Operation Flashpoint: Dragon Rising-film

Medlem
Skrivet av simulacra:
Skrivet av GarfieldPower:

Tycker det ser skit ut, kolla bara på javelin och när tanken skjuter framför kameran, röret åker ju inte ens tillbaka...

Det ser för mycket konsol ut.

Jämför denna mot trailern: http://www.youtube.com/watch?v=S3iA5KCa16s

Ser 10 ggr roligare ut än Arma 2, fienden reagerar på när de blir träffade till skillnad mot arma där du får en röd puff och en avbruten animation innan han faller till marken, ibland med ett ben som sticker in genom ett stängsel, jag gillar det som BIS vill uppnå med Arma, men de lyckas inte skapa en bra känsla av strid, det finns en bra spänning när man går med NV genom en skog, men när man väl börjar skjuta så känns det bara stelt.

Animeringen av kanonröret kommer de nog att implementera vad det lider, CM gör nya builds dagligen så mkt kommer nog att förändras, speciellt när vapenverkan är viktigt i designen.

Det du nämner om stelheten kan jag bara hålla med om, även det du skriver om känslan håller jag med om, speciellt animationerna. Att man inte t.ex slutar ladda om sitt vapen när man blir ihjälskjuten är från OFP 1 och hänger fortfarande med.

Det jag verkligen hoppas är att pc versionen av spelet inte blir i närheten av konsol versionen, jag hoppas att det blir en riktig simulator med enorm realism.

Medlem

Haha, första sucken kom redan efter 11 sekunder, när en granat exploderade precis bredvid spelaren, men han bara springer vidare som att inget hänt. Det känns lite "As you can see, a grenade just exploded two feet away from me, it's nothing serious but I'm bleeding badly."

Naä, detta ser som sagt otroligt likt ut BF2, fast med lite bättre grafik. Det hade varit intressant för några år sedan, men idag finns det inget som kan mäta sig med ArmA2, som bara blir bättre och bättre varje dag med härliga moddar och patchar! Vänta bara på ACE2 och Distant Conflict, då jävlar!

Medlem

Jag har Arma 2 , jävlit kul men buggit! men det här ska jag ha med ser nice ut:up::D

Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Haha, första sucken kom redan efter 11 sekunder, när en granat exploderade precis bredvid spelaren, men han bara springer vidare som att inget hänt.

Naä, detta ser som sagt otroligt likt ut BF2, fast med lite bättre grafik. Det hade varit intressant för några år sedan, men idag finns det inget som kan mäta sig med ArmA2, som bara blir bättre och bättre varje dag med härliga moddar och patchar! Vänta bara på ACE2 och Distant Conflict, då jävlar!

Såg mer ut som en markträff av 50 cal:en kineserna sprutar med, samma träffmönster ser man senare efter att jänkarna börjat skjuta.


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Naä, detta ser som sagt otroligt likt ut BF2, fast med lite bättre grafik. Det hade varit intressant för några år sedan, men idag finns det inget som kan mäta sig med ArmA2, som bara blir bättre och bättre varje dag m

ok? för ingen skulle vara intresserad av att spela ett spel som bf2 idag? n1!

Medlem

Jag tycker faktsikt detta ser riktigt bra ut. Operation Flashpoint 1 gillade jag väldigt mycket, men föll inte alls för ARMA 2. Nu känns det som jag verkligen kan tänka mig en lite nerdummad version som liknar BF2 lite mer. Det är roligare och det är det enda jag är ute efter. Orkar fan inte med buggar, skitkass story och helt oinspirerat gameplay.

ARMA 2 kunde varit så mycket mer för det lyser verkligern igenom ibland, men alltsom oftast blir man bara besviken och uttråkad.

Jag ser verkligen fram emot detta!

Medlem

Om de släpper riktiga modverktyg till detta så överger jag bohemia interactives ruttna gamla spelmotor för gott.

