Mechwarrior 5 är på gång

Robot
Medlem
Mechwarrior 5 är på gång

Ser bra ut, hoppas dom får med tyngd känslan i mecharna

Inaktiv

Lite väl kort videos, dock så ser det intressant ut!

Medlem

Oooh, yes! Som man spelade Mechwarrior när man var yngre. Härligt!

Medlem

"Reactor online...Sensors Online...Weapons Online... All systems nominal"

Fyyfan va coolt äälskade verklige Mechwarrior 2 och 3 , 4an va en hög stinkande skit.
Nu har det ju gått ett par år och ny utvecklare ny grafik... gåshuden frodas.

Medlem

Med en bra fysikmotor och bra motor för förstörbar terräng och byggnader kan detta bli sjukt bra. Hoppas på en mercenaries version med. Slåss för pengar och köpa mechs is the shit.

Edit: Mech Assault har ju alltid haft riktigt sköna mechs som har tyngd i sig. Inte fjantiga anime grejjer som studsar runt med svärd och annat fåneri.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

Hade ju hellre sett ett nytt Mech Commander

Medlem
Skrivet av matte54:

"Reactor online...Sensors Online...Weapons Online... All systems nominal"

Fyyfan va coolt äälskade verklige Mechwarrior 2 och 3 , 4an va en hög stinkande skit.
Nu har det ju gått ett par år och ny utvecklare ny grafik... gåshuden frodas.

Mechwarrior 2: Mercenaries <-- <3

SÅ JÄVLA BÄST

Det här ser ut att kunna bli en riktig hit, hoppas dom drar med ett riktigt grymt co-op läge också.

Inaktiv

Hoppas det inte blir enbart för konsoll och ett actionspel utan tyngd och djup. Kan bli riktigt bra annars, om de lyckas få den där storslagna känslan och tyngden i spelet.

S_Z
Medlem

Skoj! Körde 2:an en massa.

Inte nog med att det var ett väldigt bra spel, det hade ett förbannat bra soundtrack också. Om jag inte minns fel så fick man med en separat CD med musiken.

Medlem

Mechwarrior 5 är så otroligt megagrymt underbart efterlängtat att det är rent sjukt!
Älskade de tidigare spelen och andra, liknande spel (Chrome Hounds, Project Sulpheed) har inte alls varit nära på samma kvalité...
Längtar, längtar, längtar!!!
(Tack FZ för att ni håller er uppdaterade till skillnad från GR)

Medlem

Jag är verkligen jätteglad men samtidigt lite rädd. Konsolerna är den intressanta marknaden just nu och well ... chansen att det nya MW är nerbantat och mindre simulation än tidigare skulle knappast förvåna mig. Men det vet jag såklart inte.

Jag höll på att få hjärtattack när jag läste nyheten om nytt MechWarrior-spel dock, verkligen efterlängtat.

Medlem

Oh noes! Vill inte ha mindre simulation. Heat sinks måste ju iallafall vara med.

Medlem
Skrivet av Wardancer:

Med en bra fysikmotor och bra motor för förstörbar terräng och byggnader kan detta bli sjukt bra. Hoppas på en mercenaries version med. Slåss för pengar och köpa mechs is the shit.

Mechwarrior 5 med Volitions GeoMod 2.0 motor (den som används i Red Faction: Guerrilla), det hade varit sweeeeet!

Och ja, det var grymt bra musik i MechWarrior 2. Hmm, borde kanske leta upp CD:n, den bör fortfarande finnas undanstuvad i förrådet någonstans...

Ser riktigt fram emot MW5, sist man kom nära av att manöverera en schysst 'mech var när man körde Battlewalkers i Battlefield 2142. Och dem är ju små och fjuniga jämfört med MW stora Battlemechs.

Medlem

Oooh... gillade mech-spelen. Det här fårman hålla koll på.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv

JAAAAAA!!!! ÄNTLIGEN!

Skrivet av FL3JM:

Mechwarrior 2: Mercenaries <-- <3

Amen till det! MechWarrior 2 ligger varmt om hjärtat. Har nog orginal skivan liggandes här någonstans

Jag hoppas 5an blir grymt. Några personliga grejer jag skulle vilja se är grym multiplay med rejält customization på mecharna (vapen, utseende, etc)! Hur grymt hade det inte varit att slänga upp en klan med klan-taggen på sidan av mechen och alla i matchande camoflage.... Drömma kan man iallafall :heart:

Medlem

ÅÅÅH JA! *dansar och skuttar*
Det är bäst för dem att de inte klantar till det här! Ta in folk från MW3-teamet och koda ihop det fräckaste MW-spelet hittills! Se till att det utvecklas för PC direkt från början! Inga konsolkonverteringar här inte! *vifta*

Medlem

ohh old school!
gimme gimme

Medlem

Hurra! Hurra! Hurra!

Äntligen, jag ÄLSKAR Mechwarrior-serien

Citat:

4an va en hög stinkande skit.

Vad snackar du om? Jag har kört alla spel i serien och fyran (mercenaries) var det bästa spelet av dem alla

Men men, jag antar att alla får ha sina åsikter

Medlem

Ingen vill ha ett nytt Mechwarrior mer än jag, men jag börjar inte direkt att hoppa och skutta av glädje när jag ser Piranhas erfarenheter inom branschen. Kan ju undra varför de gavs uppgiften att göra ett så efterlängtat spel.

Vem vet, de kanske gör en skräll, men det är nog inte särskilt troligt att så är fallet.

Hoppas nog mer på Living Legends i så fall.

Medlem

Gött jävla plåt-mos, först Monkey Island och nu detta.. Om det finns en gud lär han nyss ha vaknat för han har då sovit ett par år


signatur
Medlem

OH! Sugen! Såg alldeles lagom snyggt ut också.
Jag hoppas på två saker.
1) Att man kan spränga hus
2) Att man kan, likt MW2-Mercenaries, ha en ekonomi, dvs ta uppdrag, få pengar, köpa ny pryttlar, ta bonusuppdrag, köpa ännu fetare mechs med fler heatsinks och PPC etc etc. Dräggel :P´´

Medlem

Omgomgomg...

Fy faaan som jag har väntat på detta..

Huvuden kommer rulla om detta blir skit..

Medlem

Gryyyyymt!


signatur
Medlem

Jag gillade fan Mech Warrior 2 och 3, men, som sagt... det brukar gå som det går nuförtiden.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Har spelat de antika förlagorna, men de föll på att det vara brist på variation, och sedan var spelvärlden inte så intressant heller, nästan som AC...

Medlem

Sweet. Älskade Mechwarrior 2, men jag har svårt att tro att de kan återskapa en liknande magi över nya spelet. Iofs var man ju väldigt ung då man tok-körde 2:an, och tyckte att allt var häftigt.

Medlem

Coolt! Hoppas på Metal Gear REX

Medlem

Nice Killarna som utvecklar "MechWarrior: Living Legends" modden för Crysis lär nog känna säg ganska snopna nu


signatur

"No country for old Gamers"

Medlem

Finns lite mer info på IGN om detta spel + en mycket cool trailer:
http://pc.ign.com/articles/100/1002275p1.html

12
Skriv svar