funkar fint det också

12
Skriv svar