Rykte: HoMM 6 i görningen

Robot
Medlem
Rykte: HoMM 6 i görningen

det är inte bara http://hommkingdoms.uk.ubi.com/ då ?

Medlem

Kingdoms ser ut att vara så pass långt kommet att de nog redan har en lead game designer


signatur

I've been everywhere on Earth, even at the end of Excel

Medlem

Härligt med mer Heroes, men jag måste säga att jag fattar inte alls vad Kingdoms verkar gå ut på, dåligt förklarat på sidan. Det verkar vara ett MMO, men vad skiljer det från vanliga Heroes och öh, hur kommer det att funka tro?


signatur
Medlem

Ge mig en homm3 remake i ny galen grafik med lika bra soundtrack som homm2-3, så är jag nöjd. Nerfa diplomacy bara så vore det guld.

Medlem
Medlem

Hoppas hoppas det kommer till 360..är jätte stort fan av HOMM serien och har alltid tänkt varför dem inte släpper spelet till konsol..den är ju typ gjord för konsol tack vare turn base systemet.

chilla i sängen timtal med homm6 vore guld

Medlem
Skrivet av burkmopp:

Ge mig en homm3 remake i ny galen grafik med lika bra soundtrack som homm2-3, så är jag nöjd. Nerfa diplomacy bara så vore det guld.

Åååh det vore underbart, jag och kompisar sitter fortfarande upp hela nätter och spelar HoMM3! Helt otroligt kul spel!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av burkmopp:

Ge mig en homm3 remake i ny galen grafik med lika bra soundtrack som homm2-3, så är jag nöjd. Nerfa diplomacy bara så vore det guld.

Åååh det vore underbart, jag och kompisar sitter fortfarande upp hela nätter och spelar HoMM3! Helt otroligt kul spel!

En av dom få odödliga spelen, få är dom spelen som håller några månader, sällsynta är dom som håller flera år, men dom som håller i generation efter generation är mer än sällsynta.

Fann för ett tag sedan att vissa tracks till homm2 fanns i opera format, grymt imponerande musik det, eller vad sägs som barbarian? http://www.youtube.com/watch?v=6WCnjRlef_4

Spel görs inte med samma passion längre, ett homm6 hade antagligen känts som shovelware jämförelsevis, precis som dom innan.

Men lystna på mig, låter som en sur gammal gubbe, men visst fan saknar jag den tid då folk fortfarande hade skapelse glädje.

Med risk för att jag skulle de-raila den här tråden helt, så får jag ta å lugna ner mig nu.

Inaktiv
Skrivet av burkmopp:

Fann för ett tag sedan att vissa tracks till homm2 fanns i opera format, grymt imponerande musik det, eller vad sägs som barbarian? http://www.youtube.com/watch?v=6WCnjRlef_4

HoMM 2 hade dessutom underbar handritad grafik, därför har det spelet en speciell plats i mina minnen. Med 3:an och uppåt så var det 3D genererade karaktärer.

Som du säger, den operatiska musiken var helt underbar dessutom. Har orginalet i CD version, så jag har musiken någonstans. Den var i redbook version så det var högsta kvalite.

Medlem

Är beta testare i HoMM: Kingdoms, skulle inte förvåna mig ifall de behövde en ny lead game designer då spelet är relativt fattigt än så länge.

Medlem
Medlem

Skulle vara gött att se ett nytt, välutvecklat Might & Magic i klassisk RPG-stil istället för Heroes. Dom sista två, tre delarna som kom i serien var ju katastrof - det behövs en revansch.


signatur
Medlem

1-2-3 bra 4 dåligt 5an bra fast då var ju 2an och 3an helt klart bäst Detta blir att hålla ögonen öppna efter.

Medlem

YES! Äntligen längtar! 8)


signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

Medlem

Äntligen! Hoppas det blir mer likt 3an fast med lika underbar musik som i 4an!

http://www.youtube.com/watch?v=KByla_uGhro

Medlem

Homm är som Settlers. Fungerade första två spelen, sedan har det bara varit skit som gjort att spelen känt sega och utdragna. Kanske lite tightare spel och något efter 15 år kanske vore på sin plats?

