Xbox 360 ägare får tillgång till Canal+

Medlem
Xbox 360 ägare får tillgång till Canal+

Som rubriken lyder - Vi Xbox 360 ägare har snart tillgång till Canal+.

Såhär står det på Gamereactor:

"Microsoft har ingått ett avtal med franska TV-jätten Canal+ som i praktiken innebär att franska Xbox 360-ägare kommer att kunna se kanalens utbud utan varken parabol eller dekoder, rapporterar VG247. Initialt kommer man fokusera på beställningstjänster som film (över 3000 tillgängliga), TV-serier och sport. Givetvis kommer man kunna komma åt Xbox Live för att chatta eller kolla på film tillsammans under tiden man tittar.

Det här gäller bara Frankrike till att börja med, men redan nu säger man att det här ska spridas till fler länder där Canal+ finns, vilket alltså inkluderar Sverige. Därmed är det sannolikt bara en tidsfråga innan även vi kan kika på Canal+ med Xbox 360."

Medlem

Zune och Canal+ ? Yay.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Är Canal+ franskt? Det visste jag inte


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Whohooo, kommer bara fler och fler bra saker till 360it:P!


signatur

Wai

Medlem
Medlem

Nice:up:


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

Där ser man, utvecklingen går verkligen framåt, och sånt som man bara anat för några år sen blir nu mer och mer sant,
och det är det att till slut behöver man bara en maskin för all slags underhållning, från tv spel / surfning / tvtittande och videochatt med vänner med mera.
Slippa ha en massa lådor som drar en massa ström, slippa alla sladdar som bara trasslar ihop till ett skatbo, en multimediamaskin är det vi har att se fram emot.

Medlem

Cool. Vi behöver fan lite sånt i Sverige. Känns som att vi ligger hundra år efter USA när det gäller att faktiskt leva upp till alla löften som kom med "nästa generation" konsoller.


signatur
Medlem

Så sant, USA kommer först med allt kan vara lite irriterande ibland:)


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

Lär inte hända i sverige om inte tv4 fixar avtal med ms. Canal+ i sverige är bara namnet, har inget med Canal+ i frankrike att göra sen flera år tillbaka.

Medlem
Skrivet av Hizzi:

Där ser man, utvecklingen går verkligen framåt, och sånt som man bara anat för några år sen blir nu mer och mer sant,
och det är det att till slut behöver man bara en maskin för all slags underhållning, från tv spel / surfning / tvtittande och videochatt med vänner med mera.
Slippa ha en massa lådor som drar en massa ström, slippa alla sladdar som bara trasslar ihop till ett skatbo, en multimediamaskin är det vi har att se fram emot.

En sådan maskin finns redan. Den kallas "dator".

Medlem
Skrivet av Fairfax:
Skrivet av Hizzi:

Där ser man, utvecklingen går verkligen framåt, och sånt som man bara anat för några år sen blir nu mer och mer sant,
och det är det att till slut behöver man bara en maskin för all slags underhållning, från tv spel / surfning / tvtittande och videochatt med vänner med mera.
Slippa ha en massa lådor som drar en massa ström, slippa alla sladdar som bara trasslar ihop till ett skatbo, en multimediamaskin är det vi har att se fram emot.

En sådan maskin finns redan. Den kallas "dator".

Jo det är sant, men iaf jag har tröttnat på klumpiga stationära datorer, laptop har jag inget behov av, så jag föredrar en konsolmultimediamaskin, till stor del för att spelen man gillar finns mest på konsoll,
och spelen går iaf för mig alltid i första hand, resten av allt lull lull är bara en nöjsam bonus.

Medlem

Tråkigt om man hade allting i en och samma maskin. En tom lägenhet med en liten låda i mitten av rummet.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

är det som "pay per view"-filmer eller är det kanalen i sig?

Medlem

Hursomhelst så är det för mig iaf en helt onödig grej, har redan det mesta i kanalväg via parabol,

och i höst så ska Viasat sända upp en ny satelit med enbart hd tvkanaler, cirka 120 st kanaler blir det,
man kör redan nu med hd satellitmotagare och på vissa hd kanaler är det kusligt bra bild.

Medlem
Skrivet av Hizzi:
Skrivet av Fairfax:
Skrivet av Hizzi:

Där ser man, utvecklingen går verkligen framåt, och sånt som man bara anat för några år sen blir nu mer och mer sant,
och det är det att till slut behöver man bara en maskin för all slags underhållning, från tv spel / surfning / tvtittande och videochatt med vänner med mera.
Slippa ha en massa lådor som drar en massa ström, slippa alla sladdar som bara trasslar ihop till ett skatbo, en multimediamaskin är det vi har att se fram emot.

