UFC-boss förbannad på EA*

Robot
Medlem
UFC-boss förbannad på EA*

En intervju av Dana white angående bla detta från mma weekly
http://www.mmaweekly.com/absolutenm/templates/dailynews.asp?a...


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv
Medlem

Bra att dom kör över EA.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

hahaha EA epic fail!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

cmd
Medlem

Enligt källan som det länkats till så har EA Sport redan signat med alla de största inom MMA..

Tror denna killen tror han äger världen och är lite tjurig för att de gått bakom hans rygg


signatur

Lead Gameplay Designer @ Digital Illusion CE
-- Alla mina inlägg är privata och har inget med min arbetsgivare att göra --

Medlem

Don't fuck with Dana. Skulle dom jävlarna hos EA ha.

Medlem

INTRODUCING FIRSTI!!! In the red corner, fighting out of Redwood City California Electronic EA Aaaaarts! In the blue corner, fighting out of Nevada, Las Vegas Daaaaanaaaaaaaa THE PRESIDENT Whiiiiiiiiiiite! EA are you ready? White are you ready? FIGHT!

Medlem
Skrivet av pwell:

INTRODUCING FIRSTI!!! In the red corner, fighting out of Redwood City California Electronic EA Aaaaarts! In the blue corner, fighting out of Nevada, Las Vegas Daaaaanaaaaaaaa THE PRESIDENT Whiiiiiiiiiiite! EA are you ready? White are you ready? FIGHT!

Hahaha, now Thats funny!
Hur som så tror jag nog inte många i UFC vågar gå emot Dana.. Blir lite kul om EA måste basera sitt på te.x. IFL, som enligt mig har betydligt lägre standrad..

Medlem

Grejen är att ufc är störst och inte alla fighters där borta har råd att nobba ufc.

ufc har väldigt restriktiva kontrakt på gott o ont.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av anon_72121:

Vaddå, det finns väl fler organisationer än UFC som håller på med MMA... IFL till exempel. Bas Rutten vill säkert va med på ett hörn också

UFC är helt klart den största, jämför NHL med Svenska Elitserien t ex.

Medlem

IFL är ju nedlagt sedan förra sommaren, för lite
tittare och konstigt format med lag som möttes
utan att man förstod varför...

Men Fedor som räknas som den bästa MMA-utövaren
pond för pound hittar man ju på WAMMA
(Afflictions events).
Där finns också Sylvia och Arlovski.

Strikeforce har Verdum.

Men det är rätt tunt med fighters av
god kvalité utanför UFC det är mest tungviktare.

DREAM har ju norska Joachim Hansen som
lättviktsmästare men är år efter, enligt mig, med
sina turneringar.

Nej jag tror EA såg att UFC:Undisputed gick bra
man kommer att använda fight Night motorn i
sitt MMA, och jag tycker inte den är lika bra som
UFC-motorn idag i alla fall.

Medlem

Man förstår ju att White är gnällig då han gick till EA om att göra ett UFC spel och dem säger att MMA inte är en riktig sport.

Medlem

Precis. Dana må vara ett rövhål men jag klandrar honom inte i detta fallet när EA sagt något sådant bara för att göra en helomvändning och gå över hans huvud direkt när de ser vilken stor framgång Undisputed blev.

Citat:

I went to EA Sports, he said. Know what EA Sports said? 'It's not a sport. This isn't a sport. We would never get involved in something like this.' We come out with a video game and now they want to come out with a video game? Fuck you.

Medlem

ÄGDA! EA kan fan dra åt helvete med sina felaktiga sätt!

Medlem

Kul att se
Har aldrig gillat EA, kommer aldrig göra

Medlem

Låter precis som EA. När det kommer till ett nytt spelkoncept så vänder dom ryggen till. Men när sedan någon annan använder detta spelkoncept och har testat det, - ja det då kan minsan EA också våga på sig det. Usch.

Medlem

Hahah! Gillar inte EA, speciell inte EA Sports, så detta var mer eller mindre en god nyhet!

