5 miljoner miste livet i Battlefield 1943

Medlem
Skrivet av AndyZedd:
Skrivet av BigD:

Barnsligt att klaga på konsoler hela tiden bara för att man själv föredrar pc.

Jag själv spelar absolut mest på pcn fortfarande och har lirat pc spel sedan wolfenstein tiden.
Lirar fortfarande mycket strategi och lite mmos på pcn.

Utveckligen har dock gått framåt på konsolsidan och det går mycket väl att spela sådana här spel på konsol över nätet nu.

Larvigt att klaga på konsolerna, dumma kommenterer som "vem fan vill spela ett sånt här spel på konsol med kontroll?"
Tydligen ganska många om man ser till siffrorna..

Har själv en 360 och ps3 och jag spelar mer än gärna spel som Cod4 och detta i soffan framför tvn.
Likaså sportspel, rpgs, och actionspel.

Det GÅR ju faktiskt att spela både pc och konsol, man behöver inte betee sig som en 12 åring som skriker att den ena är bättre än den andra.

De har båda sina styrkor.

Får erkänna att jag saknar tiden då pcn var fps kung dock, sista online fpset jag spelade ordentligt var nog Battlefield 2.
Känns som resten som kommit efter det bara varit usla konsolportar tyvärr :/

Jag håller med dig helt, bra trött på alla som klagar. Jag har själv gått ifrån PC till 360n och när man väl lär sig hantera en handkontroll så fungerar det bra.
Varför klaga på något man inte klarar själv??
Det går faktiskt att höja sensitiviteten på joyarna om man föredrar lite snabbare rörelser.

Att det finns utrymme för moddning till de flesta spelen gör PC till den lugnt överlägsna platformen. Sedan är ju mus och tangentbord mycket bättre än en gamepad att lirar såna här spel med tillsammans med RTS. Om någon har några invändningar mot detta så kan ni ju lirar COD4 med 360 kontrollern på PC på en något sådär seriös server så ska ni nog se att ni kommer få your asses handed to ya.

p.s Spelar left 4 dead till pc med min 360 kontroller.

Medlem

Som inbiten pc-spelare tycker jag ändå det fungerar väldigt bra att spela med ps3kontrollen. Dogfightning med planen är ju oerhört svårt ändå
Dock så använda inte AntiAlising lr liknande särskilt kraftigt vilket gör det mycket svårt att avskilja detaljer på avstånd. Även med en hög upplösning/stor skärm.

Men Iwo Jima väcker nostalgi och får nytt liv iom frostbite motorn (förstörbar terräng mm)

Kryssboxarna har inget att komma med, ska allt hoppa in ikväll och jämna ut frag-siffrorna lite =D

Medlem

spelar det nu som en tok på 360:n. fantastiskt skoj och kontrollerna är fruktansvärt bra. Det var ett tag sen ett spel kom ut med sådan här känsla som BF:1943 ger. Mycket explosioner och pang pang.. man kan nästan tro att det är Michael Bay som ligger bakom spelet. ^^

Medlem

Ni som ger sken av att handkontroll "går minst lika bra" som mus; THINK AGAIN.

Så jävla krystat att hålla på sådär, att beskylla de som klagar för att "vara lata" eller "tröga". Det är fakta att handkontroll är ett jävla handikapp. Det funkar. Inte mer.

Skrivet av Xrick:

men vafan, orkar man vänta på PC versionen då? -.-

Nä det gjorde inte jag ... men kommer skaffa till pc också va det lider.

Föresten köpte jag det i går och inga som helst problem o hitta servrar längre eller logga in på EA

Har för övrigt hjälp till med den nya banan som faen då jag dör hela tiden haha ...

Är det föresten meningen att en tank inte ska kunna ta sig uppför en kulle när det till och med är väg?? på den dära banan på G..

Konstigt att alla fordon i spel fortfarande kan vara snabba men väldigt slöa i backar som i GTA


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av Puddy:

Ni som ger sken av att handkontroll "går minst lika bra" som mus; THINK AGAIN.

Så jävla krystat att hålla på sådär, att beskylla de som klagar för att "vara lata" eller "tröga". Det är fakta att handkontroll är ett jävla handikapp. Det funkar. Inte mer.

lär dig spela o sluta klaga som jävla snorvalp.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Nu har 360 över 30 miljoner. Känns som att man kan lira Coral Sea redan i morgon


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Visst fan går det trögare med handkontroll, men å andra sidan har ju alla handkontroll.
Blev förvånad över hur grymt bra det funkar att flyga plan (undantaget de fem första minuterna) och det är inga problem att skjuta ner andra.

Sen att spelet är riktigt hetsigt och stämningsfullt gör ju inte saken sämre

Medlem

grymt kul spel, spelat ca 12 timmar och bidragit en del till denna tävling. Till folk som klagar på handkontrollen....*suck*


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Ser grymt roligt ut. Synd att det inte finns på PC än!!!

Medlem

Om det inte blir mer/förbättrat innehåll till PC på grund av längre utvecklingstid så blir jag jävligt förbannad.

