Se nya Mechwarrior i aktion

Medlem
Skrivet av Thumba:
Skrivet av Pettor:

Vill påpeka några grejer:

Det är en koncepttrailer, altså INTE ingame från ett fungerande spel (som jag förstått det).

är de därför de står "In Game Footage" nere i högra hörnet?

själv så tycker jag att det såg bra ut. Men(och de finns alltid ett men), man såg ju Atlas mechen redan innan han gick in i rökridån ju!

Läser man intervjun så låter det mer som att det är renderat i spelmotorn, inte "gameplay" som så.

Men jag hoppas verkligen det inte handlar om att kunna reparera sin mech till full hälsa under ett uppdrag i singleplayer kampanjerna. Och att man kanske kan reparera elektroniska system som tagit stryk så som radar och targeting. Men jag vill inte se att man bara duckar bakom ett hus och kommer fram med en ny oskadd mech... vore verkligen att förstöra spelet. Ska liksom handla om att vara taktiskt och se till att man inte tar onödig skada.

Edit: Men hoppas dom får in nån riktigt bra motor för förstörelse av hus. Inte Frostbites ganska billiga förstörelse som funkar för infanteri och stridsvagnar. Utan vi behöver kunna jämna hus med marken på ett snygg och fysikbaserat sätt. SLår man ut ena sidan av en byggnade så ska den rasa. Nåt i stil med Red Faction: Guerilla med andra ord.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Känns onekligen som om du inte är medveten om det faktum att xbox 360 kan prestera bäst grafik av dagens konsoler, och har det starkaste grafikkortet?
(eller är du bara avundsjuk? )

Bara för att det släpps till konsol och PC behöver det inte betyda att det blir sämre, snarast är det idioti att bara släppa ett spel till PC då marknaden är för liten. Vill man spela spel får man skaffa en konsol i dagsläget, snarast tur att de ens släpper en PC-version.

Får se vilken som är bättre, lär testa båda. Dock tror jag nog att 360-versionen kan bli riktigt grym, förutsatt att kontrollen används på rätt sätt. Skulle den versionen suga kan man alltid luta sig tillbaka och köra PC-versionen.

Det kändes som om spelet var klart inspirerat av Mech Assult, på gott och ont. Att kunna lämna sin robot och byta till en annan förstör mycket av känslan, och gjorde de spelet ganska drygt i längden. Nä, mer av det gamla hederliga, där du hyr in dina medsoldater, köper delar efter din ekonomin, pimpar din mech och krossar allt motstånd utan nåd!

Jag har en egen xbox 360 tack, så jag är inte så avis.
Att ett spel utvecklas till konsol är ALLTID sämre, kanske bättre för utvecklarnas pengabörs men aldrig för spelarna.
När konsolerna bara kunde hantera sidscrollande supermario spel, och marknaden hade mest platformsspel och dylikt så brydde man sig inte.

Men idag med Xbox 360 och PS3 så är maskineriet så kraftfullt att dom klarar av en nerbantad variant av ett PC spel, och pga av piratkopiering och rädsla att inte tjäna några pengar på ett spel så utvecklar många saker till konsol först och sedan portar det till PC efter nån månad, eller samtidigt av någon annan studio som får uppdraget att porta spelet.

Eftersom konsolen inte klarar av grafiken lika bra så måste det ju utvecklas för att hålla standarden på konsol och PC versionen blir alltid lidande med mediokra kontroller, kass grafik, hjälpmedel med stora blinkade pilar "PRESS "A" TO SHOOT BAD GUY WITH WEAPON HERE"

Bara för att uvecklarna är rädda att skapa utmaningar till spelarna nuförtiden, allt ska va enkelt och serverat på silverfat och spelen är mer en interaktiv film man bara "tittar igenom"
Detta ärligt talat skrämmer mig, man kan ju typ räkna antalet utvecklare som inte gått den här vägen på en hand.

Iallafall på topic: Vi kan ju hoppas att studion utvecklar 2 versioner av mechwarrior 5 separat och ger alla en värdig upplevelse men hur stor är den risken tror du? ring mig när grisar flyger.
Mechwarrior 2 var storhetstiden, jag spelade faktiskt "Mech Assult" som var riktig jävla förolämpning till serien och det är nog något i den stilen detta spelet kommer att bli.

Medlem
Skrivet av Alex1987swe:

Ett spel jag inte kommer köpa, ingen taktik.. hej jag ställer mig bakom byggnaden, går fram skjuter o tillbaka.... fy fan vilket skräp.

Du menar precis som man gör i vilket fps spel som helst? Skjuta, ducka och gömma sig, skjuta igen, förflytta sig....

Så det du egentligen försöker säga är att fps spel rent generelt sett är skräp eftersom det är en bra idé att söka skydd när det finns till hands?

Inaktiv

Att söka skydd medans vapen rechargar är rätt så smart skulle jag säga. Här finns samma video i HD på youtube;
http://www.youtube.com/watch?v=a9VBrPREN4Y&fmt=22

Medlem
Skrivet av matte54:

[massa text

Nerbantad version av PC?
Tja, sitter du med en core i7 på 3,0 eller mer, med 12Gb ram och fett grafikkort kanske, men annars så vill jag påstå att dagens konsoler klarar lika bra grafik som en klar majoritet av PC-spelarnas datorer gör. Än så länge har inget spel pressat maximal prestanda ur någon konsol, så snyggare kan det klart bli (se Forza 3!).

Piratkopiering finns såväl till konsol som PC, och har gjort det så länge jag spelat iaf (redan på NES-tiden var det utbrett),. När du utvecklar till konsol får du å andra sidan färdiga utvecklingsverktyg, systemkrav, kan ta ett högre pris för spelet, mer licenspengar etc. så du tjänar troligen mycket mer på konsolversioner än på Pc-versioner.

Sen vore det såklrt trevligt om det utvecklades en BRA PC-version ifall 360-versionen skulle vara dålig (aka mech assult). Gears of War är ett lysande exempel (eller lost planet) på två usla portningar (seplmässigt) där kontrollerna verkligen suger och spelen blir mer plåga än glädje (på PC).

Skulle en bra PC-version släppas skulle jag nog skaffa en joystick bara för det, men även konsolerna (iaf 360 ^^) behöver bra Mech-spel. Det finns väldigt många, riktigt usla mech-spel men inga bra, därför hoppas jag på att Mech Warrior 5 på konsol blir grymt, och kan visa spelvärlden hur en slipsten ska dras

ser rätt trist ut..

Medlem

man kan ju hoppas att min favoritspelserie förskonas arkadisering som dom 2 titlarna som kom till xbox,, dom va fan inte bra


signatur

spriten räddade mig från sporten

123
Skriv svar