Siffror på Gamercardet.

Medlem
Siffror på Gamercardet.

Då jag satt och kikade på mina vänner ikväll såg jag att det stod en siffra i en cirkel uppe i vänstra hörnet av deras gamercard. Vanligtvis 1, 2 eller 3. Någon som vet vad siffrorna representerar?

Medlem

Bill Gates IQ... Den sjunker stadigt...

Medlem

Hur många år du varit medlem på Xbox Live. Eller - som sagt - Bill Gates IQ.


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem
Skrivet av q0rra:

Hur många år du varit medlem på Xbox Live. Eller - som sagt - Bill Gates IQ.

Xbox Live Guld.

Den 2 december har jag varit medlem i precis 3 år.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

Jag har varit medlem längre än ett år :S
ändå har jag bara en etta. Undra om det nollställs när man byter namn.


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem
Skrivet av MiXiE:

Jag har varit medlem längre än ett år :S
ändå har jag bara en etta. Undra om det nollställs när man byter namn.

Du får nog dina tvåa när du har varit medlem i precis i två år. Dom kör bara med "heltal"


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem
Skrivet av Jericho:
Skrivet av MiXiE:

Jag har varit medlem längre än ett år :S
ändå har jag bara en etta. Undra om det nollställs när man byter namn.

Du får nog dina tvåa när du har varit medlem i precis i två år. Dom kör bara med "heltal"

Precis. Så är det.

Här är en FAQ av Major Nelson:

[info]Q. My tenure is not displaying at all!
A. The Gold Tenure is being rolled out to all Xbox LIVE users over the next few days. By next week, everyone who has at least 1 full year in Xbox LIVE Gold status will see their tenure.[/info]

Q. My tenure is exactly one year off. Why is that?
A. If you were a member of the Summer Update Preview and created your Gold Account on an Original Xbox console while living in Canada, your tenure won't update to the proper number of years until your account's next "birthday". For example; if you created your account on October 19th of 2003, your Gold Tenure will display properly on October 19th of 2009.

Q. I changed my gamertag 2 years ago because I didn't like it. Will that reset my tenure?
A. Changing your gamertag won't change your tenure, just like it doesn't change your gamerscore.

Q. I've been a member of Xbox LIVE since it began! I should have 7 years because it's 2009.
A. The very first gamertag, e, was created on 8/13/2002. e, as he is known both online and in real life, will turn 7 on 8/13/2009.

Q. My account was in Silver status for awhile, how does that affect my tenure?
A. All the time you spend in Gold is cumulative and any time you spend in silver doesn't count. For example if you created a gamertag on August 4th of 2007 but didn't upgrade it to gold until February 14th of 2008; today the Gold Tenure would be 1 year because the account spent 6 months of it's first year in Silver status.

Q. The article online says that if I had a 14 day break in my Gold account status, my tenure would reset! Is that true?
A. There is no "14 day gap in service" rule anymore. This was the original way tenure was calculated but we changed it. The KB article will be updated soon.

Q. I've been a member since 2006, why does my tenure only show a 2 when 2006 was 3 years ago?
A. Your Gold Veteran Status counts full years so if you've been a Gold member for 2 years, 11 months and 27 days; your status will display 2 years.

Q. The date in on the account details page on xbox.com says I've only been a Gold member for a couple months. When is that going to be updated?
A. The "Member Since" date that you see in the Account Management section on xbox.com and on your console is not the same as your tenure. That is the last time your profile was upgraded to gold (like the last time it auto-renewed or you applied a subscription code).

Q. Where can I go to see exactly when I paid for my Gold account?
A. You can login to Billing and Account Management to view your payment history. That will show you exactly when you were Gold vs. Silver. You'll need to login with the Windows Live ID associated with the GamerTag. (Click on your payment type and you'll be able to see your payment history).


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Tack för alla svar! Då borde snart 2:an trilla in. Jag undrar om jag har något liknande på min tidigare profil.

Inaktiv

kan nog vara sant det där med att det nollställs när man byter namn för jag har varit medlem mkt mkt längre än ett år . sedan bytte jag namn å nu är det bara en etta där...tråkigt xD


signatur

XboX360 <3 Halo 3 FTW

Medlem
Skrivet av BloX2:

kan nog vara sant det där med att det nollställs när man byter namn för jag har varit medlem mkt mkt längre än ett år . sedan bytte jag namn å nu är det bara en etta där...tråkigt xD

Om du hade läst FAQ'en som jag postade ovan så skulle du fått svar på det du beskriver.

Nej, siffran nollställs inte om man byter namn. Det gör inte dina achievements heller.

Är du säker på att du har varit GULD medlem under hela den långa tiden? Silver medlem räknas inte.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Fattar inte meningen med allt detta.


signatur

B lup

Medlem
Skrivet av Eottt:

Fattar inte meningen med allt detta.

Vad är det du inte förstår?

Medlem
Skrivet av Eottt:

Fattar inte meningen med allt detta.

Det är väl bara en ny sak att skryta med.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Geetcher:
Skrivet av Eottt:

Fattar inte meningen med allt detta.

Vad är det du inte förstår?

Varför dom infört det, hade ju kanske varit lite roligt om det tex stod för hur många spel man har 100% osv.
Antal år med guld känns lite meningslöst...


signatur

B lup

Medlem
Skrivet av Eottt:
Skrivet av Geetcher:
Skrivet av Eottt:

Fattar inte meningen med allt detta.

Vad är det du inte förstår?

Varför dom infört det, hade ju kanske varit lite roligt om det tex stod för hur många spel man har 100% osv.
Antal år med guld känns lite meningslöst...

Det kanske finns där för Microsofts skull, så att de kan skryta med hur många år de sugit ut folk på pengar.

Medlem
Skrivet av Fairfax:
Skrivet av Eottt:
Skrivet av Geetcher:
Skrivet av Eottt:

Fattar inte meningen med allt detta.

Vad är det du inte förstår?

Varför dom infört det, hade ju kanske varit lite roligt om det tex stod för hur många spel man har 100% osv.
Antal år med guld känns lite meningslöst...

Det kanske finns där för Microsofts skull, så att de kan skryta med hur många år de sugit ut folk på pengar.

Mm, måste fan va så.


signatur

B lup

1
Skriv svar