Shift får drift

Robot
Medlem
Shift får drift

Rena rama "Fast And The Furious" alltså...

Medlem

Been there, done that...


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

det där är väl samma som "drift" från NFS underground? Vilket för övrigt var ganska kul.

Medlem

tycker nfs har tappat sin glans med åren...att lägga in sånt här känns lite som om dom inte har mer att komma med.

Medlem

carbon driften var lite annorlunda , man styrde ett raktedrivet pappersfylgplan istället för en bil även om det inte var särskilt realistiskt så var det ganska kul.

undrar hur känslan blir den här gången.

Medlem

Hoppas på lite mer realistisk drift än i ProStreet.


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Suck, jag blev först väldigt intresserad, sen när jag ser att snubben som spenderat över 100 timmar till att hjälpa till med fysiken sitter med en kontroll i handen suckade jag tungt. Om man vill ha riktig känsla i spelet får man väl för bövelen använda RATT, om spelet inte fungerar ihop med min G25'a så bojkottar jag det totalt.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av b0ne:

Suck, jag blev först väldigt intresserad, sen när jag ser att snubben som spenderat över 100 timmar till att hjälpa till med fysiken sitter med en kontroll i handen suckade jag tungt. Om man vill ha riktig känsla i spelet får man väl för bövelen använda RATT, om spelet inte fungerar ihop med min G25'a så bojkottar jag det totalt.

Need for speed har ju alltid varit arkadlir om du vill ha racingsim finns det ju bättre.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Inaktiv

Men klart det kommer fungera med ratt och G25:an.

Medlem

Skit. Varför gör de inte ett NFS5 2?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Vem är den där tomten, kan dom inte ha haft samuel hubinette istället? Och sen satt honom bakom en riktig ratt istället för en lam jävla joystick.

Medlem

ah herregud asså...tror inte de blir något bättre racing spel än GRID som ÄNDÅ inte är fulländat...

ser förjävligt ut när de kommer till grafiken, dom försöker dock få de att se magiskt ut, men de är en fail i min åsikt...


signatur

Sim-Racing

Medlem

Om det är realistiskt så ska det bli intressant och prova drift i Shift och sen jämföra med föregångarna (som inte byggde på så mycket realism).


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem
Skrivet av DeKvittar:
Skrivet av b0ne:

Suck, jag blev först väldigt intresserad, sen när jag ser att snubben som spenderat över 100 timmar till att hjälpa till med fysiken sitter med en kontroll i handen suckade jag tungt. Om man vill ha riktig känsla i spelet får man väl för bövelen använda RATT, om spelet inte fungerar ihop med min G25'a så bojkottar jag det totalt.

Need for speed har ju alltid varit arkadlir om du vill ha racingsim finns det ju bättre.

Ja självklart funkar det med ratt, men frågan är hur bra det funkar. Skulle lira NFS Most Wanted med min Logitech Momo-ratt och det gick ju åt skogen. INGEN dödzon och ingen möjlighet att ställa in rattutslagets linjäritet överhuvudtaget vilket gjorde det helt omöjligt att spela, minsta millimeters rörelse gjorde att man vinglade som ett jäkla fyllo. Går det bara ställa in sånt så det faktiskt är riktigt spelbart så är det ju lugnt, tycker GRID funkar bra både med tangentbord och med ratt.

GRID har ju för övrigt ett suveränt driftingläge, hoppas detta blir bättre.

Medlem

gillar inte need for speed så mycket!!

Medlem

wohoo!! drifitng!! ^^

Medlem

Ja men herre guuuuud va trött jag är på allt driftande! Racingspel hallå. Jag kräks på allt som luktar Fast n' Furious.


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Medlem
Skrivet av gurkoz:

Ja men herre guuuuud va trött jag är på allt driftande! Racingspel hallå. Jag kräks på allt som luktar Fast n' Furious.

Förstår inte varför du inte kan acceptera att Drifting är en racingstil också.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Finns gott om oinformerade troll (läs idioter) på FZ iaf...

Medlem
Skrivet av gurkoz:

Ja men herre guuuuud va trött jag är på allt driftande! Racingspel hallå. Jag kräks på allt som luktar Fast n' Furious.

Nu är det så att drifting som motorsport fanns INNAN man gjorde film av det.

Medlem

är det någon mer än bara jag som tycker är grafiken är absurt vacker ?


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Förstår inte varför du inte kan acceptera att Drifting är en racingstil också.

Tyvärr är det ju något man måste dras med i dagens racingspel. Jag tycker racing ska gå ut på att ta sig från punkt a till b. Inte att jönsa runt i en ring hehe


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Inaktiv

Kan ju bara hoppas känslan inte blir som på de andra spelen, det är likadant som C.Mcrae DIRT...ingen känsla överhuvudtaget

Medlem

Lät ju trovärdigt att han suttit i över 100 timmar o finslipat fysiken med deras tekniker.. Tills man såg hur bilarna uppförde sig i spelet. Och som ni tidigare skrivit, använd en ratt för bövelen!

Medlem
Skrivet av gurkoz:
Skrivet av KlosterKatten:

Förstår inte varför du inte kan acceptera att Drifting är en racingstil också.

Tyvärr är det ju något man måste dras med i dagens racingspel. Jag tycker racing ska gå ut på att ta sig från punkt a till b. Inte att jönsa runt i en ring hehe

Drifting behöver absolut inte ha att göra med någon cirkel. Vanligare är det att du skall ta dig från punkt A till punkt B, sladdandes i kurvorna och så gott det går på rakorna. Jag kan intyga att det knappt finns något roligare och häftigare än att få till den där exakta rakan, slänga upp bilen i långkurvan och köra sidvägs genom hela, för att när den tar slut, slänga bilen åt andra hållet och inta nästa kurva.

Hade du haft en G25'a och LFS hade du kunnat testa! Jag har fått till grymmaste engine ljudet med turbo / backfire och dump, för att inte glömma rev limiter, till XRG'n. Detta förhöjer känslan avsevärt!


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

1
Skriv svar