HL2-modden NeoTokyo uppfräschad

Robot
Medlem
HL2-modden NeoTokyo uppfräschad

NeoTokyo bygger på ett riktigt snyggt och inspirerande koncept, Ghost in the shell och Akira bla., och har ett jävla bra soundtrack som bara det är värt att införskaffa. Men modden har sina skavanker vilket drar ner helhetsintrycket rejält. Flashiga vapen, vars rödpunktsikten inte fungerar som är tänkt. Modden, likt många source-baserade moddar, har väldigt underligt tempo, går för snabbt men ändå måste man ta det lugnt - som jag diskuterade med whoracle i fz-kanalen här om dagen. Det kan bli bättre dock, för det har goda premiser, men bygger på tråkiga konventioner vilket gör det mer som ett litet sämre Counter-strike Source in Cyberpunk, vilket jag själv inte riktigt gillar.

Nej, gillar man cyberpunk så rekommenderar jag modden Dystopia istället, NeoTokyo är princip Dystopia-lite. Den är bättre polerad rent gameplaymässigt och har väldigt många intressanta idéer som faktiskt fungerar.

Medlem

Ser ju grymt ut, dom verkar bra på att göra videos iaf! Tur man har HL2 också då


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

fan vilken skön trailer, välgjord! hoppas modden är lika bra

Inaktiv

Jaha, vart är den patchen då? Länk?
De nämner inte det på deras hemsida någonstans, och via google hittar man nada.

Menas det att det "fräschas upp" när man efter år av utveckling släpper det på en ny motor?

Skrivet av Kovski:

Wall of (tl;dr) text

Du menar att det är som CS för att det är byggt på CTF som enda gamemode, samt att class-systemet kokar ner till sten-sax-påse; varav CS har varken eller. Hmm.

Det mest intressanta man kan dra från den här modden är det innovativa i deras CTF, där en person med anlag för sammarbete kan hjälpa sitt lag genom att via voice berätta var fienden befinner sig (med hjälp av att man håller i ghosten; deras version av flaggan).

Alla specialgjorda texturer och modeller är riktigt grymma, vilket inte riktigt kan sägas för de flesta mapsen - där den övergripande layouten saknar lite "knorr" så att säga.

Ruskigt tråkigt, och ganska konstigt, är att de inte använder mer av det utmärkta soundtrack de fått komponerat - det enda man hör av det är när man vunnit/förlorat. Känns som man kastar en rejäl skjuts rätt i soptunnan.

Medlem

Kommer ihåg när jag läste om denna modden något år innan Half-Life 2 släpptes. Det verkar inte riktigt ha gått till som dom ville, men det ser bra ut.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Precis som Nemcue antyder ovan så är det väl en underdrift att kalla den första versionen till en helt ny motor(modden hade en prototypversion till UT2004) för en uppfräshning?

Medlem

Fick lite Ghost in the shell-vibbar, vilket är bra.

Inaktiv

Snygg trailer!


signatur

/nkembo - fest i himmel och på jord

Medlem

Ser riktigt roligt ut, laddat och ska installera asap.
Grafiken ser också rätt ok ut på bilderna iaf.

Medlem

Har spelat det en hel del de senaste dagarna och gillar det mer och mer.

Ros:
Vid första anblick så känns det som ett snabbare counterstrike. Efter att man lärt sig de olika styrkorna och funktionerna som de olika klasserna ger så är det däremot mycket roligare (avskyr CS).

De olika visionmodes som klasserna har tillför extremt mycket till hur spelet känns och spelas, kombinera sedan det med optic camo och smokegrenades och det blir en riktigt rolig blandning av sten-sax-påse där man varken känner sig för stark eller för svag.

Ris:
Rörigt, många banor har EXTREMT många gångar att röra sig i, det tar kanske upp till en 20 rundor innan man börjar känna sig bekväm i sin navigering. Det tillför dock att man alltid måste vara uppmärksam på sin positionering och ger en oftast möjlighet att flanka.

Svårt att se HUD'en, markeringarna på vänner och text i HUD'en är löjligt svår att se när man använder vision modes (vilket man gör 95% av tiden).

Kan verkligen rekommendera att ni testar det och ger det lite tid, för det är rörigt till en början och du kommer att dö mycket.

De som känner igen min avatar kan ju gissa om jag gillar konceptet.

Edit:
Jag försöker också vara aktiv med miccen när jag kan och det gör extremt mycket för hur bra det går för laget. Vill ni spela tillsammans eller emot mig så är ni välkomna att lägga till mig på steam: http://steamcommunity.com/id/abbe

Medlem
Skrivet av abbe:

...

Kul att det finns någon mer som har gett spelet lite tid och till slut förstår att det är en rolig mod

Denna mod kräver mycket teamplay och taktik, och självklart kan det bli svårt att hitta det när modden e nyreleasad och är full av nykomlingar som försöker lära sig spelet. Men när man väl hittar rätt folk att spela med så får man en skön lagspelsanda.

Vill tillägga att jag också avskyr CS, men denna mod känns nice

Medlem

Seriöst producerad video iaf, ser rätt intressant ut. Kanske värt att testa!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av nkembo:

Snygg trailer!


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

1
Skriv svar