Command & Conquer 4 kräver internet

Medlem
Skrivet av NiXPhoenix:

Så man är ett troll bara för att man tycker folk ska betala för de produkter de använder? Man är ett troll för att man inte sympatiserar med svenskfientliga piratpartiet?

Mm.

Medlem
Skrivet av unavailable:
Skrivet av NiXPhoenix:

Så man är ett troll bara för att man tycker folk ska betala för de produkter de använder? Man är ett troll för att man inte sympatiserar med svenskfientliga piratpartiet?

Mm.

Okej, då vet vi det!

Inaktiv
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Nu vet jag inte vad Tages är för nåt, men jag struntar i om företaget är nöjd eller inte eftersom det är fortfarande kunder som blir besvikna när dom inte kan köpa spelet ifråga tackvare detta "kopieringsskydd". Att vara online hela tiden är inget vettigt koperingsskydd för folk utan internet, det har vart vad jag har sagt hela tiden så jag vet inte riktigt var ditt inlägg vill tillägga eller komma någonstans.

Tages är ett kopieringsskydd som inte varit så enkelt att knäcka vad jag förstått. När det gäller svåra skydd att knäcka är antagligen Splinter Cell Chaos Theory med Starforce det som tagit längst tid, över ett år.

När det gäller online skydd finns vissa fördelar jämfört med andra skydd. Behöver ingen DVD i drive (som många skydd använder för singleplayer spel, vilket är skrot om man har många spel). Dessutom är det bra om man slipper registreringar av installationer, det är också ett skydd som gett många kunder problem.

Har man inget internet så får man acceptera att inte kunna spela alla spel. Det finns många andra begränsningar som man får acceptera i andra spel, t.ex. p.g.a hårdvara.

Ditt inlägg handlade om att skydd knäcks och är enbart "drabbar" kunder. Mitt svar handlade om att det finns svårare skydd, och att det skydd som C&C4 använder kan ha vissa fördelar för kunder (drabba dem mindre) än andra skydd. Svårt att förstå?

Inaktiv

Rent generellt så tycker jag det vore bra om de löste skyddet så att man kan spela offline under vissa perioder. Det vill säga på samma sätt som t.ex. Steam. Kan de göra det har jag inga problem med detta skydd.

Medlem

Efter den stora besvikelsen över c&c3 så är jag skeptisk till detta spel.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av ostmjuk hamster:
Skrivet av dofilusåkaffe:

Orka bry sig om sådana håller man inte med dom så är man tydligen dum eller Pirat. Hans logik är ju underbar.

Du har rätt, man borde inte besvära sig med att bemöta sådana inlägg, men ibland går det bara inte och så sitter man där igen och slösar bort sin dyrbara tid på provocerande inlägg. :\

ursäkta mig då...var rejält packad igår, vet att det inte är någon ursäkt men ändå.

sorry.

För min egen del så kan jag väl dra ett sträck över det som sagts för jag vet att en del blir väldigt konstiga när de får sprit i sig. Även nära vänner. Fast samtidigt tycker jag att det på samma gång är lite märkligt för jag själv blir ärlig (och snäll) när jag dricker.

Medlem
Skrivet av NiXPhoenix:

Och över hur vanligt det är med abbonemang där man betalar efter datamängd.

Majoriteten av internet abbonemang i USA är just av denna typ bland privatpersoner och är ett stort problem där tackvare att företagen har ungefär samma vision som kabeltv, där endast vissa delar av "internet" ska bli tillgängligt genom dom. Fanns en stor tråd på detta på FZ för ett tag sen, orkar dock inte leta upp den.

Men om du tror att internet är lika tillgängligt utomlands som i Sverige så kan jag inte säga så mycket mer än att du behöver resa mer.

Medlem

Fan skippar snart o köpa ny hårdvara kommer ju ändå bara skitspel nu för tiden längtar efter den gamla goa tiden.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av NiXPhoenix:

Och över hur vanligt det är med abbonemang där man betalar efter datamängd.

Majoriteten av internet abbonemang i USA är just av denna typ bland privatpersoner och är ett stort problem där tackvare att företagen har ungefär samma vision som kabeltv, där endast vissa delar av "internet" ska bli tillgängligt genom dom. Fanns en stor tråd på detta på FZ för ett tag sen, orkar dock inte leta upp den.

Ja du har verkligen mycket på fötterna måste jag säga!
Det enda du väljer att svara på är en mening i mitt inlägg och inte ens där kan du komma med något mer än "det är så".
Vad hände med ditt påstående om att Sverige skulle ha mer stabila internetuppkopplingar?
Och har du överhuvudtaget nån koll på vilka datamängder det rör sig om när ett spel skickar iväg statistik över användarens framfart till en server nånstans? Mer eller mindre försumbara mängder jämfört med multiplayer eller nerladdning/uppladdning.
Vad spelar det för roll om man har ett par hundra megabyte extra i upptrafik en månad när begränsningen ligger på 50 gigabyte.
Du och dina gelikar letar ju bara efter alla möjliga tänkbara och otänkbara problem för att få kritisera ett företag som försöker göra något åt piratkopiering.

Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Men om du tror att internet är lika tillgängligt utomlands som i Sverige så kan jag inte säga så mycket mer än att du behöver resa mer.

Ja det behöver jag säkert göra, själv behöver du ta fram svenskböckerna från skoltiden och försöka lära dig svenska ordentligt. Det heter inte "internet abbonemang". Det är en sak vi talar om här, inte två.

Inaktiv

EA har gjort så man får exp efter varje match. Man kan köpa nya gubbar, fordon & uppgraderingar via exp. EA vill inte att man ska en stil när man kör C&C 4. Det är därför man ska vara uppkopplad till nätet.
man får också exp via singleplayer också XD.

Skriv svar