Inaktiv

Har drömt om OpF: DR 2 nätter nu inom en enda månad, så jag är mer än redo Nästan som att jag ska ta fram kalendern o räkna ner dagarna xD

Medlem

Grafiskt så ser det modernt ut, det har animationerna, interfacet ser ut som ett spel som kommer från 2009. Så det har "tekniken", men det som gör mig riktigt skeptisk är att det känns "plastigt" ... jag får ett intryck av att det är en 'lek' snarare än atmosfären från ARMA2, där det intryck jag får direkt är solid realism.

Jämförelsen med BF2 handlar mer om att BF2 också ger intrycket av en lek snarare om intrycket av en realistisk stridssimulator riktad till de som fascineras av krig. Jag tror målgruppen för Operation Flashpoint 2 är främst tonåringar som vill ha "nå't häftigt o rolit, hehe", och jag tror att detta kommer att lyckas. Codemasters har överträffat sig själva, jag trodde att det skulle se mycket sämre ut.

Tror jag testar en demo ivf. men för mig är det inte någonting jag någonsin spelar hellre än ARMA2.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem

Skulle nog säga att OFP har större chans att skapa en bra stridsatmosfär, fienden verkar reagera på beskjutning, havok animerar kropparna som faller, förhoppningsvis så får vi lite till rop som "oh shit!" när saker händer dessutom, men ett rent soldatsim är det nog inte.


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem

Tycker det ser bra ut, mycket mer lätt tillgängligare än ARMA2 är. Man verkar inte behöva ha 60 tangenter för kunna styra gubbarna vilket jag tycker är det som stör mig mest i ARMA2, den överkursade styrningen. Men däremot så tyckte jag vapen ljuden lät lite klena. Codemasters borde titta på DICE grymma 3d ljudmotor i frostbyte motorn. Bästa ljudet i något krigsspel är i både BF BC och BF1943. Men är helt klart köpsugen!


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av HaZe303:

Tycker det ser bra ut, mycket mer lätt tillgängligare än ARMA2 är. Man verkar inte behöva ha 60 tangenter för kunna styra gubbarna vilket jag tycker är det som stör mig mest i ARMA2, den överkursade styrningen. Men däremot så tyckte jag vapen ljuden lät lite klena. Codemasters borde titta på DICE grymma 3d ljudmotor i frostbyte motorn. Bästa ljudet i något krigsspel är i både BF BC och BF1943. Men är helt klart köpsugen!

Nu tycker jag nog du överdriver en smula, det är som vilket soldatspel som helst, du går med wasd, lutar dig med q och e, och väljer om du ska stå sitta eller ligga ned med zxc.

Alla som gillar DR saknar smak. Basta skål


signatur
Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:

Alla som gillar DR saknar smak. Basta skål

Alltså seriöst, bara för man gillar DR saknar man smak?

Arma , IL2, Flashpoint , BF , Cod allt faller mig i smaken från arcade till semi-realism och realism.. Operation Flashpoint 2 ser ut att bli det Arma 2 aldrig blev, buggfritt, laggfritt och roligt..

Medlem

Detta spelet kommer bli så JÄVLA MYCKET BÄTTRE än ARMA2! Det kan jag lova!

Hoppas bara min PC klarar av detta.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av zauii89:

Alltså grejen är väl den att ARMA har potentialen att bli något riktigt stort, tyvärr faller dem tidigt pga så många buggar och problem att det blir löjligt, jag är själv ett fan av Simulatorer samtidigt som jag gillar vissa semi-sims och arcade shooters.

Tyvärr efter köpet av Arma 2 kan jag bara konstatera att det inte är roligt pga alla problem, och nej det är inte pga att det är realistiskt , jag kör IL2, , DCS, RoF allt möjligt utan för att det är så förbannat ospelbart... speciellt multiplayer där man visionerar sig stora härliga realistiska strider inför varje BIS release.. för att sedan få ett laggigt jävla helvete.

Tyvärr men i detta fall offrar jag nog lite realism för en roligare och mer stabil upplevelse, dvs Operation Flashpoint 2 PC... jag gissar att det blir ungefär som Red Orchestra i realism lite mindre kanske.