Medlem
Skrivet av ROFLMAO:

Om det inte blir mer/förbättrat innehåll till PC på grund av längre utvecklingstid så blir jag jävligt förbannad.

Det är bara att inse, pc är inte så dominerande längre, med dagens och kommande generationer konsoller så går folk mer och mer över till konsol,
jag är en av dom som helt övergivit pc,
allt i spelväg jag vill ha finns på konsol.

Medlem

Vill ha till datorn.

Inaktiv

När släpps det till PC?


signatur

Hellre en fisk i vasken än ett skott i nacken

Medlem

En fråga...kommer Coral Sea vara tillgänligt även till PC?

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

lär dig spela o sluta klaga som jävla snorvalp.

Klarar mig.

Konsoll blir ändå som special olympics i sammanhanget.

Medlem

Handkontroll må vara sämre än mus och tangentbord, men kom ihåg att de flesta som spelar sitter med samma kontroll. Man kan se det som att folk slåss på mer lika villkor och inte beroende på uppdateringsfrekvens eller mus-DPI.

Visst går kanske något förlorat, men spelet kan mycket väl vara njutbart ändå.

Medlem

Fan att man varken har en 360/PS3. Kommer nog köpa spelet direkt när det släpps på PC...

Medlem
Skrivet av BigD:

Barnsligt att klaga på konsoler hela tiden bara för att man själv föredrar pc.

Jag själv spelar absolut mest på pcn fortfarande och har lirat pc spel sedan wolfenstein tiden.
Lirar fortfarande mycket strategi och lite mmos på pcn.

Utveckligen har dock gått framåt på konsolsidan och det går mycket väl att spela sådana här spel på konsol över nätet nu.

Larvigt att klaga på konsolerna, dumma kommenterer som "vem fan vill spela ett sånt här spel på konsol med kontroll?"
Tydligen ganska många om man ser till siffrorna..

Har själv en 360 och ps3 och jag spelar mer än gärna spel som Cod4 och detta i soffan framför tvn.
Likaså sportspel, rpgs, och actionspel.

Det GÅR ju faktiskt att spela både pc och konsol, man behöver inte betee sig som en 12 åring som skriker att den ena är bättre än den andra.

De har båda sina styrkor.

Får erkänna att jag saknar tiden då pcn var fps kung dock, sista online fpset jag spelade ordentligt var nog Battlefield 2.
Känns som resten som kommit efter det bara varit usla konsolportar tyvärr :/

word


signatur

I have spoken..

Medlem
Skrivet av Haziza:

Synd att dom alltid segar med att släppa spel till PC, där i stort sätt alla spel gör sig bäst på.

Dom skulle väl göra en separat version till PC som utnyttjar PC:ns hårdvara. En portning hade blivit för konsoliserat


signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4.7GHz Mobo: Asus Crosshair V Formula-Z GFX: Zotac GF560Ti 448 Core RAM: 8GB RAM HD: 1 x WD Black 500GB + 1 x WD Green 1TB

Medlem

Finns det något statistik på hur många som har köpt spelet?

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av AndyZedd:
Skrivet av BigD:

Barnsligt att klaga på konsoler hela tiden bara för att man själv föredrar pc.

Jag själv spelar absolut mest på pcn fortfarande och har lirat pc spel sedan wolfenstein tiden.
Lirar fortfarande mycket strategi och lite mmos på pcn.

Utveckligen har dock gått framåt på konsolsidan och det går mycket väl att spela sådana här spel på konsol över nätet nu.

Larvigt att klaga på konsolerna, dumma kommenterer som "vem fan vill spela ett sånt här spel på konsol med kontroll?"
Tydligen ganska många om man ser till siffrorna..

Har själv en 360 och ps3 och jag spelar mer än gärna spel som Cod4 och detta i soffan framför tvn.
Likaså sportspel, rpgs, och actionspel.

Det GÅR ju faktiskt att spela både pc och konsol, man behöver inte betee sig som en 12 åring som skriker att den ena är bättre än den andra.

De har båda sina styrkor.

Får erkänna att jag saknar tiden då pcn var fps kung dock, sista online fpset jag spelade ordentligt var nog Battlefield 2.
Känns som resten som kommit efter det bara varit usla konsolportar tyvärr :/

Jag håller med dig helt, bra trött på alla som klagar. Jag har själv gått ifrån PC till 360n och när man väl lär sig hantera en handkontroll så fungerar det bra.
Varför klaga på något man inte klarar själv??
Det går faktiskt att höja sensitiviteten på joyarna om man föredrar lite snabbare rörelser.

Att det finns utrymme för moddning till de flesta spelen gör PC till den lugnt överlägsna platformen. Sedan är ju mus och tangentbord mycket bättre än en gamepad att lirar såna här spel med tillsammans med RTS. Om någon har några invändningar mot detta så kan ni ju lirar COD4 med 360 kontrollern på PC på en något sådär seriös server så ska ni nog se att ni kommer få your asses handed to ya.

p.s Spelar left 4 dead till pc med min 360 kontroller.

