Tales of Monkey Island: Launch of the Screaming Narwhale

Medlem

Tyckte spelet var OK .. dock 2h+ spelande så var det klart utan hint.
Fastnade bara ibörjan innan fattade allt sen var det bara o tuta o köra ^^ Ta över båten var andra gången resten flöt på.
Tror gick som det gjorde för att jag innan körde
Monkey island Special edition vilket var lite klurigare. => kom inte ihåg något från old version


signatur

Den som kan tala väl kan ljuga väl.

Medlem

5/5
Spelet är perfekt och i rätt körbana som sina föregångare, ny grafik men det balancerar dem med samma röstskådespelare

Och ni som säger att det är kort, det är bara en del av fem!

Klarat denna del och är mycket nöjd.


signatur

Illiud Latine dici non potest!

Medlem

Hur kul som helst. Köpte det idag ^_^

Medlem

Första delen var riktigt bra, ser verkligen fram emot nästa. Jag tror faktiskt att det bara kan bli bättre! Sen så tycker jag att den visuella stilen och grafiken är väldigt mysig och passande, är ett stort fan av gamla äventyrsspel i 2D men det var då, det här är nu. Man får anpassa sig helt enkelt. Personligen så är jag bara jävligt glad att vi ens får se en fortsättning av denna underbara serie!

nE
Medlem

Jag har letat runt på diverse sajter som säljer spel och hittar inte detta.
Är det något man köper online, typ som steam?

Är tacksam för svar då monkey island är verkligen värt att betala för.
Tänker fan inte ladda ner det, annars kommer det ju inte komma några fler mis om alla gör så

Medlem
Skrivet av nE:

Jag har letat runt på diverse sajter som säljer spel och hittar inte detta.
Är det något man köper online, typ som steam?

Är tacksam för svar då monkey island är verkligen värt att betala för.
Tänker fan inte ladda ner det, annars kommer det ju inte komma några fler mis om alla gör så

Japp, du kan köpa/ladda ner det på Steam.

Medlem

Ja det är väl inte så att Lucas Arts lämnar över produktionen till några nya människor direkt då flera på Telltale arbetat med just MI på tiden det begav sig

Medlem
Skrivet av Maister:
Skrivet av nE:

Jag har letat runt på diverse sajter som säljer spel och hittar inte detta.
Är det något man köper online, typ som steam?

Är tacksam för svar då monkey island är verkligen värt att betala för.
Tänker fan inte ladda ner det, annars kommer det ju inte komma några fler mis om alla gör så

Japp, du kan köpa/ladda ner det på Steam.

Det går också att ladda hem spelet från Telltales hemsida. Köper man alla fem episoder så får man en gratis Collectors DVD (frakt får man dock betala) med hela spelet fast den släpps ju naturligtvis först efter att alla episoder har kommit ut digitalt.

Skönt, då får man nåt att ställa i bokhyllan! Helst vill man ju ha sitt Monkey Island i en rejäl papplåda med en riktig manual och en kodsnurra... som det var förr i världen!

Medlem

åhå, dags att ta fram plånboken och logga in på steam och handla
Såg precis att det släpptes digitalt över stream


signatur

Stolt supporter av FZ.
"So, you would dance with a complete stranger, but despise being? near me?"

Medlem
Skrivet av Hawake:

åhå, dags att ta fram plånboken och logga in på steam och handla
Såg precis att det släpptes digitalt över stream

Köp hellre via Telltales hemsida, jag sparade ca 80 spänn på att göra det, funkar perfekt


signatur
Medlem

Förra spelet var ju också i 3D och jag tycker inte alls det är dåligt, en värdig uppfäljare till 3:an tycker jag.

Har inte testat det här nya än men efter den här recensionen blev man ju riktigt sugen

Medlem

Bilden för slideshow (eller vad det nu är) är buggad! Finns ingen bild för mig typ, men bra recension och kasst spel!

edit, okej Tompa!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Jag hade väldigt kul med episod 1 iaf och fick tillbaka en hel del minnen

Enda som var lite irriterande var den stela kontrollen

Fransmannen var solklar, dock så saknades några andra riktiga sido-karaktärer med personlighet

Gillade referensen att Stan hade sålt skattkartan, och jag hoppas både han och Murray dyker upp lite senare

Medlem

Alltså klart godkänt i och med att detta är 1/5 av spelet. Därmed kan de bli svårare? Som tidigare talare så fastnade jag bara ordentligt vid övertagandet av skeppet, uppfattade inte

(SPOILER!)
att de gick galant att försöka klättra över efter man lagt ner bomben i kallingarna när de inte gick att klättra innan, att rotera den funkade ju både före och efter, en smula ointuitivt om jag får säga.

