Se nya Mechwarrior i aktion

Medlem

Åh, jag minns när jag satt och spelade Mechwarrior på tyska. Jag förstod ingenting, men vad gör det när man slåss med gigantiska robotar?

Medlem
Skrivet av f0qnax:

Åh, jag minns när jag satt och spelade Mechwarrior på tyska. Jag förstod ingenting, men vad gör det när man slåss med gigantiska robotar?

Då har man roligt.


signatur

Neva knock on 'eavens door.
Ring da bell an scurry, ee 'ates dat.

Medlem

Åh fy fan va coolt. Och vilka minnen! Så där går det när man stöter på en Atlas!
Gäller att panga bort benen på en Atlas i brädspelet, så att man kan gå bakom den och skjuta sönder ryggen. Alternativ en particle cannon med några lyckoträffar på deras heatsinks.

Medlem

Gillade Mechwarrior i början..tills jag fick tag på Shogo..sen så har jag aldrig tyckt om snigel robotar...gief koffeinskadade robotar som skuttar runt o spottar ur sig en massa missiler


signatur

Nintendo Switch: SW-2771-7512-1037
Steam: Worebit
Xbox: Worebit
Ps4: Vorebit

Inaktiv

hahahaha sicket skräp

Medlem
Skrivet av Proppen:

Såg rätt tufft ut. Synd bara att han gömmer sig bakom en liten pelare för att undvika laser,missiler och alla möjliga vapen som borde ha pulvriserat den.

Håller helt med om det, liten av charmen med Mechwarrior var just att det inte gick att gömma sig, man kunde förstöra byggnader etc. utan problem. Sen känns det också fel med möjlighet till reparation ute på fältet, tar bort mycket av det taktiska.

Slutligen får man verkligen hopas att det inte blir sådant fegspelande som man ser i trailern, gömma sig bakom oförstörbara byggnader tar ju bort hela spelglädjen (alla oförstörbara byggnader gör typ det), och sen en stad full av sådant gör det ju knappt spelbart. Man ska kunna krossa/skjuta ner byggnader där de finns och skapa sin egen väg vid behov...

Om det sedan är någon som missat vilken grafik ett 360 kan prestera tycker jag uppriktigt synd om er. Att sedan fördöma en konsolversion (avundsjuk PS#-ägare någon?) är väl bland det dummast jag hört. Många spel blir bättre på konsol än på PC, då man får nya möjligheter till kontroll och realism. PC-marknaden är i teorin stor, men i praktiken är den väldigt liten.

Även om många äger en dator så saknar de flesta vettiga grafikkort och processorer för att hantera next-gen spel, sen är det lättare med piratkopiering till PC också. Till konsol får man minskad piratkopiering, färdiga systemkrav, kan ta ett högre pris för spelet samt slipper stå för egna servrar. Att inte äga en konsol idag, är att göra sig själv en rejäl otjänst (speciellt då det finns så många konsol-exklusiva spel som äger, inte minst till 360).

Medlem
Skrivet av johej:

Varför skulle inte en Mec från nästnästa sekel kunna det?

Precis!

Medlem
Skrivet av johej:
Skrivet av Fisse:

MFC: JA?! Rökridå är väl hyffsat svårt att se igenom?

MEH! Hallå!
Dagens stridsvagnar använder IR för att se genom rök. Även brandkåren.
http://www.laseroptronix.se/thermcam/thermo.html

Varför skulle inte en Mec från nästnästa sekel kunna det?

FÖR ATT DET HANDLAR OM ETT HELT ANNAT UNIVERSUM DÄR DE INTE HAR DEN TEKONOLOGIN KANSKE? :evil:

Medlem
Skrivet av Forcie:

Mechwarrior: Living Legends som är en mod till Crysis ser mycket mer lovande ut:
http://www.mechlivinglegends.net/

Entusiaster får ta saken i egna händer när industrin inte klarar av att leverera annat än casual-spel.

