Bättre fartygsbalans i Empire

Robot
Medlem
Bättre fartygsbalans i Empire

We like, yes!


signatur

Gamer since day one!

Inaktiv

De borde fokusera på att fixa bättre kampanj AI och diplomati. Som det är nu så har de ökat svårighetsgraden genom att göra AI:n totalt vansinnig. Den kan förklara krig trots att de är "very friendly", har handelsavtal, samtidigt som de ligger i krig med alla andra nationer runt sig och bara kan förlora på att gå i krig med mig också.

Spelet är dock bättre nu än det var vid release, men det är fortfarande inte så bra som många recensenter gjorde sken av. Speciellt IGN:s recension, som är ett skämt.

Medlem

Hmmm, det känns fortfarande som man bör vänta lite med att skaffa spelet.

Medlem

Vad sysslar de med?

Medlem
Skrivet av Buio:

De borde fokusera på att fixa bättre kampanj AI och diplomati. Som det är nu så har de ökat svårighetsgraden genom att göra AI:n totalt vansinnig. Den kan förklara krig trots att de är "very friendly", har handelsavtal, samtidigt som de ligger i krig med alla andra nationer runt sig och bara kan förlora på att gå i krig med mig också.

Spelet är dock bättre nu än det var vid release, men det är fortfarande inte så bra som många recensenter gjorde sken av. Speciellt IGN:s recension, som är ett skämt.

Håller med till 90%, kampanjkartans relation med battlekartan måste också förbättras.

IGN's recension var jag inte förvånad över, för när jag först spelade ETW så såg jag inte buggarna och allting var perfekt och vackert och det var typ det bästa spelet jag spelat någonsin. Men nu..


signatur

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Medlem

Fan jag måste sätta mig med det här spelet någon gång! Har haft det sen Mars men bara spelat två gånger


signatur

Game long and prosper

Medlem

Tänk om de kunde satsa lika mycket resurser på AI:n som på ögongodis. Shogun: TW är fortfarande det bästa spelet i serien enligt mig.

Inaktiv

Jag gav upp med det här spelet när alla besättningar revoltera trots lägst skatt, skit spel.

Medlem

Empire - Total Bugs... Har inte spelat deras spel just på grund av detta...

Medlem

Hoppades på att det var till Empire Earth... lol... nåja.

Köpte inte empire total war efter att de lämnat Medieval 2 fullt med buggar. Konsumentkraft!


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv

Nu har de en väldigt bra grafikmotor, och de har lyckats göra den multithreaded (v1.3) så prestandan är bra också. Hoppas verkligen att de lägger betydligt mer resurser på AI, diplomati och kampanjspelet till deras nästa release. Det kommer säkert en expansion, men jag tänkte på nästa spel.

Ett problem är att de lagt till avancerade båtslag vilket gör det svårt att tänka sig att de skippar sjöslag i nästa produkt. Det begränsar epok rejält (dvs de måste använda en epok med intressanta sjöslag).

Själv skulle jag gärna se en remake av Shogun t.ex. Mindre omfattning, men mer detaljerat (familjer, klan etc) och framförallt fokuserat på spelet och inte grafik etc.

Medlem
Skrivet av Javas:

Fan jag måste sätta mig med det här spelet någon gång! Har haft det sen Mars men bara spelat två gånger

Och jag, som förbokade, måste börja spela det mer - när jag får tid.


signatur

Make 'em laugh; make 'em cry; make 'em wait.

Medlem

Rome Total war är fortfarande det bästa spelet i serien med andra ord.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

1
Skriv svar