43 miljoner döda i BF 1943

Medlem

Oj helvete vad snabbt det gick xD


signatur

Game long and prosper

Medlem

xbox spelarna van över Hitler?


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

haha lite fördelar får vi PC spelare då
upplåst från början


signatur

"Framtidens fascister kommer kalla sig Anti-fascister"
- Winston Churchill

Medlem
Skrivet av ImpossibleFFS:

Kom väl till 360:n först och de slängde till servrar till båda konsolerna i samma takt så att PS3:an skulle slippa strul. SÅ de underskattade sig själva snarare kaparntheman.

Coral Sea-utmaningen började samma dag, den 10/7 för båda konsollerna. Ingen hade ngt försprång utan började på lika villkor.

Laddade ner det igår och satt som klistrad hela kvällen, fungerar bra med bara 24 spelare vilket var mitt största skepsis.

Inaktiv
Skrivet av iCake:

haha lite fördelar får vi PC spelare då

upplåst från början

smaken är som baken... kanske en fördel för de lata som föredrar att få allt givet till dem på ett silverfat. jag tycker själv att det låter som en kul grej att låta alla spelare kämpa mot ett gemensamt mål, förutom att spöa skiten ur motståndarna och vinna vill säga

Medlem
Skrivet av asdfg:
Skrivet av ImpossibleFFS:

Kom väl till 360:n först och de slängde till servrar till båda konsolerna i samma takt så att PS3:an skulle slippa strul. SÅ de underskattade sig själva snarare kaparntheman.

Coral Sea-utmaningen började samma dag, den 10/7 för båda konsollerna. Ingen hade ngt försprång utan började på lika villkor.

Laddade ner det igår och satt som klistrad hela kvällen, fungerar bra med bara 24 spelare vilket var mitt största skepsis.

Har folk redan glömt att 360 började säljas 2 år före ps3 och 360 kostar hälften så mycket ?
Så självklart så kan mer folk köpa Battlefield 1943 på Xbox 360 eftersom det sålts mer av Xbox 360 ?
Självklart så kan ju det inte bli lika många spelare på ps3 och lika många kills.

Inaktiv
Skrivet av IceMan:

xbox spelarna van över Hitler?

naaa, kamasaki piloter o tobaks-tuggande jänkare.

Medlem

Ett mycket roligt spel när det funkar, mitt PS3 har totalhängt sig ett par gånger när jag spelat.
Synd också att man inte kan stänga av ljudet från andra spelares mikrofoner. Enormt störande, kan ju inte ha något ljud på alls.

Medlem
Skrivet av asdfg:

Coral Sea-utmaningen började samma dag, den 10/7 för båda konsollerna. Ingen hade ngt försprång utan började på lika villkor.

Det är väl självklart att Xbox-spelarna hade en fördel då det började säljas en dag tidigare och fler hunnit köpa det. Du tror väl inte att alla som spelar detta köpte det första dagen?

Medlem

Fan va sugit att man får vänta mer på PS3. Men fullt förståeligt när de släpptes en dag före till Xbox och fler har en Xbox, dom flesta som har båda lär ha köpt de på Xbox, men jag missade helt att de släpptes och köpte de på PS3 istället :S

Medlem

Tog vadå? En vecka? Tillsammans så dödade XBL och Playstation Online(eller what not) lika många som dog i hela andra världskriget. Jag vet inte om det är sorgligt eller komiskt.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

grattis xbox ägare

och kommigen alla ps3 ägare, är jag den enda som fragar eller?


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem
Skrivet av Saarela81:

återigen varför grinar folk på att spela fps med handkontroll?

För att det är en så pass mycket sämre upplevelse. Egentligen är det ganska orättvist att överhuvudtaget jämföra. Det är som att jämföra bilkörning med att köra permobil. Visst, du kan ta dig fram men det är segt som sjutton och du styr med tummen

Medlem

För PC-tangentbordshandikappade gamers finns det en produkt som går under namnet Frag FX V2 .

Peace!

Medlem
Skrivet av Johan:
Skrivet av Saarela81:

återigen varför grinar folk på att spela fps med handkontroll?

För att det är en så pass mycket sämre upplevelse. Egentligen är det ganska orättvist att överhuvudtaget jämföra. Det är som att jämföra bilkörning med att köra permobil. Visst, du kan ta dig fram men det är segt som sjutton och du styr med tummen

Hah, mjoo, men att det kommer upp så fort det är en nyhet om ett fps konsolspel gör det rätt tjatigt. XBL spelarna fick 43 miljoner kills, låser upp en ny bana och ett nytt spelsätt.. och du tycker det är jobbigt att spela med handkontroll!

Who gives a fudge? Det är väl isåfall ditt problem och inget någon annan orkar höra om eftersom det bevisligen finns enheldel spelare som kan lira med handkontroll.

Medlem
Skrivet av Johan:
Skrivet av Saarela81:

återigen varför grinar folk på att spela fps med handkontroll?

För att det är en så pass mycket sämre upplevelse. Egentligen är det ganska orättvist att överhuvudtaget jämföra. Det är som att jämföra bilkörning med att köra permobil. Visst, du kan ta dig fram men det är segt som sjutton och du styr med tummen

Du låter inte LITE dryg du
Säger att det "är" en så pass mycket sämre upplevelse.

Den åsikten får väl stå för dig själv och är knappast fakta som du försöker framhäva det.

Många upplever säkert att många spel, även vissa fps, är en bättre upplevelse med handkontroll.
Många spel utvecklas ju primärt för konsoler och handkontroll nu för tiden och portas sedan till pc (vilket är lite trist tycker jag som gammal pc-räv).

