Tiger Woods PGA Tour 10

Robot
Tiger Woods PGA Tour 10

Spelgolf är spelgolf och kan inte bli mycket mer än så. Trodde vi, tills Wii fick en skvätt välbehövlig precision. Spelgolfen är fortfarande inte riktig golf men den närmar sig.

#ea, #nintendo


Medlem
Tiger Woods med MotionPlus - succé?

Lätt det bästa golfspelet som gjorts!

Flakmonkey

Ser fram emot när EA gör det till PS3 och stöd för Sonys trollspö... blir det bästa från båda världar då känns det som

Medlem

Vänta bara tills Natal släpps, då kan man ju svinga med sina egna klubbor

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Vänta bara tills Natal släpps, då kan man ju svinga med sina egna klubbor

Till frugans enorma glädje

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Vänta bara tills Natal släpps, då kan man ju svinga med sina egna klubbor

Tror dock en Wiimote/PS3-pinnen gör mindre skada på TVn än en riktig golfklubba om den skulle glida ur nävarna.


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Medlem

Det heter discgolf även på svenska, inte frisbeegolf.

Medlem
Skrivet av AkirA:

Tror dock en Wiimote/PS3-pinnen gör mindre skada på TVn än en riktig golfklubba om den skulle glida ur nävarna.

Inte nödvändigtvis

http://www.wired.com/images_blogs/photos/uncategorized/2008/0...

Medlem
Skrivet av mogvard:

Det heter discgolf även på svenska, inte frisbeegolf.

eller så säger man frolf

Medlem

Bra att ni gjorde recension med Motion-plus också. Det är nästan så att man vill köpa Wii bara för att få köra Golf med Motion-plus. Grafiken var inte heller så dålig enlígt mig. Fast så har jag ju inte kört någon utav dem "nya" konsollerna.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

Haha. så gör dom en recenson för Wii också! Härligt!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Någon fler än jag som märkt att spelarens skugga är avklippt vid torson på bilden?

Medlem

Hörde att Tiger har opererat ögonen med laser, kan det var på hans iniativ att det här spelet ska vara så verkligt som möjligt? Han har 20 / 25 vision idag, alltså mer än perfekt syn...

Medlem

Wii Motion Plus verkar ju som en riktigt bra pryl. Hoppas alla spelutvecklare tar tummen ur röven och skapar lite fina spel till den!

Medlem

Får min Motion Plus imorgon, lovar att det då ska golfas Tyckte t.om Wii Sports golf var roligt på sitt sätt än fast putten var så slumpartad. Ser verkligen framemot detta, och Grand Slam då, och kan pingisen i Wii Sports Resort bli välgjord så kommer Wii förhoppningsvis kunna se framemot en hel hög välgjorda spel

Medlem
Skrivet av mogvard:

Det heter discgolf även på svenska, inte frisbeegolf.

Aldrig någonsin hört någon kalla det discgolf. Frisbeegolf däremot är allmänt vedertaget. Heter det föresten inte Frisbee på engelska med? Så varför i hela friden skulle någon vilja kalla det discgolf som bara låter dumt och klumpigt att säga?

Kollade upp det på wikipedia, Disc golf (also called Frisbee Golf or "frolf"). Så får nog kalla det vad du vill.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv
Skrivet av Wardancer:
Skrivet av mogvard:

Det heter discgolf även på svenska, inte frisbeegolf.

Aldrig någonsin hört någon kalla det discgolf. Frisbeegolf däremot är allmänt vedertaget. Heter det föresten inte Frisbee på engelska med? Så varför i hela friden skulle någon vilja kalla det discgolf som bara låter dumt och klumpigt att säga?

Kollade upp det på wikipedia, Disc golf (also called Frisbee Golf or "frolf"). Så får nog kalla det vad du vill.

Delvis sant. jag kallar det också frisbeegolf. Dock så är frisbee det gemensamma namnet på de sporter som man använder en disc (plastbiten) i så som guts, ultimate och inte namnet på discen.

Medlem

Således är den korrekta benämningen för det som spelas i Tiger woods 10 discgolf. I discgolf (grenen som utövas) använder man sig av discar. Inte någon frisbee man köpt på en shellmack.

1
Skriv svar