Modern Warfare 2 blir Call of Duty trots allt

Medlem

Call Of Duty - Not Really, but still Modernwarefare 2 (The Sequel)

Medlem

[quote=MacNille]

Skrivet av WaltX:

Guitar Hero. Där snackar vi mjölkning.

Ja, verkligen!

Medlem

LOL! Dom fick nog kalla fötter, vågade inte riktigt köra utan COD i namnet. Är 100% säker på att det är activitions beslut om att ändra namnet igen. Underskattar nog köparnas intelligense och vågar inte riskera sina pengar på det...?


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Inaktiv

funderade för några dagar sen att det vore mer logiskt att kalla det Call of Duty: modern warfare 2. Kanske blir så nu ändå då.


signatur

The definition of insanity?

Medlem
Skrivet av WaltX:

Grymt ful omslag. Hoppas att det inte är det färdiga versionen. Modern Warfare omslaget var också väldigt ful.

Ja, för det är det som är det viktigaste......suck....


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

No surprise.
I de videor jag har sett så har de nästan alltid sagt att det heter "CoD: MW2". Inte bara "MW2". De har kanske kortat ner det till "MW2" många gånger, men i alla fall.
Dessutom diggar jag omslaget.


signatur

Make 'em laugh; make 'em cry; make 'em wait.

Inaktiv
Skrivet av SkinVision:

No surprise.
I de videor jag har sett så har de nästan alltid sagt att det heter "CoD: MW2". Inte bara "MW2". De har kanske kortat ner det till "MW2" många gånger, men i alla fall.
Dessutom diggar jag omslaget.

Först och främst har du fel angående videona, de har aldrig sagt Call of Duty:MW2, utan bara kallat det Modern Warfare 2. Dessutom har COD loggan aldrig visats i någon tidigare officiell video. Däremot kanske du läst på någon sajt som länkat till videon, och i nyhetstexten skrivit COD:MW2.

Sen tycker jag omslaget är oerhört fult, men det är förstås en smaksak.

Medlem

Vem bryr sig ifall omslaget är fult eller om det heter call of duty eller inte! Bara spelet är bra...

Inaktiv

Eftersom spelet släpps först 10:e november så finns det inte så mycket att snacka om hur bra spelet är eller inte. Under tiden går det utmärkt att diskutera nyheter om spelet istället, däribland det fula omslaget och att de fegade ur och smällde på COD loggan igen.

Medlem

Tycker omslaget ser stilrent ut (Y)

Medlem

Modern Warfare måste ju i övrigt vara den tråkigaste titeln i stan. Dom insåg tydligen att det inte dög till annat än just en undertitel för Call Of Duty.

Medlem

Omslaget såg riktigt grymt ut


signatur

Game long and prosper

Medlem

Nån som vet om det blir mer eyecandy i detta spel än det tidigare?

Medlem

håller med om att dom borde komma på nya idéer för krigsspels fodral.
varför inte ha en bild på en fiskmås med en militär hjälm på huvudet en ciggar i mun å "kill count" på vingarna stående på en bomb? xD

Medlem
Skrivet av MacNille:
Skrivet av WaltX:

Guitar Hero. Där snackar vi mjölkning.

Sonic och Mario. DÄR snackar vi mjölkning

Mjölkas inte allt som casual-spelare får ett tycke för?

OnT: Tycker det är rätt bra om de behåller CoD i namnet. Det är ju trots allt fortfarande precis samma hets-strider nu som i det första spelet.

edit: ang. omslaget. Såklart omslaget spelar roll. Inte minst i butiken(impulsköp), men också för spelsamlare eller helt enkelt spelälskare som gärna tar en stund att granska sitt inköp i hårdvaruform under installationen (PC)

Omslaget talar om för spelaren vilken inställning denne ska ha innan man sätter sig ner för att spela.

Men jag håller med, det är inte det viktigaste

Inaktiv
Skrivet av bece:

Nån som vet om det blir mer eyecandy i detta spel än det tidigare?

Det blir större banor som jag förstått, de har support för streaming numera. Dessutom finns det väl lite tweaks här och där, men så oerhört mycket snyggare ser det inte ut i gameplay videon från E3.

Inaktiv
Medlem

Tycker de ska lägga till en undertitel efter tvåan.
Typ Call of Duty: Modern Warfare 2: Artic Attack
Ja inte särskilt Artic i spelet vad vi vet än men ni fattar.


signatur

Sol är bäst på radio.

