Medlem
Arcade

Tjo!

Det har säkert funnits 1658 miljarder sådana här trådar men jag vill ha en uppdaterad variant

Vad skulle ni vilja tipsa om för arcade-spel? Vilka är bäst? Vilka ska man akta sig för?

Länka gärna till någon bra artikel eller liknande på andra sidor.

Vad säger ni? Motivera gärna

_________________________________

Topplista över Xbox arcade-spel:

1. Battlefield 1943 (6)
2. Braid, Castle Crashers (3)
3. Bomberman Liv, UNO, Bionic Commando Rearmed, Shadow Complex, Trials HD (2)
4. Doom, Worms, Zumo, Bejewelled 2, The Secret of Monkey Island - Special Edition, Cloning Clyde, Watchmen, Puzzle Quest, The Maw, Doom, Duke 3D, Mega Man, Track&Field, Golf Tee it up (1)

Medlem

Battlefield: 1943

Skit roligt spel!


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

Spelen jag rekommenderar:

- Battlefield: 1943
- Det här XBLA spelet är den bästa och mest prisvärda spelet som finns i Arcade. Det känns precis som ett Retail spel. För ca. 170 kr får du ett spel som du kommer att ha kul med ett bra tag framöver. Spelet innehåller 50 ranker.

- UNO
- Har du spelat kortleken IRL och gillar det så kommer du definitivt att gilla spelet också.

- Bomberman Live
- Det här spelet betyder mycket för mig. Det är nämligen ett av de första spelen som jag har spelat (tidigare versioner av Bomberman). Grymt kul att spela med kompisarna.

- Bionic Commando Rearmed
- Sjukt kul gameplay och väldigt kul att lira i splitscreen (upp till 4 spelare).

- Braid
- Det mysigaste, smartaste och mest komplicerade spelet jag har spelat. Någonsin. Givet köp!

Edit: Motiveringar.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Worms spelen är kul,
Doom
Uno Rush
Battlefield 1943
Zuma
Bejewelled 2

Medlem

Det ser ut som att BF 1943 är en riktig hit. Den blir till att köpa!

Kom gärna med motiveringar. Korta räcker, som t.ex. "snabbt och spännande".

Sätter upp en topplista över spelen folk verkar uppskatta mest. Fortsätt kom med förslag!

Medlem
Skrivet av Fluffo:

Kom gärna med motiveringar. Korta räcker, som t.ex. "snabbt och spännande".

Nu har jag motiverat mina förslag.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Är själv väldigt sugen på "The Secret of Monkey Island - Special Edition" som verkar släppas imorrn.


signatur

gorm streamar ibland!

KoP
Medlem

Castle crashers är ett måste om du kan skrapa ihop 3 polare att lira det med. Skön humor och smått kaotisk på sina ställen.

Medlem
Skrivet av KoP:

Castle crashers är ett måste om du kan skrapa ihop 3 polare att lira det med. Skön humor och smått kaotisk på sina ställen.

Har tänkt på det. Men jag undrar hur det är Singleplayer? Är det stelt? Renodlat Coop-spel?

Medlem

Battlefield 1943 - DICE gör det igen
Braid - Avslappnande spel
Bomberman Live - Älskar man Bomberman så gör man det

Resten kan diskuteras


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

monkey island köpte det i går helt jävla underbart, nostalgi 2k


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

KoP
Medlem
Skrivet av Fluffo:
Skrivet av KoP:

Castle crashers är ett måste om du kan skrapa ihop 3 polare att lira det med. Skön humor och smått kaotisk på sina ställen.

Har tänkt på det. Men jag undrar hur det är Singleplayer? Är det stelt? Renodlat Coop-spel?

Nädå, funkar precis lika fint i singleplay. Men skratten blir fler om du skrapar ihop ett par polare.

Medlem
Skrivet av KoP:

Nädå, funkar precis lika fint i singleplay. Men skratten blir fler om du skrapar ihop ett par polare.

Köpte det igår och nötte det med tre polare igår Grymt roligt! Det tog cirka fem timmar och vi hade inte större planer på att sluta innan spelet var slut

Tror folk att Shadow Complex kan bli en höjdare?

Medlem
Skrivet av Fluffo:

Tror folk att Shadow Complex kan bli en höjdare?

Utan tvekan. Det är mitt mest efterlängtade Arcade spel just nu.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Mitt med man måste bara ha ett till Epic Games spel:)


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Cloning clyde i splitscreen

galet o pussel

Watchmen: Riktigt schyst fighting beat em up men kort


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Battlefield 1943-Prisvärt, kul och det viktigaste... DET ÄR BATTLEFIELD!

TRIAL eller något liknande verkar riktigt kul också, fast vet inte när det kommer?

Inaktiv

battlefield 1943 . skaffa det !!


signatur

XboX360 <3 Halo 3 FTW

Medlem

the maw kort men skitbra


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem

puzzle quest


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem

akta sig för jaaaa orginal worms var faktiskt ganska tråkigt
skaffa armageddon istället


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem

flamgorilla: Är du icke läskunnig eller missade du bara "Redigera"-knappen?

OnT: Doom och Duke 3D är väl de som är värda att nämnas.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Trials HD: riktigt beroendeframkallande. Men ställ ömtåliga saker långt ifrån dig, utbrott kan uppkomma.

Och sedan ska jag köpa Shadow Complex direkt på torsdag!

Medlem

Måste jag själv tipsa lite nu när mina MS-poäng är slut

Jag har själv köpt Shadow Complex! Otroligt roligt Rolig fighting och det håller länge.

Battlefield 1943. Klockrent. Man kan inte tröttna.

Castle Crashers. Kul co-op! Jag och tre kompisar nötte det en kväll och vi hade väldigt kul Tog cirka 5h. Man lvl:ar sin karaktär så det är nötvänligt.

Medlem

Castle crashers, Braid, Mega Man, Track&Field, Bionic Commando, Golf Tee it up, Trials HD, Shadow Complex

Sen måste jag nämna Dishwasher(Dead samurai?) tycker det är riktigt roligt, med mkt hack n slash!! verkar inte som om många tycker om det, eller kanske inte ens har spelat det?


signatur

To be the man you gotta beat the man!

1
Skriv svar