Medlem

Ja, är det ett rollspel så är det knappast HoMM6.

Medlem

1:an lirade det bara för att få mig ett skratt ..rosa drakar..wiee!
2:an satt man lira för att det var förbannat kul
3:an ...hej då sommarlovet! klockrent spel som jag lirar än idag
4:an ...det kom, det sågs och det försvann snabbt från min hårddisk
5:an .heh...va? är det folk som lirat det


signatur

Nintendo Switch: SW-2771-7512-1037
Steam: Worebit
Xbox: Worebit
Ps4: Vorebit

Medlem

Utifrån vad 5'an & HoMMK visat verkar det ytterst troligt att någon uppföljare skulle vända den negativa trenden. WoG och H2 äre som gäller, sedan finns ju lovande projekt som VCMI för H3/WoG och FHeroes2.

Medlem

Jag lirar HOMM3 dagligen efter ett långt uppehåll på några år

Medlem

Skulle vara kul med ett nytt Might and Magic spel.

Medlem

Kom på att det även kan handla om en uppföljare till Dark Messiah?

Medlem
Skrivet av omgponies:

Skulle vara kul med ett nytt Might and Magic spel.

Gamla skolans Might and Magic. Fy tusan vad kul de spelen var. Mina största stunder var nog i sjuan när man sprang in och snodde skatterna i Titan's Stronghold eller vad det nu hette. Hade man tur så överlevde man med en karaktär, men det var det värt!
Annars var det där kortspelet helt klockrent (Archmage eller vad hette det?)!


signatur

Murphy's lag är min ofrivilliga livsfilosofi.

Medlem
Skrivet av Malignant:
Skrivet av omgponies:

Skulle vara kul med ett nytt Might and Magic spel.

Gamla skolans Might and Magic. Fy tusan vad kul de spelen var. Mina största stunder var nog i sjuan när man sprang in och snodde skatterna i Titan's Stronghold eller vad det nu hette. Hade man tur så överlevde man med en karaktär, men det var det värt!
Annars var det där kortspelet helt klockrent (Archmage eller vad hette det?)!

Haha! Det kommer jag ihåg, Titan nästet var ju livsfarligt, men o så mycket skatter! Och landet med demoner, titaner och drakar var ju ballt med, fast då fick man ta sig igenom den där labyrint-grottan med massa behomths. Det var tider det

Medlem

Hade New World Computing fortfarande varit vid ritbordet kanske jag hade höjt ögonbrynet en aning men serien tvärdog när det övergick till 3D så intresset är väldigt svalt.

Jag gillade Ironfist-storyn som spände över Heroes 2, Might & Magic 6, Heroes 3 och Might & Magic 7. Det blev som en sammanvävning av spelen. Those were the days:'(


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Håller med Gortie. Ett nytt Might & Magic hade varit högintressant.


signatur

Man verdirbt einen Jüngling am sichersten, wenn man ihn anleitet, den Gleichdenkenden höher zu achten, als den Andersdenkenden

Medlem

Jag vill ha ett nytt HOMM! Jag spelar fortfarande HOMM5 + alla expansioner idag! Så jävla roligt och bra spel! Men spelar det tog bara mot datorer... Men fortfarande roligt! Men försöker så ofta jag kan spela med folk!

Hoppas ett HOMM5 kommer!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av burkmopp:

Ge mig en homm3 remake i ny galen grafik med lika bra soundtrack som homm2-3, så är jag nöjd. Nerfa diplomacy bara så vore det guld.

Aah, if only dreams came true.


signatur

Noooo, that's ignoraaaant...

Medlem

Jag saknar 3DO

Vilken nostalgi känsla man får när man tänker tillbaka på Heroes 2, 3 och 4, 3 var ju bäst!

Might and magic serien har alltid haft bra spel musik också!

12
Skriv svar