Längtar efter denna mod med

Medlem
Skrivet av Aer0:

FÖR ATT DET HANDLAR OM ETT HELT ANNAT UNIVERSUM DÄR DE INTE HAR DEN TEKONOLOGIN KANSKE? :evil:

Hahaha Ge dig grabben. Man uppfinner inte stora krigsrobotar utan att på vägen till den teknologiska nivån ha upptäckt sätt att se igenom lite rök 8)

Medlem
Skrivet av Wardancer:
Citat:

Just as many first-person shooters have moved away from that kind of style and have kind of tried to embrace a reality where health comes from slowing down and taking a break, we think there are opportunities to balance use of power, use of coolant, or removing yourself from the engagement for a moment that would allow you to do some measure of repair in-mission.

Dvs Auto-repair av någon form, mechwarrior handlar ju om att verkligen vara försiktig och inte ta en massa skada i onödan. Det är verkligen någon som skulle förstöra så mycket för spelet...

Happ, det var ju jävligt oväntat. Då kan man glömma att det här spelet någonsin kommer bli något att ha då.

Medlem
Skrivet av matte54:

Jaha där gick ju luften ur allt hopp man hade.

Förklarar allt när det står utvecklas till xbox 360, blir det garranterat nån jävla skräp arkad dynga med 1 knapp för skjut och en knapp för frammåt och ful grafik.

Kanske kändes för mycket att hoppas på ett riktigt Mechwarrior till PC som är en simulator som det ska va.

+1

Så fort det är för konsoll så kan man räkna med att det blir mycket mer arkad-feeling då inget annat verkar gå hem hos handkontrollsfetishisterna.

Medlem

SWEET!!!


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av Fisse:

Fan yrar folk om här, har spelat samtliga mechwarrior spel. Ni talar om Mechwarrior som om det skulle vara en enastående simulator. Ni bör nog friska upp minnena, mechwarrior har alltid varit relativt enkel action om än långsam sådan i många fall. Så sluta yra istället, ser ut precis som mechwarrior alltid gjort. Mechwarrior 2 hade man enkelt kunnat lira på en handkontroll till t.ex Xbox.
Tyckte revealern såg ut precis som man kan vänta sig, tung långsam robotaction?

Ah, just det. Det var ju så det var. Jäkla massa strejfande, det var så man fick spela det. Emellanåt blev det rätt enformigt.

Fast MW har ändå en viss plats i mitt hjärta. Klampa runt med 100-tons stidsrobot och skjuta skiten ur andra robotar är ju aldrig fel.

Filmen kändes bekant (på gott och ont) - var den inte nästintill identisk med introt till någon av de andra MW-spelen eller expansionerna?

För övrigt så fanns MW2 till PS1:an också, och fungerade bra med kontrollerna (även om man saknade några av de mer detaljerade möjligheterna som man hade i PC-versionen). Kustomisering av mecharna var möjlig, men förenklad (för konsolspelare har ju automatiskt lägre IQ än PC-spelare...Eller hur dem resonerat).

Själv så föredrar jag en välbestyckad Mad Dog (aka Vulture) - styrka och snabbhet i en perfekt kombination (med reservation för vilken konfiguration man väljer).

Medlem

Hm... varför sköt inte den andra roboten sina farliga missiler direkt istället?

Medlem

Nu måste jag spåra ur eller liknande - jag brukar tycka att de flesta spel i allmänhet är skit - Finns väldigt få bra spel, men det här ser ju riktigt bra ut! Kolla alla detaljerna! Hur bilen i parkeringshuset hoppar när mechen går förbi och hur alla byggnaderna pajjar.