Medlem

"You want to take this outside!?" Det är väl någon som kommit på "idéen" sent omsider och försöker köra det som egen grej...

Inaktiv

EA giriga, de vet alla, men Dana e precis lika god kålsupare själv

Inaktiv

Haha, gott att de förlorade den nya mjölkkon!

Medlem

aldrig i livet att de kommer göra ett bättre än undisputed ändå så ===)))))

Medlem

EA får la vända sig till Japan kanske? K1 och K1-max, om inte IFL nappar som nämnts tidigare.

UFC är stort, kanske störst, men inte ensamma om att leverera käftsmällar till tv-sofforna. K1 har filurer som skulle göra sig bra i spel oxå, Bob Sapp tex hahaha


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

klart det finns fler organisationer som kör MMA. men dom mest kända fighters kör ju i ufc.
å UfC är ett namn som till å med icke MMA fans känner till. dumt av EA att inte fixa ett samarbete.
bob sapp är väll inte kvar i K-1? såg han köra nå MMA fight för inte så länge sedan.

Medlem

Dana White är ju en pengakåt skitstövel.

Lyssna på vad Tito Ortiz (grym UFC-fighter som sa upp sig nyligen) säger om Dana White:
http://www.youtube.com/watch?v=8SLG7RpH4TE

Medlem
Skrivet av anon_72121:

Vaddå, det finns väl fler organisationer än UFC som håller på med MMA... IFL till exempel. Bas Rutten vill säkert va med på ett hörn också

Jag är rätt säker på att IFL konka, UFC köpte upp visa fighters där efter, inte många, men det var några iaf.

Medlem

IFL var ett skämt. UFC köpte inga fighters därifrån, det var snarare så att IFL var fyllt av avdankade UFC misslyckanden.

Skrivet av FL3JM:

Dana White är ju en pengakåt skitstövel.

Lyssna på vad Tito Ortiz (grym UFC-fighter som sa upp sig nyligen) säger om Dana White:
http://www.youtube.com/watch?v=8SLG7RpH4TE

Grym fighter? Han är en clown. Och om någon är pengakåt så är det Tito Ortiz, det är han fan världskänd för, det var därför han inte fick något nytt kontrakt med UFC. Trodde han var värsta superstjärnan trots att han inte vunnit en fight på 3 år. Allt som kommer ur Tito's käft skall tas med en nypa salt.

Medlem
Skrivet av Gotti:

IFL var ett skämt. UFC köpte inga fighters därifrån, det var snarare så att IFL var fyllt av avdankade UFC misslyckanden.

Markham fightas/fightades väl i UFC efter IFL? fast jag kan ha fel, vågar nog påstå han gjort/gör det iaf

Han kom ju iaf direkt från IFL ^_^

Medlem

Tacka vet jag gamla PRIDE (R.I.P.) där var det fart i matcherna. Och var det inte det så fick ena eller båda fightarna avdrag på gaget. Och att man både fick sparka och knäa den som låg på kanvasen. Man fick ju aldrig armbåga i PRIDE, men det tror jag berodde på att matcherna inte skulle brytas bara för att ena killen som hade dominerat matchen var tvungen av läkaren att bryta p.g.a blod ner i ögat. (Det var tal om att Dana i sin hybris med sina affärskontaker medverkade till att PRIDE dog). Men även EA kan ta och suga sin röv:evil:

Medlem

Lite synd att Dana alltid ska vara en riktig girigburk, tror dock han förlorar mest på det. EA har det fightingspel som har absolut bäst kontroller på marknaden. Undisputed är ett bra spel men kontrollen har inte den tyngden som Fight Night har. Men låt UFC vara med på spelmarknaden så kan dom hålla sin mediokra nivå, vilket är så synd för MMA sjangern har stor potential att bli riktigt bra spel. THQ har nu visat gång på gång att dom inte har nån riktig koll på hur man får ordning på kontrollerna, säger inte att Undisputed har en kass kontroll men en medioker. Synd att inte EA får vara med att ta spelet ett steg längre.

1
Skriv svar