Battlefield Heroes

Robot
Battlefield Heroes

Var god tag plats på valfri flygplansvinge: Dice bjuder på en gratisresa till andra världskrigets serietidningsaktiga slagfält där granater spammas och stridsvagnar knuffar soldater tio meter upp i luften. Say what?

#battlefield-1942, #battlefield-1943, #team-fortress-2, #battlefield-2


Medlem
Testat - Battlefield Heroes

Som rescenten säger, detta spel ska liras i korta doser. Kändes att det blev tråkigt i längre perioder. Samt tråkigt att man bara får behålla sina nya kläder i max 7 dagar...

Medlem

Commando = Sniper, Närstrid med kniv
Gunner = Stort maskingevär/tank
Soldier = Allround/support

Medlem

"...commando (stor kille med maskingevär), soldier (allroundkille) eller sniper (som det låter: krypskytt)"

Cammando är väll ändå krypskytten, blev lite fel där Gunner ska det vara där det står "cammando"

Mycket roligt spel som helt klart är värt att lira! Men man blir less efter någon månads spelande, perfekt till lan:en där man kan lira med/mot varandra.

Bästa mapen måste vara victory village som soldier. Skirmish är för stor (om man inte är en gunner) och bayside är något mittemellan som passar alla klasser.

Medlem

Måste hålla med om att det är ett mycket magert spel och man blir ganska trött snabbt.
Men eftersom det är gratis så måste man ändå säga att det är bra jobbat från Dice.
Dock ser jag ingen direkt framtid för BF:H med sina micro payments då spelet i sig är ganska tråkigt.

Medlem

Väldigt tråkigt är det, BF1943 ska det va


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Håller med er andra, spelet blir väldigt snabbt tråkigt. Är bara en massa upprepning av det tråkigare slaget.

Medlem

Spelet var bar kul i en vecka


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Bra recension, och håller också med den på många punkter. Fast skulle vilja gå lite längre och säga att spelet är mer av en besvikelse.

Vill gilla spelet för att de torkade lökarna ska få smak av mer Battlefield. Så istället för att avslappnat invänta kommande releaser med detta, vill jag detta mig ifrånstöta för att hungrigt sukta efter ett vettigt BF-lir. Det sagt inser jag nog också att jag då kanske inte är målgruppen, för det jag saknar mest med BF Heroes är känslan, för där finns ingen.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Instämmer! Detta är ett spel som håller i korta doser då och då för att det ska vara roligt. Fördelen jag kan se med detta är att få med lite vänner på LAN som vanligtvis inte spelar FPS och vill slänga pengar på det. Plus att det går utmärkt att spela på sin laptop.

Medlem
Medlem

Spelade betan och kände som många ovan att det fungrade bäst i korta doser, men, efter ett litet uppehåll blir man sugen igen och det är onekligen lättare att få med polarna på en timme BFH om man har tråkigt än att lära dem BF2.

Tror att det kan bli en stor håltimmesdödare i skolorna eller fredagslir på jobbet innan afterwork.

Medlem

Detta spel är väl fortfarande i Betastadiet?
Fast öppen beta!
Det kommer ju att komma fler kartor med mera.
Och sen är det ett causal spel, vilket är tänkts att spela då man har lite tråkigt och inget annat för sig, alltså i korta doser.


signatur
Inaktiv

"Whohoo vi måste också hänga med på Cellshading när TF2 blev så populärt!" Det är min första tanke om det här spelet.
Sen tycker jag inte att det ser så strålande ut direkt, känns som att de ska lägga allt krut på BF3 ist för det här.

Inaktiv

Tf2 var ju knappast först med celshading + att detta spelet ser faktist inte så dumt ut på högsta inställningarna. Dessvärre blir det tråkigt efter ett tag men ändå ganska kul att lira med polarna när man inte har lust och lira cs/wow

Medlem

Testade det här spelet för ett tag sen och jag tröttnade nästan direkt.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Korta doser ja, det är guld att varva några rundor i BF2 med det här spelet.

Medlem

Blir ännu roligare om man har några kompisar och spelar över Teamspeak. Det är det jag gör. Dra med dina vänner (det är ju gratis!) och röj!

För övrigt kan man nu köpa kläder som håller permanent (för lite mer pengar så klart!).

Happy gaming!

