43 miljoner döda i BF 1943

Robot
Medlem
43 miljoner döda i BF 1943

Grattis alla 1943 lirare

Medlem

Grattis Xbox!

Synd att Dice ej låter PC spelarna döda 43 miljoner, de skulle nog gjort det mycket snabbare

Medlem

hade hellre sett en bana som det var både flyg och inf och fordon på, denna kommer jag inte lira, är inget ess i luften

Medlem

Jag har helt missat att BF1943 kommer till PC. Det var helt klart en trevlig överraskning. Provade spelet på min PS3a men liksom med Killzone 2 så känns det bara inte riktigt rätt. Killzone var det första och sista FPS spelet jag köpte till min PS3'a.

Skönt att DICE kanske har lärt sig nu av sitt misstag att göra Bad Company konsol-exklusivt. Bra det! Kan knappt vänta på BF3, även om det säkert är 2 år bort..

Medlem
Medlem

Grymt skoj spel, svårt o slita sig när man väl börjat lira.


signatur

Lighting Artist, MachineGames
www.tomaslidstrom.com

Medlem

Ja du Gotti. Killzone 2 var ett fruktansvärt fiasko. Efterbliven kontroll och speciellt styrningen. Sämsta kontrollen jag någonsin rört. Mitt Killzone 2 står och dammar bland PS3 högen av spel.

Ska försöka klara ut det snart iallafall så jag har det gjort. Betalade ju för skiten. Eller vänta... Jag fick det gratis...


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Inaktiv
Skrivet av Remus:

Ja du Gotti. Killzone 2 var ett fruktansvärt fiasko. Efterbliven kontroll och speciellt styrningen. Sämsta kontrollen jag någonsin rört. Mitt Killzone 2 står och dammar bland PS3 högen av spel.

Ska försöka klara ut det snart iallafall så jag har det gjort. Betalade ju för skiten. Eller vänta... Jag fick det gratis...

Varför klagar du då?


signatur

War never changes.

Medlem

Det gick snabbt.

Vad har KZ2 med BF1943 att göra Remus?


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Coral Sea var inte som jag hade hoppats på. Men men


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Detta lir måste man ju testa, ska lungt införskaffa de till PS3:an!
Förstår inte folk som har svårt med FPS på konsol, klart det tar ett tag att komma in i kontrollerna men som med allt annat så lär man sig till slut! Alla hinder är till för att man ska komma över/förbi dem..

Medlem

Jag han ju bara döda sisådär 20 st av de 43 miljonerna.. aja drog mitt strå till stacken, typiskt att proggar alltid har minst tid att spela spel.

Medlem

Grattis ni 360 lirare som bidrog till detta. Ni vann den fighten över oss ps3 spelare.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Inaktiv

De borde ha satt fragsen på 1943 miljoner istället, det hade vart en utmaning det

Inaktiv

Yey! Xbox FTW!

Inaktiv

Ändå så hade ju 360 serversproblem i början. (i alla fall hos mig) något som ps3ans spelare inte hade om jag får tro forumen rätt. Lite överskattning av storheten hos ps3 dice?

Inaktiv

Kom väl till 360:n först och de slängde till servrar till båda konsolerna i samma takt så att PS3:an skulle slippa strul. SÅ de underskattade sig själva snarare kaparntheman.

Medlem

Nice, gz och gj. Synd att inte PC får göra samma sak (varför inte? ) det hade säkerligen gått mycket fortare men det är ju kul att ha ett globalt uppdrag om man kan säga så. ^^

Edit: Står ju att det går att köpa för 1200 MS points, vilket man får när man spelar (eller?) och i så fall, hur lång tid tar det att nå 1200 poäng?

Medlem

Man får inte poängen när man spelar. Det är en valuta som man köper för riktiga pengar och sedan spenderar på olika saker på Microsofts onlinetjänst.

Det gick verkligen snabbt, får jag säga.

Medlem
Skrivet av Th3fUrY:

Detta lir måste man ju testa, ska lungt införskaffa de till PS3:an!
Förstår inte folk som har svårt med FPS på konsol, klart det tar ett tag att komma in i kontrollerna men som med allt annat så lär man sig till slut! Alla hinder är till för att man ska komma över/förbi dem..