Visst, precisionen med mus och keyboard är enorm, men det är inte samma sak som "känsla".

Även kontroll har ju vissa fördelar, man kan styra sina rörelser med en analog spak istället för en knapptryckning etc.

Återigen, larvigt att jämföra de två.

De komplementerar varandra.

Tydligen är konsolfps uppskattade och många gillar att panga med handkontrollen, tycker siffrorna talar sitt tydliga språk:)

Blir så trött på tjafset om vad som är bäst.
Tror de flesta gamers har pc och konsol idag, i alla fall de som är vuxna.

Det blir liksom så mycket "min ps3 är bättre än din 360!" sandlådenivå över det hela.

Låt folk lira på konsol och ha kul, om du själv inte uppskattar fps på konsol så behöver man faktiskt inte spela.

Medlem

Redan. Grattis alla Battlefield 1943 spelare!!


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

Har inga problem att spela med handkontroll och jag är en inbiten BF spelare sen 1942 kom (pc), känns som en dålig ursäkt att skylla på kontrollen. Det var någon ovan som refererade kontrollen som bil vs permobil.... Jag skulle vilja säga att det är skit bakom ratten inte bilen det är fel på, lär er spela eller så får ni vänta på pc versionen. Ingen poäng i att sitta och gnälla om nått ni varken spelar eller tydligen inte klarar av att spela.... kids.

Medlem

Grattis Xbox 360
Battlefield med handkontroll går alldeles utmärkt, men jag funderar faktiskt på att vänta på PC-version av detta spel.
i hopp om att autoregen försvinner det känns verkligen inte battlefield utan medics.
sen ska FF också finnas.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Wow...det gick snabbt.

Medlem

Hörde att det var billigt och kul till PS3 så funderar starkt på ett köp.


signatur

Rawr

Inaktiv
Skrivet av ImpossibleFFS:

Kom väl till 360:n först och de slängde till servrar till båda konsolerna i samma takt så att PS3:an skulle slippa strul. SÅ de underskattade sig själva snarare kaparntheman.

Det var det som jag menade... Strunta i första dagen men sedan de BÖRJADE utmaningen så hade jag fortfarande problem med lagg och många med mig om man får tro på andras forum inlägg. Detta är något som jag inte har märkt att ps3 spelare har klagat på. Men alla nhl servrar och all andra skitspel som EA har går väl före.

Medlem

Kör aldrig fps eller skjutaspel överhuvudtaget online på konsoll,
men Battlefield 1943 har lockat ut mig ut i pangpang onlinevärlden på konsoll.
Köpte det på ps3 igår och det är minst sagt ett höjdarlir även för en noot so good fps snubbe på konsol online.

Medlem

det mest spännande är väl att det kan bli sån buzz över coral sea.. eller har den banan blivit rolig helt plötsligt?


signatur

Gärna flärd, men först en rejäl lavett

Medlem
Skrivet av Remus:

Ja du Gotti. Killzone 2 var ett fruktansvärt fiasko. Efterbliven kontroll och speciellt styrningen. Sämsta kontrollen jag någonsin rört. Mitt Killzone 2 står och dammar bland PS3 högen av spel.

Ska försöka klara ut det snart iallafall så jag har det gjort. Betalade ju för skiten. Eller vänta... Jag fick det gratis...

Fiasko , nu tror jag du pratar för dig själv , de va ju succé ( alltså enligt försäljning, betyg osv ) Kontrollen va mer menningen för realismens skull , men dom har ändrat de där lite med senaste uppdateringen

Medlem
Skrivet av Tassel:

Grattis ni 360 lirare som bidrog till detta. Ni vann den fighten över oss ps3 spelare.

Håller med där , ett stort grattis, och ännu mer grymt att ni spöade skiten ur oss ps3 ägare så hårt med frags :):up:

Medlem

Skitspel DeLuxe


signatur

Håna en konsolspelare om dagen , det är bra för magen(och spelbranschen).

Inaktiv

Ett väldigt bra spel som jag verkligen kan rekommendera!

Var beredd på att det fortfarande är instabilt och laggigt. Jag är övertygad om att dom kommer att lösa de problemen inom kort.

Medlem

För att var ett arkadspel så är det grymt bra, hoppas på en mappack. Tror inte dom kan ignorera att VI vill ha fler banor då spelet har blivit så populärt!

Medlem
Skrivet av Joavels:

Ett mycket roligt spel när det funkar, mitt PS3 har totalhängt sig ett par gånger när jag spelat.
Synd också att man inte kan stänga av ljudet från andra spelares mikrofoner. Enormt störande, kan ju inte ha något ljud på alls.

Du hör ju bara folk från din squad så kan ju alltid byta squad, eller stänga av sånt snack helt och hållet i dashboarden.

Coral Sea funkar faktiskt riktigt bra, då den inte går ut på att bomba hangarerna denna gång utan att ha flest flygplan i luften mitt på kartan. Så det blir rätt bra med stora dogfights. Synd bara på att flygplanen är så mycket segare i detta än i 1942 så man kan inte göra speciellt många manövrar utan blir oftast oändliga cirklar tills någon tröttnar eller det kommer någon annan in och skjuter ner ena parten.

Men mappack vore sjukt trevligt, gärna nån bana med mycket stridsvagnar för det saknas verkligen. En bana med lite schyssta öppna fält och täta skogsdugnar att plöja igenom och smyga i vore klockrent, gärna med 6-8 stridsvagnar per sida så det kan bli lite rejäla stridsvagns fighter.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

123
Skriv svar