Jag förstår inte vad alla gnäller om att det blir nerdummat eller fulare grafik på Xbox - för dom flesta lär det ju bli bättre grafik och dessutom så använder man faktiskt fler knappar på en konsoll - när vi designar kontroller på PC vs Konsoll så har konsollen ett så sjukt mycket fördelar vs PC - visst en PC har 101 knappar, varav 16 som man använder på tangentbordet + mus och av dom är alla digitala en xboxdosa har 16 knappar, varav 2 är analoga och två analoga spakar, samtliga som du har omedelbar "access" till - utöver det kan man använda en smart "toggle"-funktion, typ som shift för att mer eller mindre dubbla antalet knappar, något som är svårt på PC eftersom du kan bara ha 4-5 samtidiga inputs from de flesta tangentborden.

Sen om man kollar på att saker inte går sönder - vadfan hände med första byggnaden då? Den sprängdes ju i småbitar - sen är ju inte byggnader gjorda av papper - dom går inte sönder av en missilträff - speciellt inte det där parkeringshuset. Men det lär ju gå sönder om dom bombar det lite mer.

Sen kan jag hålla med om att han som spelade betedde sig som en riktigt tönt, gå rakt på mechen och typ brösta sig mot den - sjukt dåligt, men allt annat var farligt awesome. Det känns verkligen som att tidigare generationers MW var way-off på känslan i jämförelse med det här.

Hur som helst är jag nu less på att skriva, det kommer antagligen smyga sig in en del designmissar i spelet, det gör det fan alltid - men presterar dom ett gameplay likt det i trailern (som påstås vara ingame) så är jag nöjd - dessutom en 4-players coop-kampanj!?! yahoo!

Enda frågan är nu, PC eller Xbox?


signatur

Johan Pilestedt

Medlem

Ehhh...Ny Mechwarrior spel bör vara som en simulator så man kan träna innan man sätter sig i en riktig MECH! En sån här tex.

Medlem

Såg rätt coolt ut, men dom får gärna finputsa på ljudeffekterna


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av ghoül:

jag tycker teasern var skit bra! den fick mig hypad som faen i alla fall!

kan inte säga jag var en sån stor fantast av mechwarrior serien seriöst så körde jag bara två av dem, mechwarrior 2 och sen mechwarrior RTS , men jag har alltid älskat mechas och liknande, och var en stor jävla fanboy till starsiege om det är någon som minns det spelet

och detta är precis vad som behövs inom spelvärlden ett nytt Mecha Lir

+1

Medlem

Jag måste bara få klart för mig... är det här ingame-grafik eller inte?

Om det är, är det den snyggaste visuella design jag sett

Medlem

Sluta gnäll, är ju ett mechwarriorspel, kan inte suga hur mycket dom än försöker! dags att korka upp champagne.


signatur

---
Boo!

Medlem
Skrivet av Randor244:

Jag måste bara få klart för mig... är det här ingame-grafik eller inte?

Om det är, är det den snyggaste visuella design jag sett

Det står "Ingame" nere i högra hörnet ^^.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av Astrality:
Skrivet av Aer0:

FÖR ATT DET HANDLAR OM ETT HELT ANNAT UNIVERSUM DÄR DE INTE HAR DEN TEKONOLOGIN KANSKE? :evil:

Hahaha Ge dig grabben. Man uppfinner inte stora krigsrobotar utan att på vägen till den teknologiska nivån ha upptäckt sätt att se igenom lite rök 8)

Finns redan rök idag som stör ut om man försöker se igenom det med IR.

Känns ungefär som att man inte kan anta att all teknologi existerar i ett annat universium, t ex i gundam så slåss dom ju endast med robotar för att man har kommit på superduber system för att skjuta ner raketer och andra långdistansvapen. Vilket man i verkligheten säkert skulle kunna komma förbi med diverse lösningar.

Medlem
Skrivet av matte54:

Jaha där gick ju luften ur allt hopp man hade.

Förklarar allt när det står utvecklas till xbox 360, blir det garranterat nån jävla skräp arkad dynga med 1 knapp för skjut och en knapp för frammåt och ful grafik.