En sådan maskin finns redan. Den kallas "dator".

Jo det är sant, men iaf jag har tröttnat på klumpiga stationära datorer, laptop har jag inget behov av, så jag föredrar en konsolmultimediamaskin, till stor del för att spelen man gillar finns mest på konsoll,
och spelen går iaf för mig alltid i första hand, resten av allt lull lull är bara en nöjsam bonus.

Kul om "din" "multimaskin" sedan går sönder, sitter du där utan tv, film mm..
Bättre o ha fler saker, går nått sönder kan du alltid se/spela/göra nå annat.

Medlem

Låter helt klart intressant. Frågan är om det blir en höjdare?

Medlem

Men behövs det verkligen en filmkanal som canal + ?
Netflix ska väl köra igång närsomhelst, där man kan hyra film ur ett stort utbud till förmodligen sjyssta priser.

Medlem

Me like this.


signatur

Kan Gordon Freeman tala?

Medlem
Skrivet av Hizzi:

Men behövs det verkligen en filmkanal som canal + ?
Netflix ska väl köra igång närsomhelst, där man kan hyra film ur ett stort utbud till förmodligen sjyssta priser.

Var det det som visades på E3?

Själv tycker jag att Canal+ har riktigt dåliga filmer, så igentligen är det inget att hörra av


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Sporten är bra på Canal+ men antar att det är bara filmer som visas om detta kommer

Medlem

Skulle vara jävligt bra med sport fotboll ftw:)


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

Man kommer att kunna se fotboll med zune marketplace.


signatur

Wai

Medlem

Aa Premier League om inte jag har fel.


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem
Skrivet av Jericho:
Skrivet av Hizzi:

Men behövs det verkligen en filmkanal som canal + ?
Netflix ska väl köra igång närsomhelst, där man kan hyra film ur ett stort utbud till förmodligen sjyssta priser.

Var det det som visades på E3?

Själv tycker jag att Canal+ har riktigt dåliga filmer, så igentligen är det inget att hörra av

Jo samma är det med tv tusen filmkanalerna,
det är bara när klockan slagit 24.00 som man plötsligt blir intresserad av det som visas.

Medlem

Porren också? Oo

Medlem

Det kommer dom nog inte visa, annars är det skumt.


signatur

Wai

Medlem
Skrivet av MilleX:

Aa Premier League om inte jag har fel.

Premier League, Allsvenskan, NHL, Elitserien på Canal +, kan det bli bättre?


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem
Skrivet av nyhlin:

"Microsoft har ingått ett avtal med franska TV-jätten Canal+ som i praktiken innebär att franska Xbox 360-ägare kommer att kunna se kanalens utbud utan varken parabol eller dekoder, rapporterar VG247. Initialt kommer man fokusera på beställningstjänster som film (över 3000 tillgängliga), TV-serier och sport. Givetvis kommer man kunna komma åt Xbox Live för att chatta eller kolla på film tillsammans under tiden man tittar.

Det här gäller bara Frankrike till att börja med, men redan nu säger man att det här ska spridas till fler länder där Canal+ finns, vilket alltså inkluderar Sverige.

C+ i Sverige har absolut ingenting att göra med C+ i Frankrike så det finns inget att hoppas på att det ska komma här.

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av nyhlin:

"Microsoft har ingått ett avtal med franska TV-jätten Canal+ som i praktiken innebär att franska Xbox 360-ägare kommer att kunna se kanalens utbud utan varken parabol eller dekoder, rapporterar VG247. Initialt kommer man fokusera på beställningstjänster som film (över 3000 tillgängliga), TV-serier och sport. Givetvis kommer man kunna komma åt Xbox Live för att chatta eller kolla på film tillsammans under tiden man tittar.

Det här gäller bara Frankrike till att börja med, men redan nu säger man att det här ska spridas till fler länder där Canal+ finns, vilket alltså inkluderar Sverige.

C+ i Sverige har absolut ingenting att göra med C+ i Frankrike så det finns inget att hoppas på att det ska komma här.

dem måste väl ha något med varandra att göra om dem heter samma namn :\ det är väl så att C+ i sverige är som ett dotterföretag till C+ i frankrike?

12
Skriv svar