xbox 360 audio adapter. WTF!?

Inaktiv
xbox 360 audio adapter. WTF!?

Tja! När jag köpte min Elite fick jag med en X360 Audio Adapter.

Vad ska man ha en sån till?

Medlem

Om ljudet av någon anledning inte fungerar med HDMI eller om du vill ha ljudet till förstärkaren istället.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Jo det är rätt så bra,
annars om man kör hdmi till tvn och vill ha ljudet till stereon kan man koppla in komponentsladden i 360n och bara låta dom 2 ljudkontakterna gå in i stereon, också rätt så smidigt om man kör hdmi.

Inaktiv
Medlem

Eller om du vill köra Digitalt Ljud. Använder själv optisk utgång till mitt suround.

Medlem

även ett måste om man ska köra till projektor eftersom den inte spelar nått ljud.

hade svårt att hitta min sån där audio adapter när jag skulle koppla men tur hittade jag den.
det var inget jag brydde mig i början då jag körde till TV


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Komponent sladden har ju redan en optisk utgång, varför skulle man behöva en adapter? :S

Medlem

HDMI-sladden får inte plats annars. Våldsamt osmidig lösning fö. tänkte verkligen inte till alls där alt. tänkte på alla $$ de kommer käna på folk som måste köpa extra "kablar".


signatur

gorm streamar ibland!

ptr
Medlem
Skrivet av gorm:

HDMI-sladden får inte plats annars. Våldsamt osmidig lösning fö. tänkte verkligen inte till alls där alt. tänkte på alla $$ de kommer käna på folk som måste köpa extra "kablar".

I lol'd när inte optiska utgången fanns direkt, det kan jag lova dig! Sen fick jag mig ett extra gott skratt när man inte kunde stäng av ljud via HDMI heller så man måste sänka volymen på tvn varje gång man ska spela... harr harrr världen är hård!

Medlem
Skrivet av gorm:

HDMI-sladden får inte plats annars. Våldsamt osmidig lösning fö. tänkte verkligen inte till alls där alt. tänkte på alla $$ de kommer käna på folk som måste köpa extra "kablar".

Det går faktiskt... Man kan "klä av kabeln" (Benda loss plast-höljet på kabeln) Då får både hdmi kabel och den plats. Inte snyggaste lösningen men det funkar. Jag tänker inte betala 500 spänn för en ny kabel, så därför gjorde jag så.

Medlem

följer inte kabeln med övriga paket?
fick iiaf med den med min elite så jag inte behöve göra nå hemmafix lösningar


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Nej det gör den icke. Själv köpte jag premium. Fick ju med en kabel som man kan ansluta optiskt ljud till, men då är den ivägen för HDMI-kontakten. Så jag var tvungen att lösa det på de sättet.

Medlem

Jag kör hemmafix lösningen, och honestly så fungerar det kanon. Var lite orolig men som sagt, var riktigt enkelt.

Medlem
Skrivet av gorm:

HDMI-sladden får inte plats annars. Våldsamt osmidig lösning fö. tänkte verkligen inte till alls där alt. tänkte på alla $$ de kommer käna på folk som måste köpa extra "kablar".

Märkte det också för ett tag sen, komponetkontakten är så stor och klumpig att den täcker halva hdmiutaget, lol

Medlem
Skrivet av gorm:

HDMI-sladden får inte plats annars. Våldsamt osmidig lösning fö. tänkte verkligen inte till alls där alt. tänkte på alla $$ de kommer käna på folk som måste köpa extra "kablar".

Fruktansvärt osmidigt. fattar inte varför i helvete dom gjorde så. antar att de är ett par snåla jävlar. själv så skar jag upp både min hdmikabel och min andra kabel för att kunna få plats med båda. de är sjukt att dom inte har en separat utgång för optical surround. gay.

Youtube-proffs

Är optiskt ljud mycket bättre än de vanliga kontakterna?


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem
Skrivet av Polish:

Är optiskt ljud mycket bättre än de vanliga kontakterna?

Bättre än RCA? Ja. Plus att det är det enda sättet o plocka ut suround från xboxen. Om man inte har en receiver med hdmi.

1
Skriv svar