Ice Age 3: Dawn of the Dinosaurs

Robot
Ice Age 3: Dawn of the Dinosaurs

Mammutar som väntar barn, förståndshandikappade sengångare och slöa sabeltandade tigrar. Vad denna kombination ger i spelglädje får du reda på när vi på FZ tar oss igenom tredje Ice Age-filmens speldito.

#kung-fu-panda


Medlem
Ice Age 3 i testlabbet

Trevlig recension som vanligt, angående spelet finns det väl inte så mycket att säga förutom bläh..


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Att vara recensent har ju sina nackdelar som allt annat.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Banka bäver låter inte särskilt barnvänligt

Medlem

Det här är ju ett spel för småbarn.

Medlem
Skrivet av fejl_Folklore:

Det här är ju ett spel för småbarn.

Kung Fu Panda säger jag!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av fejl_Folklore:

Det här är ju ett spel för småbarn.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Inaktiv

Lätt ja, men det är ju faktiskt ett barnspel...

Medlem
Skrivet av Brandter:

Lätt ja, men det är ju faktiskt ett barnspel...

Och recensenten har uppenbarligen tagit det i beaktande eftersom han skriver mycket om den yngre spelgruppen.

Bara för att ett spels målgrupp är barn så behöver man ej dumma ner spelet, visserligen ska man ha barnen i åtanke.

Medlem

Första recension jag läst här som beaktar målgruppen! Mycket bra gjort Hampus!
Dock så är jag lite besviken då detta spel hamnar som recension, men ej Tales of Vesperia...

Medlem
Skrivet av Mahlberg:

Bara för att ett spels målgrupp är barn så behöver man ej dumma ner spelet, visserligen ska man ha barnen i åtanke.

Haha, va? Barn är dummare, och förstår mindre. De skrattar inte åt Monty Python, och förstår sig inte på hjärnkirurgi.

Gör man ett spel till barn, liksom filmer (Ice Age är ett ypperligt exempel), är det självklart att spelet blir mer anpassat till målgruppen - aka nerdummat.

Medlem
Skrivet av Dreamtale:
Skrivet av Mahlberg:

Bara för att ett spels målgrupp är barn så behöver man ej dumma ner spelet, visserligen ska man ha barnen i åtanke.

Haha, va? Barn är dummare, och förstår mindre. De skrattar inte åt Monty Python, och förstår sig inte på hjärnkirurgi.

Gör man ett spel till barn, liksom filmer (Ice Age är ett ypperligt exempel), är det självklart att spelet blir mer anpassat till målgruppen - aka nerdummat.

Barn klarar utan problem av att spela spel som Super Mario Galaxy, och det fick riktigt bra betyg och är inte på något sätt nerdummat.

Medlem

Typiskt film spel och liknelser, dem köper man aldrig. Bara för barn.

MFC
Medlem

1 av 5

LOL!

Hollywood briljerar även i spelindustrin


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av Dreamtale:
Skrivet av Mahlberg:

Bara för att ett spels målgrupp är barn så behöver man ej dumma ner spelet, visserligen ska man ha barnen i åtanke.

Haha, va? Barn är dummare, och förstår mindre. De skrattar inte åt Monty Python, och förstår sig inte på hjärnkirurgi.

Gör man ett spel till barn, liksom filmer (Ice Age är ett ypperligt exempel), är det självklart att spelet blir mer anpassat till målgruppen - aka nerdummat.

majoriteten av jordensbefolkning tycker inte att monty python är "humor" eller kul och inte ens en promillie på detta forum skulle knappt ens kunna lära sig vad alla delar i hjärnan plus deras funktion, ännu mindre jobba med hjärnkirurgi. Så vad är din poäng? Att barn inte behöver utmaningar och inte klarar av att hantera dom? Spelet är inte gjort för nyfödda eller barn under 2 år.

Redaktör

Dreamtale: Man måste ju inte dissa en speltyp eller målgrupp bara för att man inte tillhör den. Du hör t.ex. väldigt sällan säga icke-rollspelare kalla tunga rollspel för "pretentiös skit".


signatur
Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

majoriteten av jordensbefolkning tycker inte att monty python är "humor" eller kul


signatur
Medlem

Fanns det någonsin ens ett uns av en chans att det här spelet skulle bli bra?

Jag tycker knappt att det är värt besväret att recensera filmlicensbaserade spel (även om undantag finns).

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

majoriteten av jordensbefolkning tycker inte att monty python är "humor"

HAHAHHAHAHAHAHHA! Eller vadå? Jag fattar inte x<


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

Aha så spelet är lika bra som filmerna då


signatur

Game long and prosper

Medlem

Som jag trodde


signatur

hejsanhejsanhejsan

Avstängd

USCH! Jag blev rädd när jag såg bilderna! De har ju inte ens försökt! :S
Snacka om att blåsa barn på pengar...

Inaktiv
Citat:

Barn klarar utan problem av att spela spel som Super Mario Galaxy, och det fick riktigt bra betyg och är inte på något sätt nerdummat.

Ganska svårt att dumma ner något som redan är på så enkel nivå att det enda sättet är att göra så spelet spelar sig självt.
Mario är inte direkt avancerat från grunden.

Medlem

Ännu en spelutvecklare som underskattar barns intelligens och går efter stereotypen.

Visst är det svårt att anpassa ett spel till en viss publik, men kolla
bara på supermario. Ett spel behöver inte vara avancerat för å vara bra, men å andra sidan behöver man inte göra spelet allt för uppenbart.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Ur en hardcore gamers perspektiv så är de här helt klart bara skit, men de är ju faktiskt ett barnspel och ur ett barns perspektiv så är spelet säkert värt 4/5. Recensenten verkar dock ha glömt bort att de faktiskt va ett barnspel han recenserade och inte ett av dom hetaste spelet som visades på E3

Medlem
Skrivet av Mahone:

Ur en hardcore gamers perspektiv så är de här helt klart bara skit, men de är ju faktiskt ett barnspel och ur ett barns perspektiv så är spelet säkert värt 4/5. Recensenten verkar dock ha glömt bort att de faktiskt va ett barnspel han recenserade och inte ett av dom hetaste spelet som visades på E3

Så om han ger spelet lågt betyg betyder det att spelet inte är dåligt, utan att han inte ser det ur ett barns synsätt?

Kan tänka mig att om han givit spelet ett högt betyg så hade folk sagt att han höjde betyget för mycket "för att det är ett barnspel", men det ska alltid gnällas på något eller hur?

Spelet verkar ruskigt monotomt utan att ge någon som helst utmaning, det är inte ett spel jag skulle ge ett särskilt högt betyg, även om det är ett barn som spelar det.

Spel är inte gratis, och för småbarnsföräldrar vill man kunna köpa ett spel som ungen ska kunna njuta av under en längre tid, om spelet är monotomt och tradigt så tröttnar ungen, och då är det dags att köpa nytt igen.

Inte särskilt kul för föräldern, eller hur?


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

1
Skriv svar