Medlem

roligt i någon timme ibland bara.

Medlem

Jag tycker det är tråkigt pga att det är segt och att det är 3e persons vilket gör att känslan försvinner mackabert.

Medlem

Vad tänkte DICE?

"Vi gör ett bra nytt WW2-battlefield... och så gör vi ännu ett fast det bör suga."

Medlem
Skrivet av Ramrod:

Detta spel är väl fortfarande i Betastadiet?
Fast öppen beta!
Det kommer ju att komma fler kartor med mera.
Och sen är det ett causal spel, vilket är tänkts att spela då man har lite tråkigt och inget annat för sig, alltså i korta doser.

Just det där med casual är vad jag tycker är lite knepigt med BF:H, för det känns inte riktigt som det är byggt för casual-spelande. Det krävs en hel del speltid för att gå upp i level och kunna bygga på sina abilities, tjäna Valor Points för att kunna köpa utrustning (som vapen, medpaks osv).

Sedan håller jag inte med recensenten om att förmågorna inte gör så stor skillnad. Exempelvis är det en himla stor taktiskt skillnad på om man som sniper (commando) kan vara osynlig eller inte. Och det är också en stor skillnad på lvl 1 osynlighet jämfört med lvl 5, eftersom den högre levlen gör att fiender måste komma mycket närmare dig för att kunna upptäcka dig, och förmågan kan användas igen mycket snabbare efter att den deaktiverats.
Sak samma med soldatens helande förmåga eller grenade spam (ju högre level, desto fler granater kastar man).

Medlem

Herregud, kan inte sluta skratta efter att ha läst texten under bilderna. Älskar FZ!!

Medlem

Pass på detta spel!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Detta spel var RIKTIGT roligt de första 10 minuterna.. sen blev jag arg på varenda snubbe som visslade och skrek "Hello!" efter att ha dödat mig.

Grymt roligt spel. Riktigt fint är det också, enligt mig. Det ska spelas oftare.

MFZ
Medlem

spelet var .. hemskt.
kan förstå att det är gratis för jag har inte gett 10 spänn för det, och då är jag ändå ett battlefield-fan.
spelet verkar helt sakna nån form av skillbaserat element då man rör sig i typ 1km/h och då det är random pub så kan man glömma allt va teamplay heter.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem
Skrivet av Sheikh Plisken:

spelet var .. hemskt.
kan förstå att det är gratis för jag har inte gett 10 spänn för det, och då är jag ändå ett battlefield-fan.
spelet verkar helt sakna nån form av skillbaserat element då man rör sig i typ 1km/h och då det är random pub så kan man glömma allt va teamplay heter.

1. Varför saknas skillbaserade element för att man rör sig långsamt ? Det är fortfarande fast-paced action..
2. Man kan hyra servrar, samt att om du vill spela med en vän kan du högerklicka på hans namn och gå in på samma server som honom.

Väldigt kul tidsfördriv, gillar det här med uppgraderingar, och även om någon har riktigt bra uppgraderingar så kan man döda dem.

Tycker vissa banor är lite tråkiga, men överlag är banorna relativt balanserade.

Inlärningskurvan är löjligt enkel, vilket är bra eftersom detta är ett casual-spel, inte något hardcore-spel man ska lägga ner tusentals timmar på..

Medlem

Betyg: 2,7/5
+Gratis
+Lätt att förstå
+Annorlunda
-Repetivt
-Annorlunda

Får prova spela mer Sniper, spelade det först innan jag förstod hur man skulle spela spelet.
Nu spelar jag mest Gunner, vilket är skoj på sitt sätt (att döda folk genom att fortsätta peppra dem medan de laddar om).


signatur

Make 'em laugh; make 'em cry; make 'em wait.

Medlem

Känner mig lite besviken, var ganska hajpad inför det här spelet. Men med tanke på att det är gratis så kan man nog ta det goda med det onda och ha det som ett LAN-spel eller "20 minuter-till-övers"-spel. Gillar dessutom att det spelas i browsern, ungefär som med Quake Live (som dock är världar ifrån detta både vad gäller spelstil och inveckling).

Medlem

Detta var nog det TRÅKIGASTE krigar spel jag nånsin spelat tror jag!tröttnade redan dom första 10 minutrarna!man förstår att det är gratis!

12
Skriv svar