Resident Evil 5 till pc i september

Robot
Medlem
Resident Evil 5 till pc i september

Coolt, ser fram emot att fler och fler spel i framtiden kommer att stödja 3d-vision. Det fungerar redan bra med flertalet spel och Far Cry 2 som jag kör nu blir riktigt snyggt. När utvecklarna anpassat med 3d-vision i åtanke blir det nog riktigt kul. I detta fall nog även skitläskigt...

Medlem

Ett riktigt jävla bra spel. Varvat det hundratals gånger. Har allting. Hittat allting och klarat av det på alla svårighetsgrader. Till PS3.

Finns ingenting mer för mig att göra med spelet. Slutet är lite dåligt faktiskt.

Ser fram emot en RE6.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Undrar om dom är lika lat att porta det rätt som dom gjorde med RE4.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Jag undrar hur detta kommer att funka till pc, spelet är så ju så anpassat för konsoll att det känns som att det inte kommer funka alls till pc. Men man får ju hoppas, bättre spel får man leta efter!

Medlem

Lord Payne: RE4 blev väl en smärre katastrof till PC?

Medlem

När jag lirade demot till Ps3 så tyckte jag att det kändes som man behövde en mus iallafall. Så jag tror det kommer bli bra mkt roligare på PC


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

grymt konsolspel, har special edition


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Inget riktig RE men hört att det är ett bra action lir iaf

Quake-konnässsör

Finns det musstöd är den viktigaste frågan! Om inte, varför ens släppa skiten till PC

Medlem

Långsammaste installern någonsin.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av almblad:

Finns det musstöd är den viktigaste frågan! Om inte, varför ens släppa skiten till PC

RE4 hade väl inte det? Om jag minns rätt så kom det en drös massa RE4 plugin till datorn som gjorde att man slapp dom där X fyrkant som kom upp så man fattade inte vilka knappar man skulle trycka på. Sen kom det ju med musstöd så hoppas på likadant.

Medlem

Jag köpte RE4 till PC och det är ett misstag jag aldrig gör om igen. Naiv som jag var trodde jag att spelet skulle gå att lira utan att ha tillgång till en handkontroll till PC:n, men icke. Det tog inte lång tid förrän jag alltså körde helt fast och inte kunde komma vidare för att jag inte hann göra tangenttryckskombinationerna.


signatur
Medlem

Det där med 3D Vision förutsätter att alla har lika perfekt syn på båda ögonen, vilket inte alla har och sedan krävs det en skärm som klara 120Mhz, min designskärm för 12.000:- klarar inte det, så jag undrar för vem denna funktion vänder sig till?

Medlem

Det luktar dålig portning!


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Man kan ju hoppas att de lärde sig läxan från RE4. Finns ju anledning att vara lite mer hoppfull den här gången, då jag har för mig att RE5 är utvecklat på ett framework baserat på PC, gjort för att underlätta portningar mellan olika plattformar.

I övrigt är det ett ypperligt spel, och jag hoppas verkligen att PC-användarna får en bra version så de också kan uppleva det.

Medlem

Ett litet typo på startsidan bara "Testa om din dator kär redo för zombieslakten."

Ska väl ändå vara "ÄR"

As you were!

Medlem
Skrivet av depthless:

Det där med 3D Vision förutsätter att alla har lika perfekt syn på båda ögonen, vilket inte alla har och sedan krävs det en skärm som klara 120Mhz, min designskärm för 12.000:- klarar inte det, så jag undrar för vem denna funktion vänder sig till?

Komplett säljer ett paket med en Samsung 22" 120Hz-skärm och 3D Vision-glasögon för ca 4900kr. Så det finns nog vanliga dödliga som har råd med det.

Ska ta och testa benchmark-programmet när jag kommer hem till en vettig dator igen. Hoppas att RE5 till PC inte är lika uselt som RE4 var.. Det spelade jag igenom när det kom till GC och det var grymt kul.

