Natal även till Windows?

Robot
Medlem
Natal även till Windows?

Undrar när porr-industrin anammar denna nya teknologi...


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Det är på tiden att det händer något spännande på video-konf-sidan så det är väl välkommet.

Medlem
Skrivet av Greger:

Undrar när porr-industrin anammar denna nya teknologi...

Vilket användningsområde skulle denna teknik ha inom porr?

Förklara tack :$


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem

Djup-penetrering förstås!


signatur
Medlem

Inte bara jag som har haft porr tanken med natal alltså?


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

Undrar när nån kommer på att natal och andra rörelse teknologier i spel skapar mördare för nu kan ju folk faktiskt träna rörelser som kan DÖDA folk OMG...

Medlem
Skrivet av Greger:

Undrar när porr-industrin anammar denna nya teknologi...

i lol'd


signatur

Killzone 2 förhandsbokat! : DD

Medlem

Hmm, vad ska man med det till, människor behöver röra på sig, inte sitta still...

Inaktiv

Låter Awesome enligt mig. Snart kommer det vara fullt av Bill Gates skämt här slår jag vad om

Medlem

Nvidias 3D glasögon + Natal = 3D video chat.

Ska bli kul å se vad folk kommer på med den här teknologin, speciellt på PC då det inte finns några begränsningar alls.

Medlem

Intressant.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Kunna flytta filer mellan kataloger i Windows med hjälp av mina händers rörelser. AWESOME!!!!!!!!!

Medlem
Skrivet av Greger:

Undrar när porr-industrin anammar denna nya teknologi...

HAHAHA

Klart det kommer till PC.

Hade inte MS gjort det hade det varit någon annan under ett annat namn.

Blir kul som ett TrackIR-liknande tillbehör.

Medlem

Jajaja, en Natal till Windows tack

Medlem

Haha, Gregers inlägg var klockrent

Inaktiv

Jag skulle vilja se den här teknologin användas i en företagskonferans. Ett gympapass framför webbkameran!

En vacker dag kanske Microsoft presenterar annat än en förkonstruerad familjevideo där deras sensor används, då kan man tro på det. Inte ens Wii har några fullt fungerande rörelsesensorer än, inte ens med sin uppgradering som kom nyligen. Samma skit i ny förpackning...bara den extra meter räckvidden som var bra.

Medlem

Segas, du har inte sett alla videos med Natal tydligen... Finns flera som är "Live" och tycker att det ser förvånansvärt bra ut. Men har du bara sett den kommersiella reklamen så förstår jag men leta lite till innan du klassar den som skit i en ny förpackning.

Medlem

Även om jag hellre hade sätt sony's kontroll, så är jag glad över nyheten och vad som kan komma med tiden, men inte direkt hypad. Först kommer väll natal, med lite skit spel/program som stöder ver.1 natal, men efter ett par år så kanske det kommer till användning och funkar bra.

Medlem
Skrivet av Segas:

Jag skulle vilja se den här teknologin användas i en företagskonferans. Ett gympapass framför webbkameran!

En vacker dag kanske Microsoft presenterar annat än en förkonstruerad familjevideo där deras sensor används, då kan man tro på det. Inte ens Wii har några fullt fungerande rörelsesensorer än, inte ens med sin uppgradering som kom nyligen. Samma skit i ny förpackning...bara den extra meter räckvidden som var bra.

Tekniken fungerar, tro mig. Jag har haft tillgång till precis den kameran som används i Natal (3Dv-Systems ZCam) och de små testspel som 3Dv-Systems utvecklat. Om man läst något om bildigenkänning och datorseende inser man ganska snabbt att det blir enormt mycket lättare att tracka något med hjälp av en kamera om man får tillgång till djupdata.

Att Wii "inte ens har fullt fungerande rörelsesensorer" säger ingenting. Wii fungerar ju med accelerometrar och en ir-kamera i kontrollen som kan tracka 4 punkter, en gammal teknik som funnits länge! Det nintendo gjorde var inte direkt att släppa "top of the line"-teknik. Sättet att använda tekniken på var inovativ, men tekniken i sig var det inte.

Inaktiv

kan de inte göra typ en robot av natal kameran som kan lära sig och veta människor rörelser .sen så kanske de gör en som kan laga mat med hjälp av kameran


signatur

OG GANGSTA PARTY

Medlem
Skrivet av burkmopp:

Även om jag hellre hade sätt sony's kontroll, så är jag glad över nyheten och vad som kan komma med tiden, men inte direkt hypad. Först kommer väll natal, med lite skit spel/program som stöder ver.1 natal, men efter ett par år så kanske det kommer till användning och funkar bra.

Varför det?
Sony's handkontroll är ju samma sak som Wii-moten fast i ny förpackning, Microsoft försöker iaf förbättra tekniken innan de släpper en ny produkt (och inte en tvålkopia).

Precis som de öppnade för trådlösa Mikrofoner så tror jag Natal kommer att ha många framtida användningsområden (inom många industrier), allt handlar om att få tekniken att fungera så bra som möjligt innan man släpper den. Vi konsumenter ogillar att beta-testa ny teknik till fullpris

Medlem

Att behöva vifta på armarna när man spelar spel är ett otyg. Är kul någon minut sedan blir det jobbigt. Sedan så är det såklart kul att det kommer nya kontrollmetoder, vem vet, det kanske finns väldigt bra tillämpningar för detta.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Sony's handkontroll är ju samma sak som Wii-moten fast i ny förpackning, Microsoft försöker iaf förbättra tekniken innan de släpper en ny produkt (och inte en tvålkopia).

erm, natal är samma som eyetoy fast i ny förpackning så fall. herr påläst där

Medlem
Skrivet av TruB:
Skrivet av Grumbledock:

Sony's handkontroll är ju samma sak som Wii-moten fast i ny förpackning, Microsoft försöker iaf förbättra tekniken innan de släpper en ny produkt (och inte en tvålkopia).

erm, natal är samma som eyetoy fast i ny förpackning så fall. herr påläst där

Herr yxskaft, läs på lite själv innan du hoppar på folk!

Natal använder sig av en "kamera" som består av två kameror, en som tar vanliga bilder och en som tar IR-bilder. Med hjälp av de två bilderna samt avancerade algoritmer för signalbehandling går det att räkna ut 3D-koordinater för varje pixel. EyeToy använder sig bara av en vanlig webkamera tillsammans med lite bildigenkänningsalgoritmer. Den extra koordinaten som en 3D-kamera levererar gör en väldig skillnad när man försöker tracka saker i en bild, vilket gör att Natal kommer vara långt mer än en ny EyeToy i ny förpackning..

Vad gäller Sonys kontroll så är det inte heller någon kopia av wiiMoten. Av det lilla jag sett av den så verkar den fungera genom att man har två kameror som tar IR-bilder, någon form av lampa som utstrålar IR-ljus samt en IR-reflexiv kontroll. Med hjälp av de två kamerorna kan man räkna ut en väldigt exakt position för kontrollen. Det är alltså en sorts omvänd WiiMote, eftersom WiMoten använder en kamera för att hålla reda på 4 IR-dioder, något som inte alls blir lika exakt. Jag tror dessutom att det som Sony visade på E3 var en tidig prototyp, tror den slutgiltiga versionen kommer se ganska annorlunda ut.

Medlem

naycon. missa du "så fall"? och var hoppa jag nån undrar jag också..

1
Skriv svar