Detta förstår inte jag riktigt, det finns ju möjlighet för ägarna av en konsol att stoppa in möss och tangenbord till sina konsoller, eller det kommer bli möjligt med en ny firmware och så vidare, varför gör då inte utvecklarna det möjligt att köra spelen med tangentbord och mus också då, så slipper folk klaga.
Och möjligheten blir att konsollspelarna kan spela mot PC spelarna, utan nå handikapp eller får höra en massa ord om orättvisa och så vidare.


signatur
Medlem
Skrivet av Th3fUrY:

Förstår inte folk som har svårt med FPS på konsol, klart det tar ett tag att komma in i kontrollerna men som med allt annat så lär man sig till slut! Alla hinder är till för att man ska komma över/förbi dem..

Det handlade inte om att det var svårt eller så. Jag gav Killzone 2 en ärlig chans, jag kom in i kontrollerna och hade inga svårigheter så. Jag lirade det aktivt i flera flera veckor online och jag gillade det. Men känslan var aldrig riktigt på samma sköna nivå som på PC i t ex Modern Warfare eller andra FPS lir. Men det är väl en smaksak helt enkelt.

Skrivet av Tingström:

De borde ha satt fragsen på 1943 miljoner istället, det hade vart en utmaning det

Haha förs nu fattade jag vaffö det var just 43 milj kills snacka om accesstid

Skrivet av SirMauser:

Jag han ju bara döda sisådär 20 st av de 43 miljonerna.. aja drog mitt strå till stacken, typiskt att proggar alltid har minst tid att spela spel.

Jamen du kanske dog en 100 ggr så tänk åt det hållet istället som jag:P:D


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Inaktiv

Jag älskade demot, så jag ska alldeles strax dra och köpa lite MS Points.

Medlem

köra fps spel kommer alltid kännas konstigt vs mus och tangentbord, jag vet inte varför har också spelat alla år med aldrig riktigt kommit in i det. på pc är det väldigt enkelt men konsoller och fps är bara konstigt.

Inaktiv

Nice att Xbox 360 vann!

Nån som vet hur mycket det har sålt till vardera?

Medlem

återigen varför grinar folk på att spela fps med handkontroll? konsol fps multiplay måste ju vara den jämnaste form av online gaming som finns idag för folket du spelar emot sitter med precis samma hårdvara som du gör och det är även svårare att fuska med konsol spel. så kan vi inte droppa hela handkontroll är sämre grejen. Riktigt tråkigt att läsa om det varje gång det kommer ett fps till konsol.

Kul ide DICE funderar på att införskaffa detta till PS3an och hjälpa till

Medlem
Skrivet av showerguy:

Nice att Xbox 360 vann!

Nån som vet hur mycket det har sålt till vardera?

Det lär ha sålt betydligt mer till 360. Battlefields största marknad är väl rimligtvis USA och där finns det ca dubbelt så många 360 än PS3.

360 är väl också mer ansedd som en FPS-konsol jämfört med PS3 på grund av Halo med uppföljare så fler FPS-spelare lär ha valt 360 före PS3.

Medlem
Skrivet av Remus:

Ja du Gotti. Killzone 2 var ett fruktansvärt fiasko. Efterbliven kontroll och speciellt styrningen. Sämsta kontrollen jag någonsin rört. Mitt Killzone 2 står och dammar bland PS3 högen av spel.

Ska försöka klara ut det snart iallafall så jag har det gjort. Betalade ju för skiten. Eller vänta... Jag fick det gratis...

Kontrollen är inte lätt det kan jag hålla med om. Men det ger sig efter en stunds spelande. Att säga att det är ett fiasko är att överdriva något kopiöst. Bara för att du inte kan ge spelet tid och sätta dig in i kontrollen är enbart ditt fel. Självklart hade KZ2 gynnats av att ha samma kontroll som tex cod4 men då skulle folk klagat över att det var en klon i sci-fi miljö. Dessutom, testa spelet med den senaste patchen. Använde high precision mode" och ställ upp känsligheten på nästan max. Då ska det bli enklare.
BTW. Sämsta kontroll jag har varit med om är i Resident evil 5 denna generation. Känns som man är ett enda stort kylskåp som knappt kan röra sig. Att man dessutom inte kan skjuta och gå samtidigt...saknar ord.

On topic: BF1943 ä galet kul och fungerar hur bra som helst på konsol. Att folk klagar är ja...trångsynta pc spelare? Inte för att vara elak men så känns det.
Men de som endå envisas med att spela med mus, använd denna då som fungerar perfekt med ps3:an. http://www.ps3kungen.se/shop/product_info.php?products_id=311...

595:- + frakt


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv

Hahaha grats. Xbox spelare kör verkligen hårt! men jag spelar ps3 och älskar den ändå ^^ hoppas vi får den snart

123
Skriv svar