Inaktiv
Skrivet av depthless:

Det där med 3D Vision förutsätter att alla har lika perfekt syn på båda ögonen, vilket inte alla har och sedan krävs det en skärm som klara 120Mhz, min designskärm för 12.000:- klarar inte det, så jag undrar för vem denna funktion vänder sig till?

https://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=451112

Medlem

säger bara ass grymt spel! man vill bara köra när man kör benchmark i gameplay form!


signatur

When theres no more room in hell, the dead will walk the earth

Medlem

VILL HA DET NU :@


signatur

Googla först , fråga sen

Medlem

Testade precis benchmarkprogramet, och det var ruskigt snyggt när man drog upp inställningarna. Kanske bara var just för testsyften, men det kändes som att de hade tredubblat antalet fiender också. Det här kan bli hur bra som helst på PC med ett vettigt kontrollsystem.

Medlem
Skrivet av depthless:

Det där med 3D Vision förutsätter att alla har lika perfekt syn på båda ögonen, vilket inte alla har och sedan krävs det en skärm som klara 120Mhz, min designskärm för 12.000:- klarar inte det, så jag undrar för vem denna funktion vänder sig till?

Har man glasögon i vanliga fall så finns det plats att ha dom under 3D brillorna, så synfel borde inte vara ett problem.

Medlem

har precis testat det kör på 1920x1080 AA x4 flyter på fin fint 40-70 fps.

Intel Core 2 Duo E6550 2.33GHz
RAM 2GB
Grafikkort EAH 4850 1GB

Medlem

Testade igenom benchmarken med 1680x1050, 4x aa och blur, allt annat på högsta. 30-50 fps hela tiden.

Däremot måste han ha sugit hårt han som spelade, haha, gud vad jag garvade.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Snyggt var det så det räckte och blev över. Men spelet är inget att hänga i granen tycker jag. Kul som satan första gången jag spelade igenom det men andra gången var det väldigt mediokert.

Något stöd för mus verkar det inte bli då det inte fanns någon bindad vid inställningarna för kontrollerna och när dom spelade så använde dom knappast en mus, satan va kameran hoppade.
Kul att folk med bara PC får chansen att spela det dock och om man nu mot förmodan kan använda en mus så lär det bli rejält mycket roligare än på konsol.

Medlem
Skrivet av Åke Vader:

Jag köpte RE4 till PC och det är ett misstag jag aldrig gör om igen. Naiv som jag var trodde jag att spelet skulle gå att lira utan att ha tillgång till en handkontroll till PC:n, men icke. Det tog inte lång tid förrän jag alltså körde helt fast och inte kunde komma vidare för att jag inte hann göra tangenttryckskombinationerna.

Fail,

Anledningen till att mus inte stödjes var pga att de skulle bli som att ha AIM Bot, spelet blev löjligt lätt med mus, det märktes när pluginet dök upp.

Klarade av det med pil-tangenterna utan problem, håller dock med om att det var en av de sämsta portningarna någonsin , då GCUBE ikoner dök upp i mellan sekvenserna.

Medlem
Skrivet av Håkan:

Lord Payne: RE4 blev väl en smärre katastrof till PC?

Har för mig att Re4 porten till dator var ej gjord av capcom och därför sög den, men efter ett tag kom det en massa community patchar som gjorde det 100ggr bättre. Dem senaste PC versionerna av spel från capcom har gjorts av dem sjävla och har varit skit bra så som SF4 och DMC4, så man får hoppas att kontrollerna är bra på Re5, för prestandan och grafiken var superb på benchmarken.

Medlem
Skrivet av almblad:

Finns det musstöd är den viktigaste frågan! Om inte, varför ens släppa skiten till PC

Det fanns en bra mod att ladda ner som gav perfekt mus stöd till RE4.

Medlem

min dator käkar zombies till frukost tydligen. 6000+ HD4850 6GBRAM, 1680x1050 High/no AA DX10 - 50fps

12
Skriv svar