NXE Update! - Spelen krymper!

Inaktiv
NXE Update! - Spelen krymper!

Jag tänkte bara upplysa er som har en 360, och väntar på Aug11 update, det är många som redan har fått den. Men det jag tänkte säga är nog inte alla som vet om.

Installerade spel krymper.

Dvs att "padding" filen från dvd-disken inte förs över som det gjort förut. Vilket resulterar i mellan 300mb till hela 3-4gb (i vissa spel) friare utrymme.

Det är bra iaf till dom som sitter på små diskar fortfarande.

Har själv testat detta på en hel del spel och det blev mkt bättre plats.

Edit:

Skrivet av GRiZZLYFiRE:

***Spelen Måste installeras om.

För att få den nya effekten "no padding".


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

det låter riktigt bra


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Ja det gör det för att jag har ett spel installerat och har bara 2,1 Gb kvar så det skulle sitta fint om det krympte.


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Inaktiv

Samma här


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem

Måste man ha spelen installerade INNAN man laddar ner uppdateringen, eller går det bra EFTER också?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Undrar samma sak:\


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Inaktiv

***Spelen Måste installeras om.

För att få den nya effekten "no padding".


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Ok tack för svaret!


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem
Skrivet av GRiZZLYFiRE:

***Spelen Måste installeras om.

För att få den nya effekten "no padding".

Det är inget svar på min fråga...


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv
Skrivet av WaltX:
Skrivet av GRiZZLYFiRE:

***Spelen Måste installeras om.

För att få den nya effekten "no padding".

Det är inget svar på min fråga...

Det är det väl,,

Spelen kan vara installerade innan update, men vill du inte ha paddingfilerna som tar upp plats måste du installera om spelen.


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem
Skrivet av GRiZZLYFiRE:
Skrivet av WaltX:
Skrivet av GRiZZLYFiRE:

***Spelen Måste installeras om.

För att få den nya effekten "no padding".

Det är inget svar på min fråga...

Det är det väl,,

Spelen kan vara installerade innan update, men vill du inte ha paddingfilerna som tar upp plats måste du installera om spelen.

Nu framgår det mycket tydligare. Tack

Edit: Kommer man att kunna spela utan skiva efter att man har installerat spelet? Har för mig att man skulle kunna det i den nya uppdateringen.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv
Skrivet av WaltX:
Skrivet av GRiZZLYFiRE:
Skrivet av WaltX:
Skrivet av GRiZZLYFiRE:

***Spelen Måste installeras om.

För att få den nya effekten "no padding".

Det är inget svar på min fråga...

Det är det väl,,

Spelen kan vara installerade innan update, men vill du inte ha paddingfilerna som tar upp plats måste du installera om spelen.

Nu framgår det mycket tydligare. Tack


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Inaktiv

r34l pl4yers 0n xb0x l1ve pl4ys w1th 120g1gZ 1337 c0nz0l3z

Medlem

Exakt vad är en "padding" fil och vad gör den? Sökte på det men hittade inget. Om vissa spel kan bli upp till 4 gig mindre så har jag otroligt svårt att tro att det enbart läses ifrån hårddisken. Något laddande ifrån skiva vill jag knappast veta av.

Medlem
Skrivet av Divion:

Exakt vad är en "padding" fil och vad gör den? Sökte på det men hittade inget. Om vissa spel kan bli upp till 4 gig mindre så har jag otroligt svårt att tro att det enbart läses ifrån hårddisken. Något laddande ifrån skiva vill jag knappast veta av.

En padding fil är en tom fil som ligger på DVD:n för att flytta ut resten av informationen mot kanten på skivan för att få maximal läshastighet.

Man får plats med mer info per varv ju längre ut på skivan du kommer, vilket gör att du då kan läsa mer info per rotation skivan gör.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Ställer frågan igen: Kommer man att kunna spela utan skiva efter uppdateringen den 11 augusti?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:

Ställer frågan igen: Kommer man att kunna spela utan skiva efter uppdateringen den 11 augusti?

Bara "Games on Demand" spel afaik, har inte läst nånting öht att det skulle gå o lira installerade utan skiva.

-kan ju testa iofs... brb.

Edit: Tog lite tid, var tvungen att installera om ett spel så jag var säker på att det var installerat med updaten..

Den sa:
-Prutt på dig, sätt i skivan.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Zymac:

kan ju testa iofs... brb.

Hur gick det?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv
Skrivet av WaltX:

Edit: Kommer man att kunna spela utan skiva efter att man har installerat spelet? Har för mig att man skulle kunna det i den nya uppdateringen.

Nej!

Bara Games on Demand.


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem
Skrivet av Zymac:

En padding fil är en tom fil som ligger på DVD:n för att flytta ut resten av informationen mot kanten på skivan för att få maximal läshastighet.

Man får plats med mer info per varv ju längre ut på skivan du kommer, vilket gör att du då kan läsa mer info per rotation skivan gör.

Där ser man, tack för den informationen.

Medlem

köpa hela Xbox 360 spel är finfint att kunna göra nu också via marcetplace.

Medlem
Skrivet av Divion:
Skrivet av Zymac:

En padding fil är en tom fil som ligger på DVD:n för att flytta ut resten av informationen mot kanten på skivan för att få maximal läshastighet.

Man får plats med mer info per varv ju längre ut på skivan du kommer, vilket gör att du då kan läsa mer info per rotation skivan gör.

Där ser man, tack för den informationen.

Måste bara få ur mej det...

Jvla sommarjobbsprogrammerare som jobbar med utveckligen av xbox360 ändå, det där är ju verkligen en sån sak som absolut inte borde komma med om man lägger spelet på disken oberoende storlek. (Guitar Hero:Hits gick från 5.0GB till 2.9GB.)


signatur

gorm streamar ibland!

Medlem

Bara jag som inte fattat hur man installerar spel på 360? Får ta och googla ( never bothered)

Medlem
Skrivet av Athaleos:

Bara jag som inte fattat hur man installerar spel på 360? Får ta och googla ( never bothered)

Stoppa in skivan > bläddra till din spelsamling > välj spelet du vill installera > installera.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

enklare om du inte har automatisk uppspelning aktiverad så tryck på Y ist för start game och välj installera.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

1
Skriv svar