Analytiker: "Starcraft II först 2010"

Robot
Medlem
Analytiker: "Starcraft II först 2010"

Klart att de vill släppa spelet så att det inte krockar med en annan release, de vill ju att spelet skall sälja så många ex som möjligt och då måste man fått sin månadspeng först...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

"We also contacted Blizzard for comment on the possible delay, and a spokesman for the company said, "We're still targeting the end of the year for the launch of StarCraft II and we're also still targeting this summer for the start of the beta, so none of that's changed on this end."

http://pc.ign.com/articles/100/1002780p1.html

Medlem

Är vad de säger (nu) ja...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Hoppas verkligen att de tar god tid på sig.
Men jävlar vad suger jag är.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

When it´s done är självklart.

Medlem

Det släpps nog lagom till jul. Det är strategiskt att släppa det kring jul. Att släppa det i januari är väldigt dumt. Och senare nästa år? Nää...

Medlem

When it's done. Hur lamt det än må låta, skulle inte förvåna mig ifall det tar dom mer än ett år till, kanske till och med slutar som vapour, likt ghost.

Medlem

alltid like kul att få info ifrån alla allvetare ! woho tack nu vet jag...

Medlem

"Utifrån det faktum att Activision-spelet Singularity nyligen flyttades fram drar han slutsatsen att samma öde kan komma att drabba Starcraft II, skriver Gamesindustry."

Väääldigt bra slutsats * ironi *

Medlem

Kan inte tänka mig att Blizzard någonsin skulle dra ut på en release pga av konkurrens, speciellt när det inte ens är samma genre och Starcraft II är extremt mycket mer efterlängtat. Vad är det för jävla idiot?

Medlem

"When it's done" är väl enda tänkbara för Blizzard, med sprängfylld kassa behöver de inte direkt oroa sig som de flesta övriga. Det är bäst för alla oss som vill spela ett spel som faktiskt inte fortfarande är i beta eller alfa stadiet

Medlem

Det ska släppas nu!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ingenting annat!! NU! NU! NU!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

haha tro på 2010

Medlem

Analytiker? wtf......... ge mig spel naaaaawwwww!

Inaktiv

Varför inte låta typ 1000 personer sitta och lira ett halvår och hitta varenda fel. Vill inte att dom ska släppa ett buggit spel xD

Medlem

Det gör de. Det kallas QA

Medlem
Skrivet av Randor244:

Det gör de. Det kallas QA

Blizzard har knappast en QA på 1000 personer då det skulle vara typ 1/4 av antalet som jobbar på blizzard.

Blizzard kör just nu internal alpha, vilket ger vissa/delar/alla inom blizzard tillgång till starcraft 2 alpha version. Detta antal ökar ju mer stabil alphan blir.

Medlem

Alla säger ju att SC2 är väldigt spelbart idag men Blizzard sitter och finputsar spelet så det ska bli intill perfekt. Så jag skulle inte bli förvånad om dom planerar en release nära julhandeln


signatur

Game long and prosper

Medlem

Bryr mig inte ifall det tar lite längre tid, så länge som det är bra när det kommer.

Medlem

Men snälla det är starcraft 2. Det spelar ingen roll om dom släpper en buggig release, det kommer sälja som smör endå.

Kudos att dom håller fan på sig och gör det rätt!


signatur

//mvh

Medlem
Skrivet av showerguy:

Varför inte låta typ 1000 personer sitta och lira ett halvår och hitta varenda fel. Vill inte att dom ska släppa ett buggit spel xD

Precis vad de kommer göra också, i nuläget är Betan satt för Sommaren 2009, så snart bör den dyka upp men datum har vi inget. Betan är även sagd att sträcka sig över en längre period än vad vi är vana vid när det gäller beta tester vilket inte är så svårt att förstå då föregångaren faktiskt är ett av de mest välbalanserade RTS spelen där ute.

Så vad jag förstår, så vill Blizzard bli av med de absolut största buggarna, fixa animationer och dylikt innan betan släpps för att sedan helt och hållet fokusera sig på spelets balans, eller större av delen för att det ska nå upp till sin föregångare vid släpp.

Inaktiv

Tror säkert det kommer ut till jul, hoppas det iaf...

Medlem

Blizzard siktar på slutet av 2009, dvs spelet kommer ut 2010. Är inte svårare än så.

Medlem

Asså blir besviken på att spelet släpps i 3 upplagor och att alla kostar runt 450 kr verkar det som :(. Hoppas man får full tillgänglighet till multiplayer bara av att köpa det första spelet dock.

Medlem

Soon™

med andra ord innan nyår.


signatur

Meep!

Medlem
Skrivet av LeeWander:

Asså blir besviken på att spelet släpps i 3 upplagor och att alla kostar runt 450 kr verkar det som :(. Hoppas man får full tillgänglighet till multiplayer bara av att köpa det första spelet dock.

Ja, du kommer kunna spela det i Skirmish och Multiplayer med alla tre raser men bara Terran som Single samt en liten prequel Protoss kampanj inför nästa del.

Priset för de övriga delarna återstår att se men Blizzard brukar inte vara allt för taskig.

Medlem

When it's done
Bra rösningsalternativ, man kan inte ha fel =D
Roligare om det finns lite utrymme för spekulationer

Medlem
Skrivet av LeeWander:

Asså blir besviken på att spelet släpps i 3 upplagor och att alla kostar runt 450 kr verkar det som :(. Hoppas man får full tillgänglighet till multiplayer bara av att köpa det första spelet dock.

Nej spelet släpps i en upplaga och sen tillkommer två expansion med expansion pris.

Medlem

Förstår inte riktigt hur det fortfarande kan vara buggigt när de filat på det i 5 år.. Det är snarare så att de försöker förbättra spelet och balansera det. Inte hitta buggar..

12
Skriv svar