Medlem

Tycker det är felaktigt att kalla det för mjölkning då en spel serie visar på kvalitet

Medlem

Knappast mjölkning här är Infinity Wards produkter alla med 2 års mellanrum;
Call of Duty || 2003 PC
Call of Duty 2 || 2005 PC, Xbox 360
Call of Duty 4 || 2007 PC, Xbox 360 , Playstation 3

Mjölkning av namnet Call of Duty står Activision för då de har ett annat företag som gör spelen också dvs Treyarch även de med 2 års mellan rum men vilket resulterar i ett nytt Cod varje år.

Medlem
Skrivet av Jericho:

Bara att Infinity Ward gör Call of Duty spelen så är jag nöjd

Tycker inte dom gjorde bättre spel. Man kan ju inte ens stänga av musik i deras jävla spel heller. BTW Map pack 2 till COD5 är väl på gång med 3 banor till. Jag kommer nog inte skaffa ett till spel av COD serien


signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4.7GHz Mobo: Asus Crosshair V Formula-Z GFX: Zotac GF560Ti 448 Core RAM: 8GB RAM HD: 1 x WD Black 500GB + 1 x WD Green 1TB

Medlem

bra, jag tycker det är en självklarhet att det ska heta call of duty

dock tycker jag det är illa att 3an och 5an blev tillverkade av annat företag, det borde vara bundit till dom som gjort de andra spelen.


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem
Skrivet av MacNille:

Varför måste alla omslag till Call of duty ha en soldat som går mot en eller liknade.

För det vore så trist att stirra på en soldatrumpa


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av SkinVision:

No surprise.
I de videor jag har sett så har de nästan alltid sagt att det heter "CoD: MW2". Inte bara "MW2". De har kanske kortat ner det till "MW2" många gånger, men i alla fall.
Dessutom diggar jag omslaget.

Först och främst har du fel angående videona, de har aldrig sagt Call of Duty:MW2, utan bara kallat det Modern Warfare 2. Dessutom har COD loggan aldrig visats i någon tidigare officiell video. Däremot kanske du läst på någon sajt som länkat till videon, och i nyhetstexten skrivit COD:MW2.

Mycket möjligt.
Kollade upp en video jag sett (har inte tid att leta reda på alla andra), och du har rätt i att de inte säger något där om "Call of Duty".
Troligast är nog att jag har sett det som CoD4 uppföljare och därmed gjort det till CoD4:2 in my head.

Skrivet av Buio:

Det blir större banor som jag förstått, de har support för streaming numera. Dessutom finns det väl lite tweaks här och där, men så oerhört mycket snyggare ser det inte ut i gameplay videon från E3.

Större banor behövs... Lite tråkigt att behöva snipea folk som faktiskt kan se en vart man än är. Annars kan de nästan lika gärna ta bort snipergevären ur spelet.

Skrivet av showerguy:

http://images.webhallen.com/product/95313/large

På webhallen ser det annorlunda ut xD

Står även "BOX ART NOT FINAL" på det, till skillnad från det nya omslaget.

Skrivet av Tenkai Star:

Tycker de ska lägga till en undertitel efter tvåan.
Typ Call of Duty: Modern Warfare 2: Artic Attack
Ja inte särskilt Artic i spelet vad vi vet än men ni fattar.

"Arctic"?
Jag anser dock inte att vi bör ha två undertitlar, i så fall en förklaring;
"Call of Duty: Modern Warfare 2 - Arctic Warfare"

Skrivet av SkinVision:

Dessutom diggar jag omslaget.

Vill även ta chansen att tillägga att jag inte kommer köpa det ifall de tar bort Hardcore. Jag inte kört CoD4 i något annat än i Hardcore då det borde bli en billig CS-klon i så fall.


signatur

Make 'em laugh; make 'em cry; make 'em wait.

Medlem

JAG VILL HA DETTA SPEL NU


signatur

It's time to do your part in the action

Medlem
Medlem
Skrivet av zaturas:

DEtta är snat detta står okså på PSU här http://www.psu.com/Call-of-Duty-brand-returns-to-Modern-Warfa...

Om du med "snat" menar snott så har ju isåfall PSU snott det från Kotaku: http://kotaku.com/5311315/activision-renames-modern-warfare-2...

Medlem

Så hur blir det nu då? Kommer Treyarch och Infinity Ward att skapa CoD spel tillsammans eller kommer det bara bli "Modern Warfare" spel framöver som endast Infinity Ward skapar?

Medlem

Vem bryr sig om fodralet hahaa, jävla skämt.

12
Skriv svar