Jag håller med om att moddningen är PCns styrka absolut.
Dock tycker jag att argumentet med tangentbord/mus som bästa kontrol är lite förlegat.
Jag har Cod4 tex på båda pc och 360, drog hem det via steam mest för att testa.

Visst man siktar snabbare och mer precist med musen det är det väl ingen som ifrågasatt?

Det är lite som att jämföra päron med äpplen, kontrollen har en helt annan känsla, och spel som Halo och Cod4 är ju faktiskt primärt gjorda för just handkontroll.
Jag själv hatade fps med handkontroll som pesten i massvis av år, det är först på senare år jag vant mig och det har blivit lika naturligt som keyboard och mus. Nästan.

En annan sak som jag tycker är konsolernas styrka, om man ska vända på steken, är att man tävlar mer på lika villkor.
Samma kontroll, samma system, samma prestanda.

Ett spel som tex Cod4 är galet bra programerat på 360 utan några som helst slowdowns, och det är bara "skills" som avgör hur bra man är.

Lirar man tex på PC, så är det ju lite svårt att hänga med om man har ett gammalt geforce 4 kort och seg processor. Ser inte fiender som andra skulle sett etc, framerate skillnad med mera.

Detta är dock oväsentligt, konsolerna är redan här och de har tagit över en stor del och mer kommer det bli.
Jag saknar själv tiden när pc var undisputed kung, men man måste acceptera att den tiden är förbi.

Jag ser det inte som att konsolerna "tävlar" mot pc, jag ser dom som ett komplement till varandra.

Som sagt, man måste inte väga dom mot varandra, är tämligen säker på att alla som har tex en 360 i tvhyllan även har en PC under skrivbordet:)

KoP
Medlem

^^Word! Och nu kan väl tjaffset om mus vs handkontroller en gång för alla dö ut (troligtvis inte *suck*)?

Medlem
Skrivet av BigD:

Barnsligt att klaga på konsoler hela tiden bara för att man själv föredrar pc.

Jag själv spelar absolut mest på pcn fortfarande och har lirat pc spel sedan wolfenstein tiden.
Lirar fortfarande mycket strategi och lite mmos på pcn.

Utveckligen har dock gått framåt på konsolsidan och det går mycket väl att spela sådana här spel på konsol över nätet nu.

Larvigt att klaga på konsolerna, dumma kommenterer som "vem fan vill spela ett sånt här spel på konsol med kontroll?"
Tydligen ganska många om man ser till siffrorna..

Har själv en 360 och ps3 och jag spelar mer än gärna spel som Cod4 och detta i soffan framför tvn.
Likaså sportspel, rpgs, och actionspel.

Det GÅR ju faktiskt att spela både pc och konsol, man behöver inte betee sig som en 12 åring som skriker att den ena är bättre än den andra.

De har båda sina styrkor.

Får erkänna att jag saknar tiden då pcn var fps kung dock, sista online fpset jag spelade ordentligt var nog Battlefield 2.
Känns som resten som kommit efter det bara varit usla konsolportar tyvärr :/

Håller med men tycker själv att spela på PC med mus och tangentbord är väldigt löjligt. Man skjuter inte, man pekar och klickar ihjäl fienden. Om man tänker efter är ju det ganska idiotiskt.

Och "BigD", det är inte riktigt sant det du säger om att alla har lika förutsättningar på konsoll. Jag har spelat hos folk som har tjockTV och klarar inte av när man inte ser lika bra som på högupplöst LCD-TV. Fast du tänkte nog inte bara på det. Bra inlägg av båda förresten.


signatur

Det var detta...

Medlem

Ja det finns ju viss skillnad, att lira med HD är så klart en fördel än att lira på en gammal 24" tjock tv:)

Menade som du var inne på själv, mest bara på att överlag sett är det mer rättvist i och med att alla spelar med samma specs, har samma kontroll, får samma framerate och prestanda.
Sen har så klart kvaliten på tvn och dess storlek viss betydelse med!

Inaktiv
Skrivet av BigD:

Barnsligt att klaga på konsoler hela tiden bara för att man själv föredrar pc.

Jag själv spelar absolut mest på pcn fortfarande och har lirat pc spel sedan wolfenstein tiden.
Lirar fortfarande mycket strategi och lite mmos på pcn.

Utveckligen har dock gått framåt på konsolsidan och det går mycket väl att spela sådana här spel på konsol över nätet nu.

Larvigt att klaga på konsolerna, dumma kommenterer som "vem fan vill spela ett sånt här spel på konsol med kontroll?"
Tydligen ganska många om man ser till siffrorna..

Har själv en 360 och ps3 och jag spelar mer än gärna spel som Cod4 och detta i soffan framför tvn.

Agree!
Likaså sportspel, rpgs, och actionspel.

Det GÅR ju faktiskt att spela både pc och konsol, man behöver inte betee sig som en 12 åring som skriker att den ena är bättre än den andra.

De har båda sina styrkor.

Får erkänna att jag saknar tiden då pcn var fps kung dock, sista online fpset jag spelade ordentligt var nog Battlefield 2.
Känns som resten som kommit efter det bara varit usla konsolportar tyvärr :/

12
Skriv svar