Nyversionen av Monkey Island även till iPhone?

Robot
Medlem
Nyversionen av Monkey Island även till iPhone?

Dom där "jag" användare får många bra spel

Inaktiv

För att starta lite disskution, hur många här som äger en Iphone använder den som en gameboy? Ist för en DS eller PSP? Jag skulle ALDRIG kunna tänka mig spela på min iaf. Köpte den för att ha den, prylgalen som man är :P.

Medlem
Skrivet av Brandter:

För att starta lite disskution, hur många här som äger en Iphone använder den som en gameboy? Ist för en DS eller PSP? Jag skulle ALDRIG kunna tänka mig spela på min iaf. Köpte den för att ha den, prylgalen som man är :P.

Spelar rätt mycket på min, men spelen kan inte jämföra sig med dom på dedikerade portabla spelenheter. Det snackas mycket om iPhonens kraft, men den märks fanimej inte i spel -- antingen har spelutvecklare bara tillgång till en liten del av dess fulla prestanda eller så är snacket bullshit.


signatur

Aj, dina ögon!

Medlem

Allt med pekskärmar är ju brilliant till äldre tidens peka-klicka äventyr. Då man inte behöver någon annan kontroll funktionalitet alls.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Lirar The Curse of Monkey Island på min ipod touch, funkar hur bra som helst.

Medlem
Skrivet av Wardancer:

Allt med pekskärmar är ju brilliant till äldre tidens peka-klicka äventyr. Då man inte behöver någon annan kontroll funktionalitet alls.

Både ja och nej. Fördelen med de klassiska äventyrsspelen och en muspekare var ju att man kunde "scanna av" ett rum för att se vad som var användbart. Om du använder en pekskärm utan markör så måste man nästan veta vad som går att interagera med, eller så får det vara uppenbart rent grafikmässigt.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Jonis sant, går väl o lösa på något vis, med saker som reagerar när du pekar på dom men du måste trycka en gång till för att klicka på det eller nåt i den stilen.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

MFZ
Medlem
Skrivet av jonis:
Skrivet av Wardancer:

Allt med pekskärmar är ju brilliant till äldre tidens peka-klicka äventyr. Då man inte behöver någon annan kontroll funktionalitet alls.

Både ja och nej. Fördelen med de klassiska äventyrsspelen och en muspekare var ju att man kunde "scanna av" ett rum för att se vad som var användbart. Om du använder en pekskärm utan markör så måste man nästan veta vad som går att interagera med, eller så får det vara uppenbart rent grafikmässigt.

eller så gör dom som scumm-teamet gjorde och använder hela skärmen som en touchpad.

då kan man styra pekaren vart man vill och "scanna" som du säger.
fungerar ypperligt.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem

vad kommer det att kosta till xbox 360?

Skrivet av Brandter:

För att starta lite disskution, hur många här som äger en Iphone använder den som en gameboy? Ist för en DS eller PSP? Jag skulle ALDRIG kunna tänka mig spela på min iaf. Köpte den för att ha den, prylgalen som man är :P.

Spelar en hel del på den, just för att det går att ha med den överallt iomed telefonfunktionerna. Jobbigt att släpa på en extra manick bara för att spela lite då o då. Sen är jag ett fan av TD-spel och det finns det ju i överflöd till iPhonen....

Medlem
Skrivet av Sheikh Plisken:

eller så gör dom som scumm-teamet gjorde och använder hela skärmen som en touchpad.

då kan man styra pekaren vart man vill och "scanna" som du säger.
fungerar ypperligt.

Exakt. Jag har inte min nuvarande iPhone jailbreakad och saknar Scumm nått oerhört hehe.

Vi får hoppas att de gör en okay port av Monkey1-remaken!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av noaxark:

Det snackas mycket om iPhonens kraft, men den märks fanimej inte i spel -- antingen har spelutvecklare bara tillgång till en liten del av dess fulla prestanda eller så är snacket bullshit.

Grafiken är ju sjukt mycket bättre på iPhone än på te.x en DS dock. Kompisen har en iphone så jag har precis kollat in lite spel, blev väldigt impad. Den nya iphonen har väl mer än dubbla prestandan i spel dessutom. Både nytt grafikchip samt bättre cpu, lär ju bli bra mycket kraftfullare än någon annan portabel enhet.


signatur
KoP
Medlem
Skrivet av svanfors:

vad kommer det att kosta till xbox 360?

800 points.

Medlem

En utmärkt idé att lägga upp det i Appstore (Ap-Store )!

Och även om Iphone är överdrivet komplicerad att göra spel till så har den fet potential som spelkonsol. Det är gränssnittet som är problematiskt eftersom den inte har några knappar alls, men en del spel blir utmärkta. Worms till exempel.

Medlem
Skrivet av Black Waltz:

En utmärkt idé att lägga upp det i Appstore (Ap-Store )!

Och även om Iphone är överdrivet komplicerad att göra spel till så har den fet potential som spelkonsol. Det är gränssnittet som är problematiskt eftersom den inte har några knappar alls, men en del spel blir utmärkta. Worms till exempel.

Det är väl tvärt om? Den är ju rysligt enkel att utveckla spel till.

1
Skriv svar