Håller med dig helt och hållet. ArmA2 är tyvärr inget roligt spel. Jag föredrar ArmA, OPF, och till och med CoD.
Men jag förstår att det finns många fanboys som inte vill inse att OPF 2 kan bli ett roligare spel än ArmA2. Men visst, ArmA2 kommer troligtvis vara mer realistiskt, men frågan är vad som väger mest...

Jag tror OPF 2 kan introducera krig-simulatorer till casual-gamers. Precis som OPF 1 gjorde för mig.

Efter besvikelsen med Arma2 demot står mitt hopp till ofp 2, så man får allt hoppas att codemasters gör ett bra jobb.


signatur

"Bättre sent än aldrig"

Medlem

Att det ska vara så jävla svårt att göra ett realistiskt spel som dessutom är skitsnyggt och o-buggigt... Hoppas verkligen dom inte har fördummat det här liret, men med tanke på att det släpps till konsoll så är det nog rätt kört.

DOCK så tror jag att det inte är jättesvårt att fixa en "realism"-mod till det här liret. Jag menar lyckades man göra Battlefield 2 realistiskt (Project Reality) så borde man väl kunna göra minst lika bra här. Allt hänger på hur lätt det är att skapa mods och hur det funkar att lira på nätet.

Medlem

Beror på hur realismen blir i slutändan, one shot one kill är ju redan i systemet, ballistiken ska de tydligen vara rätt inne på att simulera.

Det är svårt att sätta en gräns för realism i en genre som i sig är omöjlig att simulera.


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

S_Z
Medlem
Skrivet av TobbeW:
Skrivet av zauii89:

Alltså grejen är väl den att ARMA har potentialen att bli något riktigt stort, tyvärr faller dem tidigt pga så många buggar och problem att det blir löjligt, jag är själv ett fan av Simulatorer samtidigt som jag gillar vissa semi-sims och arcade shooters.

Tyvärr efter köpet av Arma 2 kan jag bara konstatera att det inte är roligt pga alla problem, och nej det är inte pga att det är realistiskt , jag kör IL2, , DCS, RoF allt möjligt utan för att det är så förbannat ospelbart... speciellt multiplayer där man visionerar sig stora härliga realistiska strider inför varje BIS release.. för att sedan få ett laggigt jävla helvete.

Tyvärr men i detta fall offrar jag nog lite realism för en roligare och mer stabil upplevelse, dvs Operation Flashpoint 2 PC... jag gissar att det blir ungefär som Red Orchestra i realism lite mindre kanske.

Håller med dig helt och hållet. ArmA2 är tyvärr inget roligt spel. Jag föredrar ArmA, OPF, och till och med CoD.
Men jag förstår att det finns många fanboys som inte vill inse att OPF 2 kan bli ett roligare spel än ArmA2. Men visst, ArmA2 kommer troligtvis vara mer realistiskt, men frågan är vad som väger mest...

Jag tror OPF 2 kan introducera krig-simulatorer till casual-gamers. Precis som OPF 1 gjorde för mig.

Vad som är "roligt" är ju högst subjektivt.

"Men visst, ArmA2 kommer troligtvis vara mer realistiskt, men frågan är vad som väger mest..."

För många är det just den biten, realismen alltså, som är det roliga och skulle gärna ha ändå mer av den varan om de fick välja (mig inkluderad). Själv är jag ett gammalt OFP fan som var väldigt besviken på Arma1 men är helsåld på Arma2 som känns mycket mer OFP är ettan gjorde enligt mig. Och som Mr. Bravo säger det blir bara bättre och bättre...

Jag skall definitivt testa DR, de senaste klippen ser klart bättre ut än de hemska klippen från E3. Väntar med spänning på att få se "hardcore"-videon som Codemasters har lovat. Har dock fortfarande väldigt svårt att tro att detta spel skall kunna ta mitt intresse från Arma2.

12
Skriv svar