Operation Flashpoint: Dragon Rising-film

Robot
Medlem
Operation Flashpoint: Dragon Rising-film

Ser faktiskt rätt nice ut.

Medlem
Skrivet av Sevenix:

Ser faktiskt rätt nice ut.

Håller med, får testa detta och bestämma om det blir Arma eller detta...

Medlem

Ser bra ut. Och känner man Codemasters rätt så lär det dessutom bli rätt polerat. Tyckte maskingeväret såg lite väl stabilt ut bara från hukande position. Så länge det inte blir en CoD-klon med auto healing och snabbknapp för granater så kan det nog bli rätt bra iaf.

Medlem

Ser ut som trailer för uppföljaren till Fyra nyanser av brunt.

Medlem

ser väl koj ut,men kan man inte prona ?


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Medlem

Det här ser mer ut som ett World in Conflict från marknivå än det soldatsim Codemasters utgav sig för att göra.

Jag har en känsla av att ett visst annat spel kommer vinna på walkover

Medlem

Ser väääääldigt mycket BF2 ut..

Medlem
Skrivet av AtreX:

Ser väääääldigt mycket BF2 ut..

E nog ganska mkt mer realistiskt än vad bf2 är... även om detta är en konsol titel.

Medlem

Kul att man till sist fick se lite in-game från fordon!

Hoppas någon gör en mod så man kan få <alt>+<mus>="rör endast huvudet medan jag springer framåt, så jag inte springer zick-zack framför mina lagkamrater för att titta höger/vänster och täcker deras LOF".


signatur

E6600 @ 3ghz | 4GB 800MHz DDR2 | P5N-E SLI | 2 x MSI GeForce GTX 260 896MB "Twin Frozr OC" (SLI) | Corsair 850W | Gigabyte Aurora Case

Medlem
Skrivet av AtreX:

Ser väääääldigt mycket BF2 ut..

Jag såg ingen bunnyjumping/dolphine diving...


signatur

E6600 @ 3ghz | 4GB 800MHz DDR2 | P5N-E SLI | 2 x MSI GeForce GTX 260 896MB "Twin Frozr OC" (SLI) | Corsair 850W | Gigabyte Aurora Case

Medlem

Jag har bara en sak att säga:
I KNOW I'M READY.


signatur

Make 'em laugh; make 'em cry; make 'em wait.

Ser väldigt B ut. Ser ut som att de har gjort en mod till BF


signatur
Medlem

Tycker det ser roligare ut än vad ArmA 2 är. Kört rätt mycket ArmA 2 och det är ju dels väldigt buggigt och väldigt öde. Inte många svenskar inne om man säger så.

Medlem

jag gillar vad jag ser, lite stela rörelser från gubbarna men hellre stela rörelser och väl fungerande spel än tvärtom som Arma2

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:

Ser väldigt B ut. Ser ut som att de har gjort en mod till BF

jag är inte förvånad av att detta kommer från en hardcore arma2 fanboy

Medlem

Tycker också det ser kul ut.

Köpte Arma2 och gillar det, men ett mer "lättsamt" spel med Codemasters sinne för polish och produktionsvärden kan inte bli helt fel heller.

Medlem

Kan ju knappast bli sämre än ArmA 2 iaf.

S_Z
Medlem
Skrivet av MaLiBu:
Skrivet av dofilusåkaffe:

Ser väldigt B ut. Ser ut som att de har gjort en mod till BF

jag är inte förvånad av att detta kommer från en hardcore arma2 fanboy

Säger killen som är en känd hardcore anti-arma/pro-DR fanboy

On topic, ser bättre ut än tidigare klipp. Gillar framförallt att de har "ordentlig" FLIR, nåt som BIS av outgrundlig anledning valde att inte ha med i Arma2 trots att det finns i VBS2 :/

Medlem
Skrivet av S_Z:
Skrivet av MaLiBu:
Skrivet av dofilusåkaffe:

Ser väldigt B ut. Ser ut som att de har gjort en mod till BF

jag är inte förvånad av att detta kommer från en hardcore arma2 fanboy

Säger killen som är en känd hardcore anti-arma/pro-DR fanboy

On topic, ser bättre ut än tidigare klipp. Gillar framförallt att de har "ordentlig" FLIR, nåt som BIS av outgrundlig anledning valde att inte ha med i Arma2 trots att det finns i VBS2 :/

tro det eller ej men jag lirar Arma2 trots bristerna, det finns inget annat spel som Arma2 förutom Arma1 och OPF men jag är lite av en grafikbög också

Medlem

Skulle kunna vara Project Reality 2. Detta ser grymt ut!

Medlem

Artilleriexplosionerna såg maffiga ut

Inaktiv

Det här ser ut ut att utklassa Arma 2 stort.


signatur

CZorg will rise again...

Medlem

Nja, känns som ett större BF med en editor och en smula ""realism"". ingen känsla i spelet dock, iaf inte från vad man sätt hitintills

Medlem

Ugh..musiken tog kål på den trailern.

Inte är det BF-klass direkt.

Medlem

Tycker det ser skit ut, kolla bara på javelin och när tanken skjuter framför kameran, röret åker ju inte ens tillbaka...

Det ser för mycket konsol ut.

Jämför denna mot trailern: http://www.youtube.com/watch?v=S3iA5KCa16s

Medlem

Alltså grejen är väl den att ARMA har potentialen att bli något riktigt stort, tyvärr faller dem tidigt pga så många buggar och problem att det blir löjligt, jag är själv ett fan av Simulatorer samtidigt som jag gillar vissa semi-sims och arcade shooters.

Tyvärr efter köpet av Arma 2 kan jag bara konstatera att det inte är roligt pga alla problem, och nej det är inte pga att det är realistiskt , jag kör IL2, , DCS, RoF allt möjligt utan för att det är så förbannat ospelbart... speciellt multiplayer där man visionerar sig stora härliga realistiska strider inför varje BIS release.. för att sedan få ett laggigt jävla helvete.

Tyvärr men i detta fall offrar jag nog lite realism för en roligare och mer stabil upplevelse, dvs Operation Flashpoint 2 PC... jag gissar att det blir ungefär som Red Orchestra i realism lite mindre kanske.

Inaktiv

med tanke på att op flashpoint 1 ägde arma 1 lär detta äga arma 2

Medlem

Frågan är väl hur modvänligt OFP: DR är. Jag var ett stort fan av OFP p.g.a. hur lätt man kunde göra nya uppdrag.
Sålänge ARMA2 är modvänligare kommer jag nog tyvärr skippa OFP: DR.

Medlem
Skrivet av GarfieldPower:

Tycker det ser skit ut, kolla bara på javelin och när tanken skjuter framför kameran, röret åker ju inte ens tillbaka...

Det ser för mycket konsol ut.

Jämför denna mot trailern: http://www.youtube.com/watch?v=S3iA5KCa16s

Ser 10 ggr roligare ut än Arma 2, fienden reagerar på när de blir träffade till skillnad mot arma där du får en röd puff och en avbruten animation innan han faller till marken, ibland med ett ben som sticker in genom ett stängsel, jag gillar det som BIS vill uppnå med Arma, men de lyckas inte skapa en bra känsla av strid, det finns en bra spänning när man går med NV genom en skog, men när man väl börjar skjuta så känns det bara stelt.

Animeringen av kanonröret kommer de nog att implementera vad det lider, CM gör nya builds dagligen så mkt kommer nog att förändras, speciellt när vapenverkan är viktigt i designen.


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

12
Skriv svar