Medlem
Byta hårdisk

Hej.
undrar om det är någon som har byta ut sin xbox360 hårdisk till en vanlig standard hårdisk du kan köpa i databutik. har en 250gb som jag peta in i xbox skalet men den gav inget utslag. tänkte hör om nån kan ge mig några tips.

Medlem

Stoppade du in en hårddisk innanför Xbox skalet?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av Mr_Fill:

Hej.
undrar om det är någon som har byta ut sin xbox360 hårdisk till en vanlig standard hårdisk du kan köpa i databutik. har en 250gb som jag peta in i xbox skalet men den gav inget utslag. tänkte hör om nån kan ge mig några tips.

Nej, det går inte att byta hursomhelst på Xbox360, du måste ha en speciell modell på disken och den måste specialformateras med en PC först.

Förövrigt så strider det mot Microsofts EULA och därmed också Fz's regler, så jag föreslår att du tar din fråga någon annan stans.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Inaktiv

du kan bara köpa hårddiskar som är enligt xboxens standard t. ex köpa en elite och sätta in i ett 'vanligt' så får du iaf lite större


signatur

[/5] "powernap over"

Medlem
Skrivet av Zymac:
Skrivet av Mr_Fill:

Hej.
undrar om det är någon som har byta ut sin xbox360 hårdisk till en vanlig standard hårdisk du kan köpa i databutik. har en 250gb som jag peta in i xbox skalet men den gav inget utslag. tänkte hör om nån kan ge mig några tips.

Nej, det går inte att byta hursomhelst på Xbox360, du måste ha en speciell modell på disken och den måste specialformateras med en PC först.

Förövrigt så strider det mot Microsofts EULA och därmed också Fz's regler, så jag föreslår att du tar din fråga någon annan stans.

Strider knappast mot fz's regler. Är ju inte som att chippa nånting. Knappast olagligt heller. M$ ska fan inte ha mer pengar för sina maffia-priser på hårddiskar.

Hur som helst, googla lite. Finns massor med guider.

http://360.xbox-hq.com/xbox-tutorials-17.html

Medlem
Skrivet av Fargo:
Skrivet av Zymac:
Skrivet av Mr_Fill:

Hej.
undrar om det är någon som har byta ut sin xbox360 hårdisk till en vanlig standard hårdisk du kan köpa i databutik. har en 250gb som jag peta in i xbox skalet men den gav inget utslag. tänkte hör om nån kan ge mig några tips.

Nej, det går inte att byta hursomhelst på Xbox360, du måste ha en speciell modell på disken och den måste specialformateras med en PC först.

Förövrigt så strider det mot Microsofts EULA och därmed också Fz's regler, så jag föreslår att du tar din fråga någon annan stans.

Strider knappast mot fz's regler. Är ju inte som att chippa nånting. Knappast olagligt heller. M$ ska fan inte ha mer pengar för sina maffia-priser på hårddiskar.

Hur som helst, googla lite. Finns massor med guider.

http://360.xbox-hq.com/xbox-tutorials-17.html

Jodå, firmwaren på 360-diskarna är copyright-skyddad.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

1
Skriv svar