Alan Wake till pc i Microsofts händer

Robot
Medlem
Alan Wake till pc i Microsofts händer

Alltså det kommer inte, fu Remedy


signatur

Hej! jag är ny här.

Medlem

Men vad F*n!?
Jag ser fram emot det här spelet väldigt mycket, men inte tillräckligt mycket för att köpa en Xbox360...

Hoppas verkligen att MS bestämmer sig för att släppa till PC också!

Inaktiv

bullshit


signatur

The definition of insanity?

Medlem
Medlem

Plattformar: PC, Xbox360, PS3
Utvecklare: Remedy Entertainment
Utgivare: Microsoft Game Studios

Något känns fel ...

Inaktiv

Nu blev jag ganska övertygad att det blir en 360 exklusiv historia.... se på fable 2..


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

Inaktiv
Skrivet av Zpiritual:

Plattformar: PC, Xbox360, PS3
Utvecklare: Remedy Entertainment
Utgivare: Microsoft Game Studios

Något känns fel ...

om du kollar närmare så ser du att PS3 versionen är nerlagd. Vilket nog PC kommer bli ganska snart också...

Inaktiv
Skrivet av Hix0r:

Precis, undra just vad det betydde:P

Måste säga att jag känner lite "jaha" över det här spelet nu. I början var jag jäkligt pepp men nu nja.. av de filmer man sett på senaste verkar det mer betonat på konsollaction än stämning. Fast det är ju en väldigt ogrundad känsla då dom inte släppt speciellt mycket.

Medlem

Fan ta Remedy


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Jag kände på mig (och gör fortfarande) att spelet inte kommer komma i närheten av PC.


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

Får väl bli ett köp till 360n då da. Hade föredragit det på datorn men.

Medlem

Varför är alla sura på Remedy? Det är MS som bestämmer. Inte så konstigt om de vill ha spelet exklusivt till sin konsol.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

jag tror iallafall det kommer släppa den till windows 7 titta på halo 2 pc vista exl. så vrf inte på w7 som blir en riktigt stor HIT jämfört med vista

Medlem

Folk är sura på Remedy för det är dom som gör spelet och skulle tro att de äger rättigheterna till viss del om de inte sålt det till MS för att de skulle bli utgivare. Det är ju Remdy som valt MS som utgivare. Fanns ens xbox360 på marknaded när de börja utveckla spelet?

Jag kommer inte köpa spelet till xbox360 skulle varit givet köp på PC om inte kontroller/UI osv varit ned dummat för konsol. Hatar consol spel på PC med auto aim som inte går att stänga av och att spelet blir för jävla lätta på svåraste läget pga det är gjort för konsol kontroller.

Medlem

playstation 3 då?

jag har väntat på spelet sedan första dagen... ska jag nu inte få spelet till mitt ps3?

ska jag verkligen behöva köpa xbox bara för ett spel?


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem
Skrivet av rolle90:

playstation 3 då?

jag har väntat på spelet sedan första dagen... ska jag nu inte få spelet till mitt ps3?

ska jag verkligen behöva köpa xbox bara för ett spel?

Om du nu verkligen har väntat så hårt och vill ha spelet så är inte 3000 kronor dyrt för en 360 elite.

Testa att börja jobba så kommer du ha råd att skaffa både konsol och spel när det väl kommer...

Gnällungar är det värsta jag vet...

Medlem
Skrivet av mog2:
Skrivet av rolle90:

playstation 3 då?

jag har väntat på spelet sedan första dagen... ska jag nu inte få spelet till mitt ps3?

ska jag verkligen behöva köpa xbox bara för ett spel?

Om du nu verkligen har väntat så hårt och vill ha spelet så är inte 3000 kronor dyrt för en 360 elite.

Testa att börja jobba så kommer du ha råd att skaffa både konsol och spel när det väl kommer...

Gnällungar är det värsta jag vet...

*high five*


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Nåja, Micro$hits fel ifall de inte vill ge ut spelet till sitt eget operativsystem. I så fall har de förlorat ett stort lass kunder, däribland mig. Tack och god natt.
(Och nej, jag tänker INTE köpa en 360 bara för A. Wake, då får det lika gärna vara.)


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

KoP
Medlem

Shit happens. Hade ändå tänkt köpa det till 360'n. Alan dyker säkerligen upp på pc'n förr el. senare ändå.

Medlem

Alltså vafan.. vill microsoft förstöra pc marknaden eller... DIEEEE

Medlem

Jaha det förstog man jävla M$ vad var meningen att hålla på med en PC version överhuvudtaget då. Men jag tror ändå lite på att MS släpper till PC

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Hix0r:

Eoscode! Men jag missade det inledande "-tecknet. På FZ kör vi en egen formateringskod som kör vi kan länka till företag, spel, användare, bilder och så vidare med lite enkel kod. Läs mer här.


signatur
Medlem

Lägg ner whinet... ni ALLA som köper spel o sånt borde väl förstå att Microsoft köper upp alla jävla bolag

Medlem

I helvete heller att jag skaffar en X360 för att endast spela Alan Wake. Remedy gör ett mycket stort misstag ifall de beslutar för sig själva att tappa PC versionen i golvet och skiter i att limma ihopa det.

Medlem
Skrivet av Mooe:

I helvete heller att jag skaffar en X360 för att endast spela Alan Wake. Remedy gör ett mycket stort misstag ifall de beslutar för sig själva att tappa PC versionen i golvet och skiter i att limma ihopa det.

Nu är det ju alltså inte Remedy som "beslutar"...

Medlem

kan inte vara lätt o vara en pc-fanboy i dagens värld...då 98% av alla spel släpps på konsol firsthand, hur kan man kalla sig en gamer då?


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av rolle90:

playstation 3 då?

jag har väntat på spelet sedan första dagen... ska jag nu inte få spelet till mitt ps3?

ska jag verkligen behöva köpa xbox bara för ett spel?

Men snälla. Jag trodde den där diskussionen var nerlagd. Ryktena om att den skulle komma till ps3 är gamla och det var länge sen det skrev om att den inte skulle komma till ps3.

12
Skriv svar