Kanske kändes för mycket att hoppas på ett riktigt Mechwarrior till PC som är en simulator som det ska va.

... Skämtar du med mig?

Steel Battalion på xbox KROSSAR mechwarrior som simulator, är det någon person som motsätter sig detta så har ni aldrig spelat det. Så det bästa och mest realistiska "mech" spelet finns, ja just det, på konsol!

Inaktiv

Tycker att det såg en aning löjligt ut.

Medlem
Skrivet av Astrality:
Skrivet av johej:

Varför skulle inte en Mec från nästnästa sekel kunna det?

Precis!

Monkey han tyvärr före mig men det finns redan idag rätt välutvecklade rökridå tekniker där man sprider, fjädrar/syntetmaterial och metallspån i micro storlek med röken för att störa ut IR, infravärme och annan visuellt förstärkande teknik. Sry to burst your bubble

Vad gäller titans utrustning så blir du nog besviken om allt är exakt som i föregångarna. Hoppas jag verkligen inte det är iaf.

Ser fram emot det hela, mecharna ser tunga och brutala ut. Kan bli hur bra action som helst.

Medlem

Vill påpeka några grejer:

Det är en koncepttrailer, altså INTE ingame från ett fungerande spel (som jag förstått det).

De presenterade förslaget om att göra nytt MechWarrior spel i Oktober förra året och är fortfarande tidigt i utvecklingen.

Jordan Weisman är med i utvecklingen vilket är postivit. Han var med och startade FASA Interactive som alltså utvecklat tidigare MechWarrior-spel. Han var även med och skapade BattleTech universumet som MechWarrior bygger på. Likaså verkar chefen av Pirhana Games vara ett fan av MechWarrior sedan tidigare. Tycker det bådar gott för att de ska behålla det MechWarrior vi alla väntat på.

De pratar om just PC och Xbox 360 och påpekar att MechWarrior alltså varit ett actionspel med ett fokus på simulation och kommer fortsätta vara det. De har inga planer på att dumma ner spelet för att göra det mer tillgängligt till 360. Men samtidigt menar han att tidigare MechWarrior-spel utan problem skulle kunna köras på en konsol, vilket han har rätt i. Så jäkla simulation var inte MechWarrior (alltså tänk Flight Simulator).

Spelet drivs av Unreal 3-motorn.

Personligen är jag väldigt glad. Har längtat efter nytt MechWarrior-spel hur länge som helst, och nu äntligen kommer det ett med gamla FASA utvecklare och hela skiten, perfa!

Medlem
Skrivet av Pettor:

Vill påpeka några grejer:

Det är en koncepttrailer, altså INTE ingame från ett fungerande spel (som jag förstått det).

är de därför de står "In Game Footage" nere i högra hörnet?

själv så tycker jag att det såg bra ut. Men(och de finns alltid ett men), man såg ju Atlas mechen redan innan han gick in i rökridån ju!


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

Vill bara säga att den som säger "ingen taktik" åt att gömma sig bakom en byggnad antagligen inte har koll på vad en atlas gör med dig om du står o bråkar med den utan att försöka ha något mellan dig och honom.. iofs visar ju slutet vad som brukar hända när man står och bröstar upp sig mot den >_<

sedan gällande att se igenom rökridån, och kommentarer att 'dom borde ju ha IR etc etc' skulle inte tro att utvecklingen av rökridåer och liknande skydd har stått stilla heller.

Jag tycker personligen att detta spel verkar både skoj och lovande, ge mig robotar man kan köpa och bygga om/utrusta och lite träningsval för karaktären så att mindre mechs är bra med rätt karaktär och inte ett spel där det bara är att skaffa en atlas/marauder/thanatos för att vinna

Medlem

Så ni missade huset som kollapsade vid 00:54?
Sen vill dom vissa Atlas som en överraskning i röken, det är väl väldigt lätt att förstå.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

123
Skriv svar