Harry Potter och halvblodsprinsen

Robot
Harry Potter och halvblodsprinsen

Ännu ett Potter-spel - hur mycket mer orkar vi?


Inaktiv
Recension - nya Harry Potter

Rofl, grafiken verkar som 2000, och styringen har alltid varit sämst för Harry Pooper. Tänker verkligen inte införskaffa denna sketen.

Inaktiv
Flakmonkey

Kommer med största sannolikhet skaffa detta... Diggade förra spelet och det här ska vara som det fast mer och bättre...

To each his own

Edit:
Såg att det här var Wii-versionen - är PS3 och 360-varianten jag har hört gott om och tänker skaffa när den går nere lite i pris.

Inaktiv

Älskar såna här sågningar haha:D

Medlem

Harry Potter titlarna funkar inte i svensk översättning, blir alldeles för komiskt att man ens ska tänka på att ta dem på alllvar...

Medlem

Alltid trevligt att läsa en rejäl spelsågning innan frukost.

Medlem

Grafiken ser rätt okej ut för att vara till Wii, fast då går jag ju bara efter bilderna.

Medlem

haha! Dagens roligaste läsning hitills!

Om spelet åker ner i sverkers papperskorg, så blir det filmen som gäller


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Älskade de andra Harry Potter spelen. En del hade jag till Pc och något till Ps. Riktigt underhållande spel Att skaffa poäng till elevhemmet och vinna känndes så himla bra. Har för mig att Quidditch i Första spelet till PC var bland det roligaste jag gjort i ett spel när jag var mindre. Leta gömda skatter och dylikt i Hogwarts var kul.
Men denna Wii versionen kommer jag verkligen inte skaffa. Möjligt att jag köper Ps3 versionen senare. (Om jag inte redan har typ 10 spel på kö före det)


signatur

Rawr

Medlem
Citat:

Förutom den taskigt berättade storyn berikas spelet med grafik som verkar vara hämtad från Nintendo 64-eran. Texturerna är så lågupplösta att man knappast funnit det acceptabelt ens i ett spel från den tiden.

Hade det här släppts äns till föregående generation så hade grafiken blivit hyllad.
Finns ingen anledning i att ta i från tårna.

Inaktiv

Noll respekt för sina kunder.

Medlem
Skrivet av bapelsin:
Citat:

Förutom den taskigt berättade storyn berikas spelet med grafik som verkar vara hämtad från Nintendo 64-eran. Texturerna är så lågupplösta att man knappast funnit det acceptabelt ens i ett spel från den tiden.

Hade det här släppts äns till föregående generation så hade grafiken blivit hyllad.
Finns ingen anledning i att ta i från tårna.

Efter som skillnaderna mellan Gamecube (prev.gen) och Wii är marginella så har jag svårt att se mig acceptera spelets grafik då ens. Finns bra mycket vackrare skit till wii, och ännu fler vackrare titlar som är bra.

Medlem

Well, huvudsaken filmerna är bra!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Avstängd

Ner med Harry Potthead!

Medlem
Skrivet av Weez21:

Rofl, grafiken verkar som 2000, och styringen har alltid varit sämst för Harry Pooper. Tänker verkligen inte införskaffa denna sketen.

Precis min mening. Undrar om de återanvänder grafikmotorn från De Vises Sten?
Skärmdumparna var i alla fall riktigt, riktigt obehagliga.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Inaktiv

Måste köpa... NOT!

Medlem

Harry borde gå på pottan istället:P


signatur

cags

Medlem

Dom har förstört Quidditch (stavning?) helt också och gjort att man faktiskt nästan inte behöver styra själv alls, jag har spelat första spelet och nästan alla mellan och nu även det här (hos en vän) och jag sitter hellre och spelar första, det var sjukt mycket roligare än den här skiten.


signatur

Killzone 2 förhandsbokat! : DD

Medlem
Citat:

Böckerna om J.K. Rowlings trollkarl har trollbundit (ordvits med stil!) såväl gamla som unga, och det med en relativt enkelt berättad historia om en pojke och hans livsöde som trollkarl.

Nice ... eller snarare OK. Delvis tycker jag inte att det är så mycket ordvits, eftersom ordet ofta används som metafor - så även här, om du inte menade det som en hint till ditt möjliga förakt över Harry Potter-fenomenet.
Vill även poängtera att det är inte alltid är så lätt att skriva något så bra, accepterat, och stort (som Potter-serien blivit) som det kan verka. Dock så hjälper det ju med inspiration (eller ska vi kalla det "plagiat"?).


signatur

Make 'em laugh; make 'em cry; make 'em wait.

Medlem

Hah, precis innan jag klickade på länken till recensionen tänkte jag "det här kanske ändå blev okej, licens-spel har ju blivit lite bättre på sistone" men icke! Vilket skräp.

Det första Harry Potter spelet, som släpptes 2001, var faktiskt rätt bra, iallafall som jag minns det (det var ju ett tag sen).

Medlem

den olidligt långa listan med spel som skulle behöva de där marknads förarna

Medlem

Att dem inte ansträngde sig mer med spelet. Dem första 3 spelen var bra men sen gick det utför. 5:an har jag inte ens vågat prova (mer än demo till PC) av rädslan att förlora glädjen till dem gamla spelen.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

Om det finns en nude patch (som i Lara Croft) så går nog spelet hem hos präster iaf...

Inaktiv

Spelen drar ju skam över filmerna...

Medlem

det var ingen höjdare !!


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Beställde Collectors edition idag! man får trollspö och hatt!

Medlem
Skrivet av FL3JM:

Om det finns en nude patch (som i Lara Croft) så går nog spelet hem hos präster iaf...

Hahah no doubt

Medlem

heh, filmlicens-spel ftw.
Nåja, grafiken verkar åtminstone vara bättre än den i Sims 3...

Medlem

Filmen är fett bra! Boken lika bra fast på ett annat sätt. Men spelet, njaa jag är skeptisk till EA's nya titel.


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

1
Skriv svar