(SPOILER SLUT!)
Finns de någon anledning att tanka ifrån steam?
32.99€ eller $34.95 är ju frågan, de senare är direkt ifrån telltalegames. Med dagens valutakurser så skiljer det ju nästan en hundralapp! Sen vet jag inte om steam-kunderna har möjlighet att få collector's edition hemskickat efter sista episoden.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem
Skrivet av DeKvittar:

Finns de någon anledning att tanka ifrån steam?
32.99? eller $34.95 är ju frågan, de senare är direkt ifrån telltalegames. Med dagens valutakurser så skiljer det ju nästan en hundralapp! Sen vet jag inte om steam-kunderna har möjlighet att få collector's edition hemskickat efter sista episoden.

Nej CE lär nog bara vara via Telltale, om det ens gäller för oss utanför Staterna? Spelar ingen större roll för mig, 280 pesetas för ett finlir är inte mycket att gråta i busken över om det bara är digitalt!


signatur
Medlem
Skrivet av DeKvittar:

Alltså klart godkänt i och med att detta är 1/5 av spelet. Därmed kan de bli svårare? Som tidigare talare så fastnade jag bara ordentligt vid övertagandet av skeppet, uppfattade inte

(SPOILER!)
att de gick galant att försöka klättra över efter man lagt ner bomben i kallingarna när de inte gick att klättra innan, att rotera den funkade ju både före och efter, en smula ointuitivt om jag får säga.

(SPOILER SLUT!)
Finns de någon anledning att tanka ifrån steam?
32.99? eller $34.95 är ju frågan, de senare är direkt ifrån telltalegames. Med dagens valutakurser så skiljer det ju nästan en hundralapp! Sen vet jag inte om steam-kunderna har möjlighet att få collector's edition hemskickat efter sista episoden.

Nu har jag inte testat köpa något från telltale, men fördelen med steam är just att du har det i steam, du kommer kan spela från alla datorer, automatiska uppdateringar m.m

Medlem
Skrivet av DeKvittar:

(SPOILER!)

Du har missuppfattat. Problemet var att mannen uppe på skeppet roterade tillbaks en. Efter att ha lagt bomben i kallingarna så försöker man återigen klättra över eftersom man vet att han kommer försöka veva tillbaks en men samtidigt ta bomben till sig. Försöker du bara veva dit bomben åker den tillbaks och smäller inte av i ansiktet på honom.

Inaktiv

Jag har nu klarat första delen, och denna delen var en riktigt kul episod, hoppas dem fortsätter lika bra!

Medlem

Köp! Köp!! KÖÖÖÖP!!!

Både detta och MI Special Edition!

Medlem

Stabilt spel som jag glatt ger 4 av 5 pirater. Visst, det gick snabbt att spela igenom men det är ju ett gäng delar kvar som kanske är klurigare.

Det var iallafall roligt och saknade inte utmaning helt så jag är nöjd. Att det är 3D är helt okej för min del.

Ska helt klart köra igenom nyversionen av originalet, har inte spelat det sedan Amiga-tiden.

Medlem
Skrivet av Zymac:
Skrivet av IceMan:

varför är dom så rädda för att göra spel i 2d?
det blir bättre, billigare, bättre och bättre.

Dom är lata, det är mer jobb att göra ett 2D spel för att du måste handrita varje frame i animationerna istället för att göra keyframes som dom gör i 3D och låta datorn räkna ut stegen imellan.

3d skalar dessutom lättare till olika upplösningar medans 2D oftast är låst till en.

Med det sagt: Misland ska vara 2D och gjorda i Scumm...

Curse of Monkey Island (trean) var höjdpunkten, med både underbar grafik och voiceactors och MURRAY förstås

Du är inte animatör va?

I 3D har du tre vinklar att tänka på, inte bara en låst kameravinkel. Rent jobbmässigt tar det minst lika lång tid, fördelen med 2D är att du kan göra ett par starka poser än en "flödande animation" medans du i 3D nästan alltid vill hålla en mjuk animation (förutom wallace och gromit-spelen kanske.. hehe.) Att låta datorn räkna ut hur det ska röra sig mellan poserna är kreativt självmord.

När det gäller animation är det inte bara "random" rörelser utan känslor, flöde, poser, vikt m.m... Här kan du läsa mer om du är intresserad, detta tillämpas i både 2D och 3D. http://en.wikipedia.org/wiki/12_basic_principles_of_animation

Erik


signatur

Frilansande animatör - Tidigare projekt: https://www.imdb.com/name/nm4133995/

12
Skriv svar